Ik kom niet meer in XP, Herstelconsole laatste hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb eerst nog even de Analyse van TestDisk gedaan ( van de UBCD ).
Dit kwam er uit:

Warning: the current number of heads per cyclinder is 16, but the correct value may be 255.
Use the Geometry to change this value.
Maar bij de Geometry staat dat 16 ook af en toe voorkomt, dus ik heb nog niks gedaan.

Je springt van het een naar het ander,dat schiet niet op.

1.Wat heeft fixboot met Partition Table Doctor opgeleverd.
2.Over hoeveel partities beschik je op de schijf.
3.Is er nog data die je wilt saven.
4.Beschik je over een originele XPcd.

Je springt van het een naar het ander,dat schiet niet op.

1.Wat heeft fixboot met Partition Table Doctor opgeleverd.
2.Over hoeveel partities beschik je op de schijf.
3.Is er nog data die je wilt saven.
4.Beschik je over een originele XPcd.

1. Niet gelukt
2. 1 gewoon.
3. Ja
4. Ja.

Ik heb eerst nog even de Analyse van TestDisk gedaan ( van de UBCD ).
Dit kwam er uit:

Warning: the current number of heads per cyclinder is 16, but the correct value may be 255.
Use the Geometry to change this value.
Maar bij de Geometry staat dat 16 ook af en toe voorkomt, dus ik heb nog niks gedaan.

De heads moet op 255 staan, en de sectors op 63, verander die eens, en ga weer naar de bootsectorinfo.

Overigens heb een poosje terug, een soortgelijk probleem opgelost, TestDisk wilde het niet repareren, door de partitie, met Acronis Disk Director, eerst extendet te maken, en waar terug naar primair, het is natuurlijk niet voor ieder probleem een oplossing, maar toch.

Ook miscchien te doen, met Ptedit, die in Partition Magic zit.

Het is een probleem in de diskgeometrie.

Vestandig is misschien ook, om de schijf in een werkende computer, erbij te hangen, dat werkt wat gemakkelijker.

Ben te dom om dit te snappen, wat bedoel je?:confused:
Of is het drankmisbruik.:p

Drank is nooit weg ,zelfs lekker:p

Topic starter geeft zelf ook wel eens het advies.....
Vestandig is misschien ook, om de schijf in een werkende computer, erbij te hangen, dat werkt wat gemakkelijker.

Snappie:D

Drank is nooit weg ,zelfs lekker:p

Topic starter geeft zelf ook wel eens het advies.....

Snappie:D

Ja, ja, ik begrijp, er nog steeds geen flik... van, maar doe net alsof.:evil:

Heb die opmerking niet gezien, van de TS.:o waar staat ie?

Is het mogelijk,zoals BANDIT123 ook voorstelt,om de hardeschijf in de PC waarvan je nu werkt,als slave bij te plaatsen om vervolgens te proberen daar de belangrijke data tijdelijk op te slaan?

Gezien het feit,dat je maar een partitie op de schijf hebt staan,is dit gelijk een goed moment om dat eens goed aan te pakken.

Kun je verder nog even uitleggen wat je nu precies met die 'image"bedoelt?

"ik heb de image ook al gebrand"?

Oke, ik ga de Heads veranderen naar 255 met TestDisk.
En in andere pc erbij hangen kan wel opzich.

Ik had ook het idee om BootMaster te gebruiken. Ik heb de image van BootMaster al gebruikt, en hij vindt de ene partitie en alle mappen / bestanden in C: zijn goed.
Alleen herstellen MBR is alleen voor registratie.
Ik moet ook volgens het tooltje even een rapportje aanmaken en aan de technische support mailen.
Dat ga ik sowieso zo doen voor de informatie.

@ Wanderer, met die image bedoel ik de image van Partition Table Doctor.

Alleen herstellen MBR is alleen voor registratie.
Kan ook met Partition Table Doctor ;)
En in andere pc erbij hangen kan wel opzich.
Als dit toch mogelijk is,begrijp ik niet waarom je dit niet gelijk doet :confused:

Straks gaat er nog veel meer mis en dan baal je.Nadat je de belangrijke data hebt overgezet,begin je met een nieuwe installatie op de onderhavige schijf.

Tijdens de installatie,kun je op enige moment kiezen op de partitie te verwijderen,maak daarna minimaal 2 partities aan.
De 1e partitie kun je in de herstelconsole ook formatteren,de 2e doe je later in Windows.

Frisse start en beter voorbereid (door die 2e partitie) lijkt mij sneller en vooral veiliger ;)

Eerst Heads veranderd naar 255 = niet geholpen.

Daarna de MBR in Partition Table Doctor = niet geholpen

Schijf in andere pc ga ik aan werken.
Maar als ik nu mn totale schijf formatteer, kan ik dan wel weer verder goed?
Of krijg ik dan nog steeds boot-problemen, en gaat formatteren niet helpen?

Schijf in andere pc ga ik aan werken.
Goed idee.
Maar als ik nu mn totale schijf formatteer, kan ik dan wel weer verder goed?
Ik neem aan dat je dat wilt gaan doen nadat je eerst de data hebt veilig gesteld?

Als je de schijf formatteerd moet het weer in orde komen,de boot problemen behoren dan verleden tijd te zijn.

Volgens mij behoef je geen speciale maatregelen te treffen om te formatteren,tijdens de installatie krijg je op enig moment de gelegenheid om de partitie te verwijderen.

Maak daarna op z'n minst 2 partities aan.
Wellicht kun je de mededeling krijgen dat er al een Windows op staat,niets van aan trekken,gewoon doorgaan totdat je die mogelijkheid ziet om de partitie te verwijderen ;)

Oke, bedankt voor de informatie.
Dat wilde ik even weten.
Ik houd jullie op de hoogte!:thumb:

Heb al data veilig gesteld, maar daarna gemaild met de support van BootMaster.
Heb alles gedaan verder, en het herstellen van MBR is ook gelukt, maar nu als ik de pc opstart heb ik de keuze van het kiezen van een besturingssysteem.

´´exit´´ of Windows XP Home Edition
Die ´´exit´´ heb ik aan het begin van m´n probleem gedaan met Fixboot, en moest toen een naam opgeven en ik wist niet dat het daarvoor was.

Maar wat nu te doen

Heb alles gedaan verder, en het herstellen van MBR is ook gelukt
Misschien kun je even aangeven hoe je dit precies gefikst hebt,altijd leuk voor iemend die met vergelijkbare problemen zit ;)
´´exit´´ of Windows XP Home Edition
Die ´´exit´´ heb ik aan het begin van m´n probleem gedaan met Fixboot, en moest toen een naam opgeven en ik wist niet dat het daarvoor was.

Maar wat nu te doen
27-11-2006 19:09
Ik neem aan dat je van dit keuze menu af wilt?Dat kan door de boot.ini te wijzigen.Plaats de inhoud anders maar even hier.

Klik rechts op deze computer op het bureaublad en kies eigenschappen.
Dan tabblad geavanceerd > de knop "instellingen" bij "Opstart en herstelinstellingen",dan knop bewerken.
Nu zie je de boot.ini in kladblok,waar je ea kunt wijzigen.Bij afsluiten wordt gevraagd of de wijzingen moeten worden opgeslagen.

Je kunt ook bij "Standaardbesturingssyteem" met het pijltje de opstartvolgorde wijzigen,zet daarna het aantal seconden op nul,dan zal XP direct opstarten.

Bedankt voor de uitleg, ik wist niet hoe je dat moest doen.
Maar ik was vergeten te vertellen, dat als ik op Windows XP Home Edition klik dat de pc dan opnieuw opstart en ik hetzelfde scherm krijg, dus weer van: Kies uw besturingsysteem.

En als ik kies voor F8, en dan de Veilige Modus, gebeurt er hetzelfde.

Ik ben van plan een Repair Install nu eerst te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan