ik kom niet op www.antispywareoffensief.nl

• Onderwerp starter Onderwerp starter MdW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MdW

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2004
ik heb een coolwebsearch probleem die Ad aware niet kan oplossen... nu heb ik mijn log kunnen plaatsen op het internetadres www.antispywareoffensief.nl echter wanneer ik dit adres intyp slaat de computer vast of hij geeft een zoekpagina waar ik niet vanaf kom..

wie kan mij helpen...

helaas nog steeds niks

Mij lukt het vanaf gisteren al niet meer om op deze site te komen.... aangezien mijn computer iedere keer dezelfde zoeksite aangeeft waar deze op vastloop denk ik dat het toch aan mijn computer ligt...

Wie o wie kan mij helpen??

Dit zal de reden kunnen zijn!!

Beste Raymond Bos,

binnenkort gaan wij de site en het forum van ASO grondig onder handen nemen.
Dit houdt in dat er grote veranderingen plaats gaan vinden. De site en het forum zullen hierdoor voor een periode van maximaal 48 uur niet bereikbaar zijn. Wanneer de exacte 'downtime' plaats zal vinden zal worden medegedeeld op zowel het forum als de site.

Denk het niet raymond.

1) de site is up

2) nergens staat vermeld wanneer de downtime is. Niet op de site of op het forum

Er zal toch bij helpmij wel iemand zijn die kan uitleggen wat daar aan de hand is? :confused:

Er waren inderdaad wat problemen bij de server vanmorgen, maar die waren rond het middaguur al opgelost. Heeft iemand nog problemen?

het lukt me nog steeds niet!!

Zelfs op de computer van mijn werk lukt het me ook niet om op de site van www.antispywareoffensief.nl te komen...

Heeft dit met de beveiliging te maken??

Op mijn emailadres zie ik wel dat er iemand gereageerd heeft op mijn vraag op die site echter wanneer ik dubbelklik op de doorverwijzing lukt het ook al niet...

Ik typ het adres goed in... ik kan op andere sites gewoon komen echter bij deze lukt het niet...

Wie weet wat ik moet doen... nu kan ik mijn spyware probleem al helemaal niet meer oplossen...,
Is het een oplossing om mijn computer opnieuw te installeren??

Via een omweg dan maar:
Dit is het antwoord van Bobbi Flekman, supermoderator,
op 14 maart om 18.13 uur:

Hi MdW,

H@ns had gevraagd of ik deze log wilde overnemen, dus hier ben ik

Verplaats HijackThis, bij voorkeur naar c:\Program Files\HijackThis. Overal is goed, behalve je Bureaublad of een tijdelijke map. Als HijackThis in een tijdelijke map loop je het risico dat backups verwijderd worden, en het Bureaublad wordt anders een puinhoop met alle backups.
Als je Windows XP gebruikt, kan het zijn dat je hebt dubbelgeklikt op het bestand HijackThis.exe. Dan wordt het programma uitgepakt naar en tijdelijke map. Selecteer het bestand pak het uit.

Hoe maak je een nieuwe map:

Klik op "Mijn Computer", dan "C:\" en op "Program Files".
Uit het menu kies "Bestand"->"Nieuw"->"Map"
Dat maakt een map met de naam "Nieuwe map", die je kan hernoemen tot "HJT" of "HijackThis"
Nu heb je "C:\Program Files\HijackThis". Plaats HijackThis.exe daar.

Start Kladblok, kopieer en plak de tekst in het vak in een nieuw tekstbestand. Sla dit op als FindDLL.bat op je Bureaublad.

Code:
dir C:\WINDOWS\System32\*.dll.dll > BadDLL.txt
notepad BadDLL.txt

Zoek FindDLL.bat op je Bureaublad en dubbelklik hierop. Deze opent Kladblok met wat tekst erin. Post deze tekst hier.

Start HijackThis, klik op "Scan" and kruis de volgende onderdelen aan.

F2 - REG:system.ini: Shell=explorer.exe, msmsgs.exe

O4 - HKLM\..\Run: [ControlPanel] C:\WINDOWS\System32\twink64.exe internat.dll,LoadKeyboardProfile
O4 - HKLM\..\Run: [MSN Messenger] C:\WINDOWS\System32\msmsgs.exe

Security iGuard staat op de Spyware Warrior's Rogue List. Verwijder dit programma!

O4 - HKLM\..\Run: [Security iGuard] C:\Program Files\Security iGuard\Security iGuard.exe
O4 - HKCU\..\Run: [scanSYS] EXE32EXE.exe

Er zitten beperkingen op het Configuratiescherm. Als jij of de systeembeheerder deze niet hebben opgegeven kruis dan de volgende onderdelen aan:

O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{3F3A2797-B1B6-4EBF-AB14-593B28DFE563}: NameServer = 69.50.184.84,195.225.176.37
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{5525A557-BDBA-4EBC-AA7E-8822B2DEAB17}: NameServer = 69.50.184.84,195.225.176.37
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{787375FE-573F-46EE-AA79-628158290253}: NameServer = 69.50.184.84,195.225.176.37

Sluit alle programma's, inclusief browsers, behalve HijackThis. Klik op "Fix checked".

Start je computer in beveiligde modus. Hoe start ik mijn computer in veilige modus?

Zorg dat je verborgen bestanden kan zien. Hoe toon ik verborgen bestanden?

Verwijder de volgende bestanden in rood (het kan zijn dat ze al verwijderd zijn):

C:\WINDOWS\System32\twink64.exe
C:\WINDOWS\System32\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\EXE32EXE.exe

Verwijder de volgende mappen in rood (het kan zijn dat deze al verwijderd zijn):

C:\Program Files\Security iGuard

Herstart de computer en post een nieuwe log in deze thread.

Laatst bewerkt:
Ik heb hier ook problemen om op ASO te komen.:(
Vanmorgen ging het wel, maar nu niet meer.

Geplaatst door XP_PC
Wis je DNS cache eens?
Ipconfig /flushdns heb ik nu gedaan in prompt, maar helpept helaas niet.

Laatst bewerkt:
Helaas XP werkt dat niet.
Zelfs de banner in je sig is (tijdelijk hoop ik) van slag.:confused:

Ook in Windows XP kun je je DNS flushen.

MS-DOS: ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

Het valt wel op dat (bij mijn weten) alle mensen die niet op ASO kunnen gebruiker zijn van Chello/UPC/Priority (allen één bedrijf).

Meer info;
Nieuws

Die link kreeg ik net ook door via MSN acid007.
Ik zal moeten afwachten als Chello gebruiker.:mad:

ipconfig /flushdns

Had ik inderdaad gedaan.

Geplaatst door acid007
Ook in Windows XP kun je je DNS flushen.

Het valt wel op dat (bij mijn weten) alle mensen die niet op ASO kunnen gebruiker zijn van Chello/UPC/Priority (allen één bedrijf).

Meer info;
Nieuws

Slome DNS van hun kant maybe?

Geplaatst door XP_PC

Slome DNS van hun kant maybe?

Ja. Ik kreeg gister een klant die dacht dat we hem wilde afschepen maar dat is het niet.

Dinsdag belde ik naar de UPC Helpdesk, ik ben zelf ook klant, en ging daar verhaal halen over de DNS servers. Ik werd meteen van het kastje naar de muur gestuurd want men dacht dat mijn router invloed had op de DNS. Na 20 minuten uitleggen op de DNS protocol werkt werd ik doorverbonden met de 2e lijns helpdesk die er geloof ik nóg minder vanaf wist.

Bij deze meneer heb ik weer +/- 15 minuten van mijn tijd moeten uitleggen wat het probleem precies was. Gelukkig snapte hij er zó weinig van dat ik het afdelings-hoofd aan de telefoon kreeg. Ik heb die man vriendelijk gevraagd of ik het nummer van de afdeling IT kon krijgen.

Ik belde naar een nummer waarvan ik niet mocht zeggen dat ik het van de Helpdesk had gehad en kreeg inderdaad de IT afdeling aan de telefoon. Die mensen hadden al vrij snel in de gaten dat ik geen 'huis tuin en keuken' gebruiker was en stonden me dan ook goed te woord. Ik kwam er snel achter dat het hele beheer van UPC (qua netwerk) niet hier in nederland ligt maar bij afdeling IT in amerika. Die ik dus daarná nog gebeld heb.

Met die afdeling kwam ik in elk geval verder. DNS word binnen 5 dagen geupdate. Ik heb direct mijn beklacht gedaan, 5 dagen is lang, maar dat moest dan weer via de helpdesk. Als ik daar even zou melden dat het bij IT geweest was en men het mocht doorsturen zou het geregeld worden.

Inmiddels een paar uur later en veel ergernis verder, ik belde de helpdesk weer op. Ik legde ze uit dat IT het probleem erkende en ze het direct mochten doorsturen. Maar, procedures zijn procedures dus dat kom niet. Ik mag vrijdag terug bellen als het nóg niet werkt en dan gaan ze escaleren.

Uitkomst, ik stap over op ADSL. Kabel kost me telefoontjes naar Amerika die me geen stap verder helpen. :confused:
--
Nog een klein voorbeeld. Ik probeerde nu net op http://www.webhostingtalk.nl te komen en het werkte niet. Domein onbekend. Nu, 2 minuten later, doet hij het.

Laatst bewerkt:
Ook ik zit via de kabel en kan ook een paar dagen niet op de site komen. Hopelijk komt er snel een oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan