Ik kom niet verder met mijn Shoutcast installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JamesMocro007

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Heey! Ik ben nieuw op dit forum, is kijken of ik hier wel me informatie vandaan kan halen!

Ik ben aan de slag gegaan via deze link: http://www.duken.nl/handige-tips/uw-eigen-radio-shoutcast-zender.html

Nu ben ik bij stap 2 en al die dingen zijn te ingewikeld. Als het goed is hoef ik het ook niet te veranderen wat op het einde van stap 2 staat. Vanaf a.s zin snap ik het niet:

"Open op de servercomputer het startmenu en kies Uitvoeren. Typ command in en druk op Enter. Vul in het DOS-scherm dat geopend wo....."

Waar is mijn servercomputer en kies uitvoeren? Ik heb de nieuwste windows, ik kan me herineren dat in de oude windows er wel een 'Uitvoeren' optie was bij START.

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Je server computer is de computer waarmee je gaat zenden
In w7 en vista is uitvoeren de zoek balk en op enter drukken dus
cmd en dan [enter].

De oude windows inclusief xp had uitvoeren nog wel.

Brian

Je server computer is de computer waarmee je gaat zenden
In w7 en vista is uitvoeren de zoek balk en op enter drukken dus
cmd en dan [enter].

De oude windows inclusief xp had uitvoeren nog wel.

Brian

Bedankt, ik zal er nu mee verder gaan!

Ik heb het volgens deze zin gedaan: Vul in het DOS-scherm dat geopend wordt winipcfg in (Windows 9x/Me) of ipconfig (Windows NT/2000/XP), gevolgd door Enter. Wanneer de computer met het internet is verbonden, wordt het IP-adres afgebeeld. U kunt tenslotte inloggen op het beheergedeelte via de link Admin Login.''

Nu krijg ik dit te zien:
2up9300.jpg

Dit zijn de laatste zinnen van stap2: " Wanneer de computer met het internet is verbonden, wordt het IP-adres afgebeeld. U kunt tenslotte inloggen op het beheergedeelte via de link Admin Login. Vul als username “admin” in en gebruik het wachtwoord dat in de configuratie is opgegeven. Mocht u gebruikmaken van een server die elders is ondergebracht, dan moet de beheerder het bijbehorende IP-adres aan u doorgeven."

Nu is het me gelukt en krijg ik dit beeld, waar kan ik een username zetten etc.?

10p5csl.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan