ik kom vanaf pc niet in mediaspeler popcorn a400

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikerjh

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2013
Ik heb een popcorn a400 met een harde schijf daarin en die wil ik graag benaderen vanaf mijn pc.
De PCH A400 is wel zichtbaar in het netwerk, maar als ik hem wil benaderen vraagt hij een gebruikersnaam en wachtwoord. standaard moet dit admin en 1234 zijn.
Als ik dat invul krijg ik een nieuw scherm dat vraagt om een netwerkwachtwoord in te voeren.
Dat is er volgens mij niet en ik kom er niet verder mee.

Het gekke is dat ik via het web (IP) wel kan zien wat er op de harde schrijf staat, maar er via die weg verder niets aan kan veranderen.
Ik voeg 3 screenshots toe die hopelijk duidelijk maken wat er gebeurt.

Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft.screenshot 1.jpgscreenshot 2.jpgscreenshot 3.jpg

Oja misschien ook belangrijk: ik kan wel vanaf de popcorn in een gedeelde map op mijn harde schijf komen. Maar andersom dus niet.

bedankt alvast voor het meedenken.
Michael

Laatst bewerkt:
Is Samba wel ingeschakeld op de Mediaspeler?

Wat gebeurd er als je in de adresbalk van de verkenner het volgende intikt en dan op de Enter toets drukt?
\\PCH-A400\hdd1

dan krijg ik weer de vraag om in te loggen (net als screenshot 1 in eerste post) en na invoeren van standaard inlog krijg ik de vraag om weer wachtwoord in te voeren, als ik dat doe krijg ik de opmerking dat ik geen machtiging heb voor de toegang tot share.
In het volgende screenshot (4) heb ik mijn netwerkinstellingen meegenomen.
Kan het een probleem zijn dat ik mijn eigen PC wel met een wachtwoord beveiligd heb?
Kan het aan de router liggen?

In het netwerkoverzicht zie je de PCH 400 een aantal maal terugkomen. Via de bovenste optie (andere apparaten) kan ik via het web (IP) (screenshot 5) wel de inhoud van de harde schijf zien (screenshot 6) maar er niets aan veranderen. Ik kan dan via mijn PC kijken. Duas contact is mogelijk, maar niet vanuit verkenner.

screenshot 4.jpgscreenshot 5.jpgscreenshot 6.jpg

De handleiding zegt dat de gebruikersnaam nmt is en het wachtwoord 1234
Ik zou zeggen, probeer dat eens.

Klopt. Hier verkeerd weergegeven in de eerste post. Ik gebruik nmt als inlog. Aan de vraag verandert dus niets.
Uit jouw hulp maak ik ook op dat je het vreemd vindt. Ben blij dat je meedenkt. Logischerwijs zou het gewoon moeten werken.
Zou ik op een of andere manier via de mediaplayer iets behalve samba moeten instellen? Of zou dat genoeg moeten zijn?

Het zou inderdaad moeten werken, zeker als je de handleiding helemaal hebt gevolgd en uit je reactie maak ik op dat je dat hebt gedaan.
Ik ken Samba wel, maar het apparaat zelf niet. Heb je de vraag al eens gesteld bij het forum van NMT?
http://networkedmediatank.com/

Kan ik proberen. Jij denkt niet dat het een Windows instellingsprobleem is? Daar twijfel ik zelf een beetje over.

Ik verwacht het niet niet maar 100% zeker kan ik dat niet zeggen.
Ik heb zelf een AC Ryan en een Mede8er, allebei met Samba en beide kan ik vanaf m'n Windows 8 PC en Windows 7 laptop zonder probleem bereiken, zonder er in Windows iets speciaals voor te hebben gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan