Ik krijg dertig verschillende foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

schoe039

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2003
Berichten
158
Vorige week heb ik SUPERantispyware geïnstalleerd en laten 'draaien' omdat de pc - ook na Malwarebytes Antimalware en Lavasoft Ad-Aware Free te hebben gedraaid - vaak minuten nodig had alvorens hij begon met afsluiten (zolang duurde het vaak voordat het kleine scherpmje met afsluiten, weer opstarten of standby staan, verscheen) nadat ik via [start] op [uitschakelen] had gedrukt.

Direct nadat ik Malwarebytes en Ad-Aware had laten draaien, vond SUPERantispyware nog 600 of 800 dubieuze bestanden waarvan zeven ernstige bedreigingen en die heeft hij allemaal in quarantaine gezet.

Sindsdien krijg ik tientallen foutmeldingen van Windows (XP) waarbij hij om de installatiediskette vraagt. Met uitzondering van de naam van het bestand heeft de foutmelding steeds dezelfde structuur. De eerste luidt "De toepassing of dll-bestand C:\Progra~1\WI371A~1\Datamngr\IEHBO.dll is geen geldige Windowskopie. Controleer dit op uw installatiediskette". Mijn Windows is echter eerlijk betaald en gekocht in de winkel. Ik heb daarnet de diskette erbij gezocht, maar ik zag geen verschil toen ik die in de cd-lezer had gestopt: in alle fasen tussen pc aanzetten en bijv. Outlook Express openen, krijg ik een handvol van dergelijke meldingen waarop ik [OK] kan geven. Hij gaat dan weliswaar verder, maar 28x klikken als vaste procedure is toch niet wenselijk. Ook na opnieuw opstarten gebeurt dit weer zo.

Het begint met GoogleUpdate (alles gevolgd door .exe), userinit en Googlecrashhandler, en daarn komen Explorer, QTTask, avgtray, APSDaemon, adawarebp, vport, R)C_roc_dec32, realsched, RUNDLL32, NWIZ, ITuneshelper, ctfmon, AdobeARM, SUPERantispyware, ReaderAppHelper, pshi_tray, dropbox, updatechecker, reader.s/, SSupdate en eindigt met firefox.

Wie kan mij hierbij helpen?
 
Laat ik voorop stellen dat veel van de genoemde problemen puur met zelf-geïnstalleerde software te maken hebben, dus niet met XP.

Even kort door de bocht wat je kunt doen om mee te beginnen:
a. Maak (of leen) een volledige XP installatie-cd waar SP3 (Service Pack 3) op is geïntegreerd. Moet wel van dezelfde taal zijn als je huidige Windows XP.
b. Start XP in Veilige modus (dus herhaaldelijk F8 na het BIOS scherm, en dan kiezen voor Veilige modus met opdrachtprompt. Zorg ervoor dat je niet herstelpunten terug gaat zetten, dus dat je door wilt gaan in Veilige modus als daar een vraag over verschijnt). Stop de CD van a. in de computer, en doe op die opdrachtregel:
sfc /scannow
Wordt de CD geraadpleegd, maar krijg je de melding: "Stop de Windows XP Professional CD met SP3 in de computer", klik dan net zo lang op Opnieuw totdat het weer verder loopt. Het kan voorkomen dat je dat (heel) vaak moet doen, maar uiteindelijk moet de voortgangsbalk helemaal vol raken, zodat het sfc proces is afgerond.
Haal na het SFC proces de CD uit de computer en herstart die.

Komen er dan nog (veel) meldingen van geïnstalelerde programma's, die dan herinstalleren. Uit je verhaal herken ik:
Google Search Bar (of Google Toolbar)
AVG antivirus
Itunes
RealPlayer
SuperAntiSpyware
Adobe Reader
Dropbox
Firefox
[van de anderen zo snel geen idee. Ik denk dat APSDaemon met je mousepad te maken heeft, als het een laptop betreft].

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan