ik krijg een krakend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

michel19

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2007
Berichten
19
eey

kan iemand mij helpen met dit probleem
gisteren overdag wel erg raar het herstartte om de haver klap steeds
en daarna in de avond werdt het nog erger had ik opeens geen geluid meer
ik was een liedje aan het opnemen met music maker en ik had mijn audio ingesteld op
mp3 zodat ik geluiden die van de pc zijn kon opnemen
en opeens had ik een afschuwelijk krakend geluid
dus ik was aan het uitzoeken wat er aan de hand was bij mijn geluids instellingen
en alles zag er gewoon normaal uit niks was gedempt ofzo
ik heb mijn geluid tig keer van de pc af gegooit en weer erop gezet en toch krijg ik maar die krakend geluid ik heb zelfs systeem herstel gedaan en helaas zonder resultaat
bij apparaatbeheer zie ik geen vraagtekens bij besturing voor geluid , video, en spelletjes
maar ik zie wel vraagtekens bij overige apparaten - multimedia controller
ik heb een geluids disc van soundblaster live 5.1
ik heb heel weinig verstand van computers en ik weet echt niet wat ik moet doen
kan iemand mij helpen ???
 
Doe de cd van de soundblaster in je computer, wanneer deze opstart het proces stoppen.

Dan naar apparaatbeheer, rechtklikken op de multimedia controller en kiezen voor stuurprogramma bijwerken. daarna de aanwijzingen op je scherm volgen
 
ik heb het gedaan zoals je het me had uitgelegd maar hij kan de software niet vinden
wat moet ik verder doen ?
 
mijn cam had ook een vraagteken en ik heb gedaan zoals je dat zei met de installatie cd erin stoppen en toen vond de pc mijn cam weer en nu doet die het
maar als ik het met mijn geluid installatie cd doe lijkt het op alsof die mijn cd niet kan vinden
wat is er mis ??
 
Welke geluidskaart van Creative heb je PRECIES en heb je Windows XP?
 
mijn geluidskaart is creative Emu10k1 audio processor ( ik heb niet zoveel van geluidskaarten zou dat misschien zijn? )
mijn windows is een windows XP media center Edition versie 2002 Service pack 2
 
Staat bij apparaatbeheer bij de geluidskaart ook een vraagteken of uitroepteken??
 
er staat nergens een vraagteken normaal hoort nu alles normaal te doen maar toch heb ik dat gekraak door mijn boxen en koptelefoon
 
Dan ga ik er toch meer aan denken dat er ergens een kabeltje/contactje los zit of zo, zit de kaart nog wel goed vast in het slot van de PC?
 
zover ik het weet wel
maar ik kan nu wel voor de zekerheid het kaart uithalen en dan weer opnieuw erin steken zodat ik zeker weet dat ik het goed heb in gestoken

bedoel je een kabeltje van de boxen of in de pc zelf ?
 
mijn geluidskaart is een soundblaster live 5,1 digital
ik heb mijn geluidskaart eruit gehaald en toen erin gedaan
en ik had toen helemaal geen geluid meer en ik deed hem in een andere slot had ik ook geen geluid
moet ik dan mijn pc gaan formateren ofzo ?
 
ik heb nu heeel zacht geluid door mijn koptelefoon
mijn volume staat op z'n hardsten toch heb ik heel zacht geluid
en door mijn boxen heb ik geen geluid, heb ik soms iets verkeerd gedaan waardoor mijn geluid erg zacht is door mijn koptelefoon en dat ik door mijn boxen helemaal geen geluid meer heb ?
k snap echt niet meer wat er nu aan de hand is
 
please iemand ???die het misschien zal weten ?

volgens mij heb ik hetzelfde probleem, ik heb ook een 5.1 speakerset van Creative en mijn geluid kraakt erg. ik heb mijn driver al opieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet. heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. de hardware is goed geïnstalleerd en aangelegt dus het is denk ik een softwarematig probleem.

speakerset: Creative Inspire 5.1 Digital 5500
geluidsdriver: Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller (heb ik al wel opnieuw geïnstalleerd)
 
dus ik moet mijn geluid van de pc gooien
en daarna opnieuw installeren en mijn media player opnieuw met alle codecs ?

zou je het misschien stap voor stap uitleggen ( als je wilt )
dan kan ik het foutloos doen

erg bedankt groetjes michel
 
dus ik moet mijn geluid van de pc gooien
en daarna opnieuw installeren en mijn media player opnieuw met alle codecs ?

zou je het misschien stap voor stap uitleggen ( als je wilt )
dan kan ik het foutloos doen

erg bedankt groetjes michel

is goed
ik heb eerst gezocht welke drivewr ik heb, (ich5 ac97 nogwat) die heb ik gezocht via internet. toen het ik gewoon de toepassing geïnstalleerd (zonder de andere driver er eerst af te gooien)
opnieuw computer opstarten, opnieuw software installeren van de media player
en toen was ik klaar
je kan misschien ook eeen andere media player gebruiken zoals realplayer, itunes en andere
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan