ik krijg geen netwerkverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

trix

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
117
Ik heb twee PC's met windows XP (één home edition en één prof) verbonden dmv een crossed cable en twee netwerkkaarten. De hoofdcomputer kan niet kijken in de documenten van de tweede en andersom niet. Er lijkt wel een verbinding te zijn dmv een LAN verbinding, maar ik kan geen mail halen en/of internet op
Iemand een tip hoe ik dit wel werkend kan krijgen
Trix, met geen verstand van netwerken :-(
P.S als ik zoek op computers in werkgroepen krijg ik het bericht dat het netwerk niet toegankelijk is omdat ik mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron heb en dat ik contact met de beheerder van de server moet opnemen voor de juiste toegangsmachtigingen
 
Laatst bewerkt:
Dus er is een 'host'- en een 'client'pc. De host is verbonden met het modem. Heeft deze geen verbinding met het internet?
Heb je de netwerkwizard wel goed gedaan?
 
dat vraag ik mij dus ook af, waarschijnlijk niet want ik heb geen verbinding op de tweede computer (client) Maar ik snap er niet zoveel van eigenlijk
 
Nou! Doe hem nog eens die wizard. En goed opletten dat je de juiste dingen aanvinkt!
 
Ik heb hem nog eens gedaan, het is me niet helemaal duidelijk of je bij de host ook nog een CD rom met XP moet opstarten maar ik geloof van niet
Hij geeft nu aan: beperkte of geen verbindingsmogelijkheden
Ik weet nu dus niet hoe ik dit moet verhelpen
Alvast heel hartelijk dank voor je hulp trouwens
trix
 
Heeft de wizard wel helemaal en succesvol gedraaid?
'Beperkte of geen verbindingsmogelijkheid'... Het lijkt wel of dit gaat over een draadloze verbinding. (??)
 
Nee het is niet draadloos, een crossed cable
Ik heb nu op de tweede computer twee verbinden staan LAN verbinding 2 en een Netwerkbrug allebei 100MBPs
Moest je niet ergens een adres (192.168.0.1)invullen ik kan dat niet meer terugvinden
Lastig meedenken zo achter een computer hé :)
 
Die netwerkbrug moet je uitschakelen.
Het ip-adres wordt vanzelf ingevoerd.

Doe eens Start > Uitvoeren > cmd. En dan ipconfig /all
 
Hoi Dick
het maakt geen verschil, hij geeft nu wel aan dat hij geen ipadres kent, ik heb twee
bestanden bijgevoegd
trix
 

Bijlagen

  • lan2.jpg
    lan2.jpg
    29,3 KB · Weergaven: 36
  • LAN1.jpg
    LAN1.jpg
    35,8 KB · Weergaven: 26
Trix, 2 netwerken is 1 teveel. Verwijder die Lan2.
En maak eerst met de host verbinding met internet.
Dan weer de netwerkwizard, eerst op de host, daarna op de client.
 
uhm ff dom vraagje .. gebruik je wel op de client ook de cd van xp om thuisnetwerk in te stellen, want daarvandaan worden bestanden gekopieerd.. alleen de wizard die op de pc staat is niet voldoende
 
hallo Miranda
Ik heb op de client inderdaad met de XP cd Rom het netwerk inmiddels alweer 6 x geinstalleerd. Ik heb wel het idee dat er een soort verbinding is maar kan er niets mee, niet het net op, niet post binnenhalen en geen gebruik maken van bestanden van de host
Op de host geeft hij aan dat de eigenaar niet de juiste machtigingen heeft gegeven?
Bedankt voor het meedenken
Trix
 
Miranda, Trix, die CD is volgens mij helemaal niet nodig.

En Trix, heeft de host verbinding met internet?

Heb je ipconfig /all gedaan?
Vertel eens wat de gegevens zijn.
 
Goedemorgen Dick
Ik wil wel even een printscreen maken van 'de uitslag' van de ipconfig maar ik vraag me af als ik die hier bij de bestanden zet of dat geen kwaad kan (Ben daar niet zo van op de hoogte en wil natuurlijk geen ongewenste bezoekers) Als het safe is plaats ik het wel even
Trix
 
Weet eigenlijk niet of daar privé-info bijstaat. :(
Vertel anders of de client er gezien wordt.
Zoniet, doe een ping.
Dus, cmd > ping 192.168..............
Dan moet je dus eerst het ip-adres van de client opzoeken.
 
ik heb het met alle IP adressen gedaan die erbij stonden en bij allemaal 100% verlies
 
Verwijder alle netwerken op beide pc's en begin opnieuw.
Het installeren van een netwerk is in principe heel eenvoudig, maar als er iets onderweg fout is gegaan kan het moeilijk zijn dat te herstellen.
 
Hoi Dick
Ik heb internetverbinding nu op de client. Het was inderdaad een instelling die ik steeds verkeerd invoerde!
Ik heb nu nog één vraag, moet de client ook een virusscanner hebben en/of firewall of loopt dat allemaal via de host?
En zo'n servicepack 2 moet die dan ook op de client geinstalleerd worden?
In ieder geval hartelijk bedankt voor je hulp!
vriendelijke groeten Trix
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan