Ik krijg I.E. 6.0 niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

AquaDiGio

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2003
Ik heb via Windows Update de installatie van Microsoft Internet Explorer 6 Service Pack 1 gestart maar na 69% kapt hij er mee en krijg ik een geel uitroepteken met de tekst:

Windows Update: Internet Explorer en Internet Werkset

Niet alle onderdelen zijn geinstalleerd. Sluit alle toepassingen af en probeer Setup opnieuw te starten.

Dit is nu al een paar keer gebeurd en ik kom maar niet verder. Heb de firewall uitgezet en er lopen voor de rest geen belemmerende programmas.

Ik gebruik Windows '98 SE

Laatst bewerkt:
Kun je wat meer info geven?
Gebeurt dit bij het binnenhalen van de update (Microsoft Internet Explorer 6 Service Pack 1) of blijft Windows Update bij het zoeken naar updates hangen op 66%?

Guus.

Op het moment dat hij aan de werkelijke "ie6setup" bezig is stopt hij er mee. C:\WINDOWS\Windows Update Setup-bestanden is al aangemaakt, waar al aardig wat bestanden in staan.

Op het moment dat hij stopt en ik de foutmelding krijg alwaar ik op Help druk krijg ik het volgende bericht:

De installatie is mislukt. U beschikt echter wel over de juiste installatiebestanden. Sluit alle geopende programma's en voer Setup opnieuw uit. Als dat ook niet lukt, neemt u contact op met de productondersteuning van Microsoft.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door AquaDiGio
C:\WINDOWS\Windows Update Setup-bestanden is al aangemaakt, waar al aardig wat bestanden in staan.
Zie bijlage. Deze bestanden hoor je te hebben.
Welke ontbreken er nog?

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik kan zo snel geen PrintScrn uploaden dus doe ik het zo maar ff, hopelijk kun je ze zo vergelijken. Dit zijn iig de bestanden die in die map staan:

Branding
Crlupd
Deze map mag worden verwijderd
filelist
Icwcon
Ie_s1
Ie_s5
Ie_s4
Ie_s3
Ie_s2
ie6setup
Iedom
Ieexinst
iesetup
iesetup
Mailnews
Mobile95
Readme
Setupw95
Wab

Ik heb alle ontbrekende bestanden in een zip-bestand gezet.
Dat bestand is 7 MB groot. Ik kan het als bijlage bij een e-mail doen.
Als je mailbox dat aankan, kun je me via de knop E-mail even een mailtje sturen met je e-mailadres.
Als bijlagen niet groter mogen zijn dan bijv. 5 MB, laat dat me dan even weten; dan maak ik er twee kleinere zip-bestanden van.
Als je de uitgepakte bestanden in de map hebt gezet zou de installatie moeten lukken.

Guus.

Laatst bewerkt:
Dat zou echt heel fijn zijn.
Ik heb 250 mb ruimte dus je kan het makkelijk sturen.

Alvast bedankt :)

Geplaatst door AquaDiGio
Ik heb 250 mb ruimte dus je kan het makkelijk sturen.
Zo makkelijk is dat niet als ik je e-mailadres niet weet. :D
Zet het maar niet in je volgende bericht (spammers!).
Klik even op de E-mailknop onder dit bericht.

Guus.

Ik kan de bestanden die je gestuurd hebt niet openen doordat de virusscanner van Hotmail schijnbaar een virus heeft gevonden?

"Onbekende fout in virusscanner Virus aangetroffen"

"Opmerking: Het is niet mogelijk het virus in het bestand ontbrekend.zip te verwijderen"

Ik krijg die melding ook als ik het bestand naar Hotmail stuur.
Als ik het naar mijn andere e-mailadres stuur en het in Outlook Express ontvang, kan ik het gewoon openen.
Als je dus nog een andere account hebt, kun je eens proberen het bericht met bijlage door te sturen naar dat adres.

Guus.

Laatst bewerkt:
De bestanden zijn verstuurd.
Ik heb ze in twee zip-bestanden verpakt en naar twee van de drie adressen gestuurd die je in je mailtje noemde.

Nu moet het lukken.:)

Guus.

Ik ben ten einde raad...

Nog steeds dezelfde melding ik snap er geen snars van.

Ik zal het morgen eens verder uit gaan pluizen.

In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp Guus :thumb:

Ik zou gewoon mijn virusscanner even uitschakelen als je die mail binnenhaalt.
Dit is een valse melding; die bestanden zijn 100% zeker virusvrij - zie bijlage.
Het komt misschien door het inpakken met WinZip.
Het gebeurt soms ook wel dat een gezipped bestand door de server van mijn internetprovider geweigerd wordt als ik het op mijn webruimte wil zetten.
Dan wordt er daar een virus geconstateerd, terwijl ik zeker weet dat er met zo'n bestand niets aan de hand is; het gebeurt soms met een gewoon Word-document dat gezipped is.

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde eigenlijk dat de installatie zelf nog altijd niet gelukt is.
Ik heb de bestanden namelijk wel gewoon binnen kunnen halen via mijn PI account. Alle benodigde bestanden staan nu dus in de "Windows Update Setup-bestanden"-map en ik krijg nog steeds dezelfde melding als hij de installatie weer afbreekt.
Ik vraag me af of er nog andere opties zijn?

Ja hoor. Meerdere zelfs. :)
Probeer eerst het volgende eens:
Pak de bijlage uit. Die bevat 3 bestandjes (filelist.dat, iesetup.dir en iesetup.ini).
Vervang de huidige filelist.dat, iesetup.dir en iesetup.ini in de map Windows Update Setup-bestanden door deze drie.
Probeer dan opnieuw te installeren.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door AquaDiGio
En ook deze optie werkt niet.
Dan proberen we nog iets anders.:)
Ga naar Start > Programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeeminfo.
Klik in het menu Extra op Reparatieprogramma voor Internet Explorer.
Kies Internet Explorer herstellen en klik op OK.
Normaal gebruik je dit als IE niet goed werkt.
Voor het herstel worden dan de bestanden in de map Windows Update Setup-bestanden gebruikt.
Wie weet werkt dit wel.

Guus.

Laatst bewerkt:
Dan is die optie er pas als IE 6 geïnstalleerd is.:(

Je kunt nu nog proberen om Windows over de huidige installatie heen te zetten.
Dat is dus iets anders dan een schone installatie.
Je stopt de Windows cd-rom in de computer en opent die in Verkenner.
Klik op Setup.exe.
Windows wordt nu over het huidige besturingssysteem geïnstalleerd, waarbij ontbrekende of corrupte bestanden worden hersteld. Tegelijkertijd wordt het register gerepareerd.
Je hebt hier de registratiecode van Windows niet voor nodig.
Verder blijven al je systeeminstellingen, updates en programma's gewoon behouden.
Het geheel duurt een half uurtje.
Haal voordat je dat doet de hele map Windows Setup Update-bestanden leeg.
Ga na de nieuw installatie naar Windows Update en kijk of het nu wel lukt om Service Pack 1 binnen te halen.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan