Ik krijg I.E. 6.0 niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik was bezig met het installeren van Windows '98 SE tot hij op een gegeven moment afbrak op een punt waar er iets met Internet geinstalleerd moest worden.
Hij geeft dan aan dat er een missend bestand is, maar ik zie nergens in die melding om welk bestand het dan gaat! Het heeft iig wel te maken met internet dus ik denk dat er hier iets fout zit.
Ik zal thuis even moeten knutselen om weer op internet te kunnen komen, want thuis doet hij het nu niet meer.
Ik zal ook een screenshot maken zodat ik precies kan zeggen wat er allemaal staat.

Ok. Ik wacht dat screenshot even af.
Om weer op internet te kunnen, zou je even een registerkopie terug kunnen zetten van een datum waarop je nog wel een goede verbinding had.
Je start op in veilige modus en kiest in het opstartmenu voor Alleen MS-DOS-prompt in veilige modus.
Typ Scanreg /restore (spatie na scanreg!), druk op ENTER, kies een registerkopie van de juiste datum en zet die terug.
Start opnieuw op door op Ctrl+Alt+Del te drukken.

Guus.

Ik heb zelf nooit iets van een register kopie gemaakt dus ik mag hopen dat hij dat dan uit zichzelf heeft gedaan?

Geplaatst door AquaDiGio
Ik heb zelf nooit iets van een register kopie gemaakt dus ik mag hopen dat hij dat dan uit zichzelf heeft gedaan?
Maak je geen zorgen.:)
Windows houdt er altijd maar liefst vijf in reserve.
Als je scanreg /restore hebt getypt, zie je dit DOS-scherm. Hier zie je 4 van de 5 kopieën.
Selecteer er één van een datum waarop je internetverbinding nog werkte en druk op ENTER.

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik heb Windows 98 SE er weer overheen geinstalleerd en... nog altijd stopt hij met de installatie van IE 6.0

(m'n PC vertoont nu wel erg veel rare kuren met missende bestanden)

Geplaatst door AquaDiGio
m'n PC vertoont nu wel erg veel rare kuren met missende bestanden
Ik denk dat je het best een schone installatie kunt uitvoeren.
Dit soort problemen is niet op te lossen met allerlei kunstgrepen. Naast het feit dat er systeembestanden ontbreken, zitten er waarschijnlijk ook fouten in het register. Het oplossen van het ene probleem leidt dan vaak tot het opduiken van twee nieuwe
Hier vind je een stap-voor-stap handleiding om Win98 perfect te installeren.
Als je die procedure precies volgt, heb je daarna een machine die de strijd met XP makkelijk aankan.:)

Een Word-document met de tekst van die handleiding heb ik als bijlage bij dit bericht gedaan - makkelijk om uit te printen en er staan nog wat handige aanvullingen in die nog niet in de tekst op Helpmij.nl zijn opgenomen.

Succes. :thumb:

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik zal eens wat voorbereidingen treffen zodat ik die Fdisk perfect kan uitvoeren. Had gelukkig al een groot deel van mijn PC op een back-up CD-rom gezet dus ik kan gelijk starten.

In ieder geval erg bedankt voor je hulp en ik laat nog wel weten als alles weer prima werkt :)

Ik heb volgens mij wel een probleempje met de aanduidingen van de verschillende stations in DOS, ik bedoel de A: t/m Z: of weet ik 't. Die schijnt hij bij mij niet altijd even goed te herkenen, en aangezien ik met floppy's moet werken weet ik niet goed of het nou eigenlijk wel zo verstandig is?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door AquaDiGio
Ik heb volgens mij wel een probleempje met de aanduidingen van de verschillende stations in DOS, ik bedoel de A: t/m Z: of weet ik 't. Die schijnt hij bij mij niet altijd even goed te herkenen, en aangezien ik met floppy's moet werken weet ik niet goed of het nou eigenlijk wel zo verstandig is?
Mocht je problemen krijgen tijdens de installatie, dan kun je daar natuurlijk ook mee terecht op het forum.
Je zult toch opnieuw moeten installeren, omdat de herstelmogelijkheden uitgeput zijn - en het feit dat bepaalde stations niet goed herkend worden, duidt nu ook niet echt op een stabiel geheel.:)
Met die opstartdiskette die ik in de eerste regel van de handleiding noem lukt dat allemaal heus wel.
Als je die in het diskettestation stopt en opnieuw opstart, krijg je een menu met drie keuzemogelijkheden.
Krijg je dit niet te zien en start de computer gewoon op, dan is er ook niets aan de hand en moet je gewoon de opstartvolgorde in het BIOS wijzigen. Is niets aan:
Start op met DEL ingedrukt. Je komt dan in het menu van het BIOS.
Daar wandel je met de pijltjestoetsen doorheen, totdat je iets ziet staan als Startup sequence of Boot Sequence.
Selecteer dat item en verander de opstartvolgorde totdat A: er als eerste staat.
Daarna moet je die instelling opslaan; Save & Exit o.i.d.
Gewoon de aanwijzingen volgen - die staan altijd op het scherm.
Vervolgens kun je vanaf de opstartdiskette opstarten en verder de handleiding volgen.
Als het diskettestation problemen geeft, brand je de bestanden die je nu op de opstartdiskette hebt gezet op cd-rom - gewoon als dataschijf.
Vervolgens verander je de opstartvolgorde in het BIOS, zodat de computer nu opstart vanaf D:.
Na het formatteren stop je de Windows cd-rom in het station en start opnieuw op, waarna de installatie automatisch start.

Guus.

Laatst bewerkt:
Zojuist alles weer op een rijtje en het werkt allemaal als een tierelier :thumb:
Helaas wel '98 "first edition" dus die irritante bugs zitten er dan wel in maar daar kan ik wel mee leven. Bijvoorbeeld dat je bij SE in kan stellen dat je muis automatisch naar de knoppen gaat dus dat scheelt weer een hoop energie.
Vanaf nu kan ik dus ook met alle gemak zelf een PC goed formatteren! Helemaal top!
IE 6.0 SP 1 ook goed kunnen installeren (helaas wel in het Engels... weet je misschien hoe ik deze in NL krijg?) dus alle problemen zijn nu eindelijk verholpen.

Bedankt voor je hulp Guus! :thumb:

Laatst bewerkt:
Dan ben ik toch benieuwd hoe je die IE 6.0 SP1 hebt geïnstalleerd.:confused:
Als je na de installatie van Windows naar Windows Update gaat, moet je die als eerste en apart van de andere updates downloaden en installeren - dat wordt daar overigens ook duidelijk vermeld
Voor zover ik weet krijg je daarbij geen keus om de taal te veranderen; de update wordt automatisch in de juiste taal geïnstalleerd.
Het is in ieder geval niet mogelijk een Engelse versie in een Nederlandse te veranderen.

Guus.

Windows Update fliptte een beetje als ik op de knop in het Start menu druktte. Ik heb het toen via Google geprobeerd en heb het toen kennelijk op een verkeerde manier gedaan.

Geplaatst door AquaDiGio
Windows Update fliptte een beetje als ik op de knop in het Start menu druktte.
Kun je me even precies vertellen wat er mis ging bij het updaten? (Ik heb wel een vermoeden:)).
En heb je de overige essentiële updates wél kunnen downloaden?

Guus.

Hij paktte de site niet geloof ik. Ik zag wel dat de link verouderd was, maar zelfs als ik windowsupdate.microsoft.com ging deed hij het ook niet. Vandaar dat ik maar naar andere links ben gaan zoeken. Voor de rest is alles perfect geinstalleerd van WU dus alles helemaal top.
Bij het installeren van andere programma's deed hij wel vaak moelijk met fouten, maar gaandeweg lukte ook dat.

Dan is de updatesoftware van Windows niet geïnstalleerd.
Maak een nieuwe map op je bureaublad.
Download dit bestand en sla het op in die map.
Klik met je rechter muisknop op het bestand Iuctl.cab en pak het uit naar dezelfde map.
Klik dan met je rechter muisknop op het bestand Iuctl.inf en klik op Installeren.
De update-software wordt dan geïnstalleerd.

Ik raad je sterk aan de hele procedure (fdisk > format > installeren) nog een keer uit te voeren - zeker omdat er bij het installeren van de overige programma's ook al weer foutmeldingen kwamen. Die meldingen komen hoogst waarschijnlijk doordat je systeem niet goed ge-update is.

Voordat je naar Windows Update gaat, installeer je dan de updatesoftware zoals hierboven beschreven.
Ten eerste kun je daarna de Nederlandse SP1 installeren en ten tweede weet je dan ook precies welke essentiële updates er nog meer nodig zijn; Windows Update kan dat alleen bepalen als de updatesoftware goed werkt.

Pas als alle updates geïnstalleerd zijn kun je je overige software installeren - en waarschijnlijk gaat dat dit keer zonder foutmeldingen.

Uiteraard kun je die map met inhoud van je bureaublad verwijderen als de update goed werkt.

Guus.

EDIT: ik keek weer eens niet verder dan mijn neus lang is...

Laatst bewerkt:
Gewoon even opnieuw beginnen; je weet nu hoe het moet en dat het eigenlijk een fluitje van een cent is.
Handmatig updaten is absoluut niet aan te raden.
Als de updatesoftware geïnstalleerd is, wordt er door de update-site van Microsoft precies bepaald welke updates voor jouw systeem nodig zijn.
Bovendien worden er nog ruim een jaar (tot juli 2006) updates voor Win98 geleverd; als om de twee weken eens naar die site gaat, krijg je automatisch een melding als er weer een nieuwe update voor Win98 is.

Guus.

Als ik op die link klik, kom ik gewoon op Windows Update.
Heb je de hele fdisk > format > installatieprocedure weer doorlopen voordat je opnieuw probeerde te updaten?

Guus.

Jep

Als ik naar http://windowsupdate.microsoft.com/ ga krijg ik een Internet Explorer Scriptfout:

Regel 77
Teken 3
Fout Syntaxisfout
Code 0

Als ik dan op Ja klik krijg ik een lege pagina die Gereed is.

Moet ik anders Microsoft Virtual Machine installeren? Ik krijg die fout namelijk op meerdere sites dus kan het aan Java o.i.d. liggen?

(ik ben er na 6en weer... dan kijk ik wel verder)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan