Ik krijg mijn videokaart er niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

SimoneP96

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2014
Ik heb deze week mijn nieuwe cpu koeler ontvangen, nu moet ik dus mijn moederbord eruit halen om hem erop te kunnen zetten, nu wilde ik mijn videokaart losmaken, maar ik krijg hem niet los. Links in de computer zit hij vast aan de case zelf, normaal gesproken kan ik met een soort hendeltje dat ijzer (geen idee hoe ik het moet noemen) openklappen zodat ik de schroeven waarmee de videokaart vastzit aan de case los kan maken, maar ik krijg het met geen mogelijkheid open. Ik heb mijn videokaart er vaker uit gehaald dus ik snap niet wat ik nu verkeerd doe. Iemand enig idee hoe ik het open kan krijgen of wat ik vergeet?

IMG_20140617_215323.jpg

Het schroefje helemaal links boven van de buitenkant loshalen en dan komt dat hoekje los.
Dan kun je de afdekking waarschijnlijk loshalen.

zoals kostenzer zegt, dit schroefje wat aan de buitenkant zit:
IMG_20140617_215323.jpg

Oké, dankjewel dat ga ik straks proberen, kan me niet herinneren dat ik dat eerder ook heb moeten doen maar goed.

Ik kan deze schroef met geen mogelijkheid loskrijgen, ik heb ook nooit eerder zo'n schroef hoeven los te maken. Ik heb vorig jaar mijn computer wel naar een computerzaak gebracht om hem te laten repareren (nieuwe voeding), en ze hebben toen ook kabel management gedaan, het lijkt me sterk dat zij dat zo dicht hebben gemaakt maar het zou mogelijk zijn. In ieder geval krijg ik het nu met geen mogelijkheid open, wat kan ik het beste doen?

Het is de schroef rechtsboven
IMG_20140620_101917.jpg

schroeven draaier pakken en kracht zetten zorg ervoor dat je het juiste formaat kruiskop met grip gebruikt anders draai de kop door en dat wil je ook niet

heb je een elektrische schroeven draaier probeer die.
je mag enige kracht gebruiken bij dit soort schroefjes.

Je hebt een philips kruiskop nr 2 nodig, kast op de kop leggen, ene handpalm goed op de bovenkant van de schroevendraaier drukken en met de andere hand een snelle beweging naar links maken, dat heet schrikken, nu zou je hem los kunnen maken.

Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg hem gewoon met geen mogelijkheid los, heb verschillende schroevendraaiers geprobeerd, er is geen beweging in te krijgen. Ik weet zeker dat ik die schroef er voorheen nooit uit heb gehaald en dat ook niet nodig was om mijn videokaart eruit te kunnen halen.

Verschillende schroevendraaiers? er is er maar eentje die goed past, een Philips nr.2.
Iemand in de buurt die meer kracht heeft?

en anders een beetje kruipolie/WD40 ofzo er even tussen laten kruipen.... (hoewel ik betwijfel dat het komt omdat de boel vastgeroest is maar ach).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan