Ik krijg Redhat 9 niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandrovp

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2003
IK kan redhat 9 niet installeren. Die geeft de fout 'kan partities niet alloceren' of zoiets. Wat si er mis met mijn partities. Ik gebruik XP, maar al mijn partities zijn FAT 32. IK heb speciaal voor Redhat twee partities vrijgemaakt. Een van 5gb en een van 15gb, ook in fat 32. En toch geeft hij een fout aan. Als ik automatisch partitioneer met redhat, dan geef die iets van een rootpartities-fout. Ik snap er niks van!! Wie kan mij helpen??

heb je ook een swap-partitie en een / partitie??

ik had bij mij nl. /root genoemd ipv /

Nee, ik heb ze gewoon hard disk 5 en 6 genoemd.
Hoe moeg ik HD5 (dit is de kleine voor de installatie) en HD6 (is de grote voor de rest) noemen?
Heb ik het ze goed gemaakt door de kleine 5gb te geven en de grote 15 gb?

Bedankt voor de snelle reactie

ik heb een lege schijf gebruikt, maar in principe zou dit niet moeten uitmaken. Ik denk dat het handigste is als je de partities die je voor redhat wilt gebruiken even leeggooid en tijdens installatie de volgende aanmaakt:

(swap) ongeveer twee keer de hoeveelheid RAM
(bv. 64 Mb systeem wordt 128 Mb swap)
/ (root) ongeveer 10% van wat beschikbaar is
/home ongeveer 20% van wat beschikbaar is
/usr alle resterende ruimte

suc6

ok alles is gelukt
maar nu heb ik een probleeem die nog groter is.
Die start alleen in linux op. Maar er isnog een probleem. Mijn lcd-schermgeef aan "out of range". Wat nu?

ok nu bleek dat dos=winxp, dus kan ik windows wel starten, maar de schermprobleem is er nog.

Geplaatst door sandrovp
ok nu bleek dat dos=winxp, dus kan ik windows wel starten, maar de schermprobleem is er nog.

Bij de installatie gaat RedHat je monitor proberen te herkennen. Eerst doet ie je videokaart, daarna je monitor. Weet je nog wat er toen bij jou gebeurde?

Bij mij pakte ie m'n monitor (iiyama VM Pro 400, CRT) niet. Maar ik kon hem selecteren uit de lijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan