Ik krijg Windows niet geinstaleert

Status
Niet open voor verdere reacties.

SjorsNL

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2011
Ik heb een paar dagen terug mijn andere computer geformatteerd.
Toen heb ik de besturingssysteem weer opnieuw geïnstalleerd (Windows 98 op CD rom)
Toen dat allemaal klaar was wou ik hem opstarten.
En toen als ik Windows 98 zag staan. Ging de computer uit.
Kan iemand me zeggen hoe dit kan en hoe ik het kan oplossen.

Mvg,

Sjors

Soms gaan computers overlijden, misschien heb je dat meegemaakt?

Krijg je hem helemaal niet meer opgestart?

Wel opgestart en dan als ik ik Windows 98 zie staan start hij opnieuw op.

Start de computer opnieuw vanaf CD op, dan kom je in een sort dos box terecht. Gooi met fdisk je partitie weg. Start de computer opnieuw op en installeer Windows opnieuw.
En geen snelle formattering doen.

De omschrijving kan door een harde schijf probleem komen. Waarom heb je in de eerste plaats je computer geformatteerd en was dat een snelle formattering of een uitgebreide?:thumb:

Start de computer opnieuw vanaf CD op, dan kom je in een sort dos box terecht. Gooi met fdisk je partitie weg. Start de computer opnieuw op en installeer Windows opnieuw.
En geen snelle formattering doen.

De omschrijving kan door een harde schijf probleem komen. Waarom heb je in de eerste plaats je computer geformatteerd en was dat een snelle formattering of een uitgebreide?:thumb:

Dankjewel voor je antwoord.

Ik heb gedaan wat je zegt ik heb gedrukt "Opstarten met ondersteuning van CD rom" en dan komt er van alles te staan en dan stop hij bij : A:/> Dan doet hij niks meer.
En wat zijn partities eigenlijk.

Ik heb hem geformatteerd omdat ik er teveel op had staan. Ook allemaal dingen en ik dacht laat ik maar gewoon alles verwijderen en opnieuw beginnen. De bestanden die ik nog nodig had heb ik toen op een harde schijf gedaan.

Misschien kan ik een paar foto's schieten zodat je kunt zien wat er nou eigenlijk is.

Mvg Sjors

Heb je nog een boot floppy liggen?

Dan kan je vanaf diskette opstarten en fdisk draaien. Een harde schijf wordt opgedeelt in partities (dus opgedeelt in een of meerdere stukken). Je kan dan na opnieuw opstarten weer eens beginnen je harde schijf langzaam te formatteren.

Voordat je Windows gaat installeren, kopier je nog de hele Win98 map na een map met hetzelfde naam op drive C:. Dan kan je win98 installeren zonder dat je later nog je CD moet hebben.:thumb:

Bedankt allemaal. Maar ik heb het niet kunnen vinden.
Ik heb hem maar naar een Expert gebracht.

Mvg,

Sjors

Windows 98se restart

Je hebt juist een andere FAT32 partitie aan je HDD gegeven.
Vergeet niet dat je eigenlijk best een grondige trage chkdsk had moeten doen, om slechte clusters te vinden en uit te sluiten, vroeg of laat gaan harde schijven eenmaal kapot of worden corrupt. Dit was je probleem en het volgende is eigenlijk dat je nog een door win98se herkende HDD moest vinden zeker?

Laatst bewerkt:
Heb je misschien een verkeerde videokaart driver geinstalleerd? Dit probleem had ik namelijk ook een keer bij Windows 95, toen bleek dat ik de verkeerde drivers had geselecteerd. In dat geval moet je je Windows opnieuw installeren.

Succes ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan