Ik krijg windows xp niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb legale en gedownloade geprobeerd

Legale home versie en ander prof met drivers erin verwerkt.

heb je de mogelijkheid om de harddisk te formatteren in een andere computer.
Daarna de harddisk weer terug in je computer.
dan opstarten via de legale home versie.

Ik ben bang dat je te veel en te vaak geformatteerd hebt met verschillende besturingssystemen.
hierdoor weet de harddisk niet meer wat deze moet doen.

Die mogelijkheid heb ik.

Heb ik met 2 andere harddisks ook gedaan via externe hardeschijf kabeltjes.

Bij die andere schijven heb ik precies het zelfde dus naar mijn idee is dat het probleem niet.

Ik zal em morgen gewoon eens in een andere pc zetten evengoed

als je windows in een andere pc installeert krijg je wel problemen met de drivers mocht je de schijf over gaan zetten dit is niet aan te raden (wil nog wel eens goed gaan maar in 99% van de gevallen lukt dit niet)

maar idd je kan het proberen of hij daar wil installeren dan weet je dat het probleem in de hardware zit :)

optie is anders ook nog om hem kaal op te starten (alleen hdd/ram en dvd drive)

ik heb het niet over installeren maar over formatteren in een andere pc.

Adam woon je in de buurt van Enschede.

Blauwe scherm.....
.......
process1_initialization_failed

Technical information:

*** STOP: 0x0000006B (0x000003A,0x00000002,0x00000000,0x000000000)
......
......
Volgens mij heb ik hetzelfde meegemaakt, toen ik een dualbootsysteem op mijn nieuwe desktop wilde maken. Windows 7 Home Premium stond er al op en ik wilde XP erbij installeren.
Je hebt mogelijk een S-ATA hard disk, die de dienovereenkomstige XP-driver nodig heeft. Deze zit niet standaard in de XP-installatie! Ik las al ergens, dat iemand adviseerde deze te downloaden en met slipstream bij de XP-installatie mee te nemen. In mijn geval kon ik niet aan die XP-driver komen, maar bleek een veel eenvoudiger oplossing mogelijk, die in deze discussie ook al werd aangestipt:

BIOS-instelling aanpassen.​

In mijn geval moest ik in de BIOS onder Peripherals de volgende wijziging aanbrengen:
item: On board SATA-Mode = AHCI te wijzigen in = IDE

Die instelling kan in jouw BIOS anders heten, maar het gaat in ieder geval over SATA resp. IDE (De SATA-controller moet enabled blijven staan!!!).

Zie verder de discussie op dit forum:
De hulp, die ik kreeg: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...faciliteiten?p=3887299&viewfull=1#post3887299
en de uiteindelijke oplossing: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...faciliteiten?p=3897231&viewfull=1#post3897231

Succes,
Hommel

Laatst bewerkt:
Hallo hommel,

Maak enkel en alleen gebruik van een IDE schijf in deze pc.

Ik zal zo even de hulp lezen die jij kreeg.

Heb het even op een laag pitje gezet dit probleem want andere kon ie nog wel es vliegles gaan krijgen.

Bedankt voor je reactie.

groeten,

Adam

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan