Hallo allemaal,
Ik ben na een drukke school periode dit weekend begonnen met het leren van .htaccess...
Dit stond al tijden op mijn programma, maar nu is het er dan ook eindelijk van gekomen. Ik ben wat aan het experimenteren geslagen en liep tegen het volgende probleem aan:
RewriteRule uit .htaccess:
Probleem:
Als ik nu naar bijvoorbeeld: localhost/index/ ga, kom ik op mijn index.php (zoals te verwachten is.)
Als ik naar localhost/index ga, krijg ik een #404 foutmelding (object niet gevonden,) logisch er staat op het einde geen / dus wordt er geen .php toegevoegd.
Als ik dit dan in mijn .htaccess zet:
Ik maak de laatste / optioneel, krijg ik een #505 foutmelding (internal server error) als ik naar localhost/index ga... Wat gaat er fout? Raakt hij in de war met het feit dat index ook een directory kan zijn?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groet,
Niels
Ik ben na een drukke school periode dit weekend begonnen met het leren van .htaccess...
Dit stond al tijden op mijn programma, maar nu is het er dan ook eindelijk van gekomen. Ik ben wat aan het experimenteren geslagen en liep tegen het volgende probleem aan:
RewriteRule uit .htaccess:
Code:
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^(.*)/$ /$1.php
Probleem:
Als ik nu naar bijvoorbeeld: localhost/index/ ga, kom ik op mijn index.php (zoals te verwachten is.)
Als ik naar localhost/index ga, krijg ik een #404 foutmelding (object niet gevonden,) logisch er staat op het einde geen / dus wordt er geen .php toegevoegd.
Als ik dit dan in mijn .htaccess zet:
Code:
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^(.*)/?$ /$1.php
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groet,
Niels