Ik mis mijn voorbeelden in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric_Daleboudt

Kascommissielid
Lid geworden
6 aug 2001
De plaatjes die nu volgen komen uit 2K (Explorer) en mijn vraag is:
Kan die domme XP dit niet ??

Explorer1.jpg

Je ziet een grafische weergave van je schijf:

Explorer2.jpg

Als je op de file klikt zie je een voorbeeld.

Explorer3.jpg

Dit is een voorbeeld van een film

Eric:o

Laatst bewerkt:
Nou :confused: dichter bij als classic theme zul je niet komen..

Met batch icon extractor kan je de iconen uit de W2000 halen en naar xp copieeren..
http://www.rw-designer.com/batch-icon-extractor.
Die zullen in 2000 ook wel in de shell32.dll zitten..
Zelf alle iconen aanpassen via map-opties / bestands typen / geavanceerd / icoon veranderen.
Dan naar de map surfen waar je die icontjes hebt neer gezet naast icon extractor.

Wil je dieper in windows xp shell de iconen veranderen zal je met zoiets als Reshacker
c:\windows\system32\stobject.DLL moeten aanpassen..
Er zullen nog wel meer DLL's rondzwerven die systeem iconen bevatten...

Voor je drive icons moet je in register zijn..
http://www.virtualplastic.net/html/icn_drv.html

Media player classic kan je downloaden..

Leuk Project :)

Let wel dat je ook de dll cache aanpast anders zet Windows File Protection het weer terug zoals het was..

PS. die Virtual plastic site heeft ook een Forum die gasten doen niets anders dan Windows om toveren dus daar moet je zijn..

Laatst bewerkt:
Sorry ZipPe

Zeer interessant materiaal, bedankt.

Maar ik denk dat je mijn vraag niet hebt begrepen of ik het antwoord niet.

In de eerste gaat het om de taart weergave van de schijf.
In de tweede om de weergave van de afbeelding
En de derde om dat mini spelertje.

1) Het gaat dus niet om icoontjes want de taart weergave van de schijf is afhankelijk van wat er op staat. Als je met rechts op een drive klikt en naar eigenschappen gaat, krijg je die zelfde taart in kleur te zien.

2) Elk plaatje is anders, dit is een plaatje van een IDE en SATA kabel, daarom heet hij ook patasata.jpg

3) Je kunt met de slider even kijken of je de goede hebt.

Die achtergrond zou je kunnen aanpassen met HTML, maar dat vind ik niet de moeite. Is wel leuk maar niet functioneel.

In XP kom ik niet verder dan:

ExplorerXP.jpg

MediaPlayer Classic heb ik reeds.

Eric:thumb:

Laatst bewerkt:
Eric_Daleboudt zei:
In de eerste gaat het om de taart weergave van de schijf.
In de tweede om de weergave van de afbeelding
Dat zit voor zover ik weet niet in XP. Ik heb toen ik van Win2000 SP4 overstapte naar XP er ook naar gezocht om het zo in te stellen. Helaas geen oplossing daarvoor gevonden.:confused:

Ga straks even stoeien

Bedenk mij plots dat het misschien wel in die HTML achtergrond zit.

Dan moet ik alleen kijken of het mogelijk is dit voor alle mappen door te voeren.

Jullie horen nog.

Eric:shocked:

Laatst bewerkt:
Helaas

Ik mag in XP niet eens een eigen ontwerp voor een map maken.

Wat een Kwalitatief Uitermate Teleurstellend programma.

Waarvan acte.

Ik bedoelde te zeggen, dat je niet verder komt dan Classic uiterlijk om xp op W2K te laten lijken, daarom heeft Windows deze classic view juist ingebouwd om de mensen die dat oude classic gevoel terug willen die mogelijkheid te geven..

Dus de lijst van algemene taken (common tasks) in xp kan je niet zomaar aanpassen naar een w2k look. Ik kon uit je vraag niet opmaken dat dat het enige is dat je graag aangepast had..

XP kan ook een preview van de video bestanden weergeven in de lijst (details) van algemene taken. Maar dan zonder spelertje erbij.

De gehele Windows shell (weergave) zit verstopt en wordt geregeld in o.a de .dll files in system32
En als het al mogelijk is om die speler toch op die plek in te bouwen dan maak je een grote kans dat ze dat bij virtual plastic weten welke .dll je daarvoor moet aanpassen.

Maar goed :) Dat bij een printscreen de preview (of printscreen van video files tijdens afspelen) zwart wordt weergegven heeft meestal de reden dat je de hardware versnelling (van beeldscherm instellingen) op maximaal hebt staan. Als je deze dus uitschakeld zal video meestal wel goed in de printscreen worden weergeven..

Laatst bewerkt:
ZipPe

Bedankt voor de tip.

De plaatjes zijn nu Ok. Heb meteen een voorbeeld van WerkPaard genomen, die wel WMP heeft.

Eric:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan