Ik moet het doen zonder PC want deze geeft geen beeld na een crash.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridishere

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hallo allemaal,

Ik bezit een miditower met een ASUS P5B-MX WIFI-AP moederbord. Hier aangekoppeld is een ATI RADEON 2600XT en een harde schijf en een DVD-RAM. Geïnstalleerd heb ik WindowsXP Professional NL. Gister tijdens het werken in WindowsXP kreeg ik een crash. Kort hier voor heb ik de chipset drivers geïnstalleerd. Zet ik mijn computer nu aan dan krijg ik alleen maar zwart beeld en geen geluid. Bij het ontkoppelen van de harde schijf brand er 1 lampje op mijn kast. Als de harde schijf gekoppeld blijft branden er 2. Mijn beeldscherm heb ik ook al direct op mijn geïntegreerde videokaart aangesloten en dan komt er ook geen beeld. Zoiets als ik nu heb is eerder gebeurd. Het vreemde, toen ik de computer in de computerwinkel had aangesloten kreeg ik daar ineens wel weer beeld en toen was het thuis ook weer in orde. Weet iemand hoe die mij kan helpen en wat hier de mogelijke oplossing voor is. Alvast bedankt dan!

Met vriendelijke groet,

grid

:)

Je bent niet helemaal duidelijk: Als ik je goed begrijp kreeg je het probleem van geen beeld. Ben je daarvóór of daarná naar de computerwinkel gegaan en werkte het daarna weer even?

Overigens lijkt dit misschien op een discussiedraad die ik eerder gezien heb hier op het forum: Daar was de oplossing dat er op dezelfde spanningsgroep een 'fout' apparaat zat (in dat geval een adapter voor een laptop of mobiele telefoon) die ervoor zorgde dat de stroomvoorziening niet meer 'schoon' was (te lage spanning danwel teveel spanningswisselingen).
Je zou dus kunnen proberen om de stroomvoorziening van je pc even aan te sluiten op een (liefst geaard) stopcontact uit een andere groep, eentje waar nu niets of weinig op is aangesloten.

Verder zou het (o.a.) kunnen zijn dat
a. je voeding kapot is of bezig is kapot te gaan (dus dat de voeding voor te lage spanning of spanningswisselingen zorgt)
b. de pc zou verstoft kunnen zijn. Helemaal schoonmaken (stekker uit stopcontact), incl. wegblazen van stof in koelblokken. Let op dat je daarbij ventilatoren in je werkgebied 'tegenhoudt', zodat die niet ongecontroleerd gaan draaien vanwege de perslucht of stofzuiger die je gebruikt.

Succes,

Tijs.

De computer is een jaar geleden met een soortgelijk probleem in de computerwinkel geweest. Tot nu toe verrichte acties die ik heb ondernomen zijn: de videokaart er uit halen om over te gaan op de onboard videokaart. De computer is recent geleden schoongemaakt aan de binnenkant. Een ander stopcontact lijkt de oplossing te zijn maar ik neem dit in twijfel.

Tot nu toe verrichte acties die ik heb ondernomen zijn:

Geheugen er uit gekoppeld en er weer in gekoppeld.
De onboard wifi er uit gekoppeld en er weer in gekoppeld.
Op een ander stopcontact gezet.
De binnenkant schoongemaakt.
De hardeschijf en DVD-RAM op sata er vanaf gekoppeld en gekoppeld.
De ATI Radeon 2600XT uit de computer gehaald en mijn monitor op de onboard VGA gekoppeld.
Alle kabels van de buitenkant ontkoppeld en volledig de computer van de stroom gehaald.

In de bios kan ik niet komen omdat het scherm zwart blijft. Op het keyboard reageert de computer ook niet. Alle onboard devices waren niet stuk.

Ik zie geen vooruitgang. Dan maar weer naar de computerwinkel er mee?

Laatst bewerkt:
Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je het interne geheugen eruit haalt en dan de pc opstart. Zou minstens een melding/piep moeten geven hoop ik voor je.

Levert ook dat niets op, dan heb je misschien geen stopcontact van een andere groep gebruikt of de voeding begeeft het. Je zou kunnen kijken of je een werkende voeding van een A-merk en voldoende wattage kunt lenen van iemand en kijken of dat wat oplevert.

[Gegeven dat je met de geïntegreerde videokaart ook niets zag vermoed ik niet (direct) dat de videokaart kapot is gegaan ondertussen.]

Moet je alsnog de pc in de computerwinkel brengen, en aldaar werkt de computer direct, dan zou ik zeker de stroomvoorziening in je huis gaan verdenken.

Natuurlijk kan ook (componenten van) het moederbord kapot zijn.

Succes,

Tijs.

Als er geen geheugen in de computer zit hoor ik niks. Of te wel de situatie blijft onveranderd. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de computer het zo in de computer winkel doet. Ik ga hier dus nu totaal niet van uit omdat ik zeer veel onderzoek heb verricht.

Gegeven wat we nu weten blijven wat mij betreft alleen het moederbord of de voeding als oorzaak over.

Succes,

Tijs.

Ik vrees het moederbord aangezien me dit in het verleden vaker is overkomen. Dan wel niet te verstaan alleen bij deze computer. We zullen het horen binnenkort. Misschien is het handig dat ik zelf even een nieuw moederbord ga plaatsen. Bespaard weer een hoop tijd en geld!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan