Ik nog steeds virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mastertje

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2001
Berichten
876
Heee allen,

laatst net als velen yahaa k gekregen. dat is als het goed is opgelost. Maar ik merk wel dat mijn pc wa trager is geworden. Maar vanmiddag stuur ik een word doc door en diegene zegt dat ie een waarschuwing krijgt van norton. Ik glijk scannen met mijn norton met def van 9/1. Niks gevonden. Dan online bij housecall ook niks. Hep ik nou wa of nie. Iemand die errug goed beveiligd is en van mij een word doc wilt ontvangen om te kijken of het geinfecteerd is?

Veel dank!
 
Het is vreemd want op het moment dat je verstuurd zou je dan zelf al een melding moeten krijgen :confused:
 
Laatst bewerkt:
jaa dag ik ook maar misschien uitgeschakeld? want updaten via intelligent lukt dus nie, updaten alleen via live update.
 
Mastertje,

Een word document kan nooit een Yaha.k virus zijn. Yaha.k moet namelijk of een EXE file zijn of een SCR file zijn.
Het zou wel een Macro virus kunnen zijn.
Het zou wel kunnen dat je vriend gewoon te zien krijg dat het een Macro is en of hij zeker weet dat hij een Macro wil gebruiken, maar dan hoeft het nog niet perse een virus te zijn.
Daarom is het handig als je je vriend vraagt wat hij te zien krijgt. EN indien het een virus is, welk virus is het.

Zie hier wat Macro's zijn en wat Macro virussen zijn:

http://www.bocklabs.wisc.edu/~janda/macro_faq.html
 
Kweet nie Saldos kan diegene nie bereiken nu(dus welke mogelijke virus weet ik dus ook nie). Maar hij zei dat norton een melding gaf en meestal met macro's is het tog word zelf die waarschuwing geef?
 
Geplaatst door Mastertje
Kweet nie Saldos kan diegene nie bereiken nu(dus welke mogelijke virus weet ik dus ook nie). Maar hij zei dat norton een melding gaf en meestal met macro's is het tog word zelf die waarschuwing geef?

Mastertje. Kijk even in je pb. Daar staat mijn email adres. Stuur die ook even naar mijn email adres.
 
Mastertje,
Ik heb hem getest en je document bevat geen virussen.
Dus als je vriend wel een waarschuwing kreeg, dan kan dat door 2 dingen komen. Hij kreeg er misschien nog een andere mailtje en dacht misschien dat het van jouw mailtje kwam. Of hij has een vals positive d.w.z. dat zijn Norton een fout heeft gemaakt.
 
hmmm ok tanks saldos en breez ook kga maar ff aan um vragen als ik um zie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan