ik ontvang emails maar ik kan er geen verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransolly

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2009
beste forum,

hierbij geef ik u een zo duidelijk mogelijke omschrijving van dit probleem
Ik geef pc info aan beginners in een diensten centrum
Iedereen die naar het dienstencentrum komt brengt zijn laptop mee, ik sluit ze daar aan op het interet
van alle deelnemers heb ik een persoon die het bovenvermelde probleem heeft met zijn laptop.
de laptop heeft het besturingsprogramma windows 7 en werkt voor zijn emails met windows live mail
in het dienstencentrum kan hij geen emails verzenden maar hij kan wel emails ontvangen en hij krijgt volgende foutmelding:
Account: 'pop3.upcmail.nl', Server: 'smtp.upcmail.nl', Protocol:SMTP,
Poort: 587, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E
wilma
de fout melding heb ik afgehaald van het net alleen upcmail is bij bewuste laptop anders alle andere gegevens zijn de zelfde.
Graag had ik een oplossing voor dit probleem
Dank bij voorbaat en u kunt antwoorden op het volgende emailadres *knip of *knip*
johny vermeire

Laatst bewerkt door een moderator:
heb dit probleem al vernomen van een contactpersoon voor maatschappelijke stage van school, dit zou bij de upc gelegen hebben en de klantenservice losten dit uiteindelijk op. nadat ze heel veel de schuld aan de instellingen hadden gegeven bleek er toch daar iets fout te zijn.

In aansluiting op royb3: De melding is een verbindingsprobleem ("Socket-fout"), niet (direct) een mailaccountinstelling.
Vanavond was de mailserver van UPC gewoon bereikbaar over poort 587.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@fransolly, ik heb je mail adressen verwijderd.
Helpen doen we via het forum.

probeer eens

POP3 : mail.upcmail.nl
STMP : mail.upcmail.nl

gebruik ik ook zo werkt prima.

Voor zover ik weet is het voor UPC;

pop.upcmail.nl (zonder 3 erin)
smtp.upcmail.nl

Net even bij mijn eigen account gekeken.

smtp.upcmail.nl = mail.upcmail.nl = 213.46.255.2
Mag dus (op dit moment dan toch) allebei als (uitgaande) mailserver.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom er nog gereageerd is na mijn vorige posting en die van royb3. Die postings leken me duidelijk genoeg??

Tijs.

en ik dacht dat mijn reactie toch ook duidelijk is.....
daarom die na de van jullie geplaatst dnties.:o

het probleem blijft bestaan, deze persoon kan geen emails verzenden maar wel ontvangen
nog wat toelichting de persoon die zijn laptop aansluit op het internet van het dienstencentrum heeft het bovenstaand probleem
de emails die hij in het dienstencentrum maakt blijven zitten in zijn postvak uit en met het bovenvermelde foutbericht.
als hij thuis komt met zijn laptop waar hij draadloos internet heeft vertrekken de emails die gemaakt zijn in het dienstencentrum wel
heeft er nog iemand een oplossing voor dit probleem
dank bij voorbaat indien jullie mij kunnen helpen
vermeire johny

de smtp in het dienstencentrum is anders dan bij hem thuis.
logisch dat het dan niet verzonden wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan