Wat processor-koelers betreft richt ik mij bij mijn keuze ( voor mezelf en anderen ) op de beoordelingen van andere gebruikers die betreffende koelers beoordelen.
Dat kun je zelf ook, kijk naar de reviews bij de koelers en het aantal groene sterretjes bij de koelers op
deze website.
Let daarbij op koelprestaties, eventueel montage-gemak en geluidsproductie, dan heb je een goed beeld van wat je kunt verwachten.
Mijn ervaringen met de beoordelingen op deze website zijn zeer goed, dit geldt ook voor de prijsvergelijkingen van deelnemende webshops.
Uiteraard kun je kiezen voor een goedkopere koeler, maar hoe dan ook zul je dat merken in of een hogere processor-temperatuur of meer geluid van de ventilator.
Maar die afweging is aan jezelf, het is jouw portemonnee.
Een goede systeemtemperatuur en luchtstroom is wel uiterst belangrijk voor een stabiel systeem en lange levensduur van je hardware.
Persoonlijk zou ik dan liever een maand langer sparen en het in 1x goed doen dan besparen op belangrijke onderdelen..
Ik wil je toch adviseren om een voeding te nemen van minimaal 500 Watt met 80+ certificering, maar zoals je in
dit overzicht van merkvoedingen kunt zien zul je niet veel goedkoper terecht kunnen.