Ik probeer een game pc te bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja ook die 430watts verzie zou in principe genoeg moeten zijn echter hou je dan niet al te veel ruimte over voor als je ooit wilt gaan overclocken etc.

En precies daarom adviseerde ik een hoger vermogen.
Die 430 watt houdt niet over en als je een andere videokaart zou kiezen, of iets zou wijzigen waardoor het stroomverbruik toeneemt loop je al snel tegen de grens van die voeding.
Daarom kun je beter nu kiezen voor iets meer vermogen voor een paar euro meer als later een andere voeding moeten kopen voor € 60...

Hallo,

Ik heb nu de goede voeding in mijn lijstje maar kom nu tot de conclusie dat het wel erg duur is allemaal. Ik ben nu alles opnieuw aan het uitzoeken om te kijken of het misschien wat goedkoper kan. Nu heb ik een vraagje over RAM:
Wat is het verschil tussen DIMM 240 pins en DIMM 240 pins low profile? Mijn eerste gedachte is dat low profile slechter is, klopt dat?

Ik plaats hier dit weekend nog mijn nieuwe waarschijnlijk goedkopere lijstje :)

nee het enige verschil zit em in de heat spreaders van het geheugen low profile is kleiner maar wat betreft prestatie zijn ze vrijwel gelijk

zo is het idd een goede pc, met alle tips die hierboven zijn genoemt ;)

btw wat eventueel handig is: een dvd speler (zijn niet zo heel duur) & er zitten maar 2 fans in, zou er nog 2 bij kopen aangezien je best goede hardware gaat draaien (meer warmte)

Laatst bewerkt:
Ik heb toch maar een andere processor gekozen.
Ik heb niet erg duidelijk kunnen vinden hoeveel fans er nog bij kunnen maar ik heb in 1 review gelezen dat er al 2 fans in zitten en dat er nog 1 bij kan. Ik heb dus ook een fan er bij gedaan.
Ik zag ook dat er geen fan controller bij de Silencio 550 zit. Is een fan controller handig? Ik weet niet eens wat het is :o

Ik zoek een goedkope dvd speler, weet iemand een goede?

Ik heb nu dit: https://azerty.nl/winkelmandje/wink...[624189]=1&product[683533]=1&product[34640]=1

Ik zou gewoon uit dit overzicht 1 van de eerste 2 drives nemen, dingen kosten geen ruk meer en het komt weinig voor dat je zo'n ding gebruikt ( ik doe bijna alles vanaf usbstick ).
Verder beschikt het gekozen moederbord over totaal 6 fan-connectors ( 2x CPU, 2x case en 1x Power fan )...lijkt mij dat een fan-controller overbodig is...

Bedankt, ik gebruik ook bijna nooit een dvd speler maar voor als ik het gebruik heb ik het tenminste.

Zoals ik eerder heb aangegeven heb ik nog nooit eerder een computer gebouwd of samengesteld. Ik heb er al behoorlijk wat van geleerd maar van fans snap ik eigenlijk nog niet zo veel. Ik snap dat het koelers zijn en dat ze nodig zijn om het systeem koel te houden. Maar als mijn moederbord 6 fan-connectors heeft, kan ik dan 6 fans er bij kopen?!:shocked:
Is 1 fan apart er bij kopen dan wel genoeg?

Ik heb gewoon de bovenste van je lijstje gekozen en heb nu dit: https://azerty.nl/winkelmandje/wink...[683533]=1&product[34640]=1&product[629110]=1

Ik heb gisteren behoorlijk wat veranderd (moederbord, processor, vaste schijf). Zijn dat allemaal goede keuzes?

Ziet er verder allemaal netjes uit hoor en gaat ook werken...
Wat die ventilatoren betreft: er zijn processor-koelers met 1 of 2 ventilatoren ( de laatste is een zgn. push-pull opstelling ), vandaar dat dit moederbord daar 2 aansluitingen voor heeft.
De ventilatoren worden op deze manier door de sensoren van het moederbord geregeld ( sneller of langzamer draaien ).
Dit geldt ook voor de kast-ventilatoren.
De processor wordt met een standaard Intel-koeler geleverd.
Deze is niet echt berekend op aanhoudend hoge belasting van je processor en ik zou je dus echt aanraden om € 40 extra te investeren in een goede koeler als deze Scythe. Deze koelt beter en is een stuk stiller als de standaard Intel-koeler.:thumb:

Jouw moederbord heeft 6 aansluitingen voor ventilatoren, 1 er van gebruik je voor de processor-koeler en 2 voor de, in de kast meegeleverde, ventilatoren dus met 1 extra ventilator moet je voldoende luchtstroom hebben voor een stabiel en redelijk koel systeem...
Hiermee heb je een knap systeem..:cool:

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je duidelijke uitleg, ik had het nergens duidelijker gevonden!

Ik hou het dus gewoon bij 1 extra fan en nog een processorkoeler (die vergat ik de hele tijd).
Zou ik niet een iets goedkopere processorkoeler kunnen nemen? Ik zou eigenlijk ook wel een iets goedkopere voeding willen...
Sorry, maar ik ga zo langzamerhand toch weer bijna over m'n budget heen (het was niet de bedoeling om veel meer dan 800 euro uit te geven..)
Ik weet dat ik zelf ook met dure opties kom maar 820-830 euro is ook nog wel oké.

Wat processor-koelers betreft richt ik mij bij mijn keuze ( voor mezelf en anderen ) op de beoordelingen van andere gebruikers die betreffende koelers beoordelen.
Dat kun je zelf ook, kijk naar de reviews bij de koelers en het aantal groene sterretjes bij de koelers op deze website.
Let daarbij op koelprestaties, eventueel montage-gemak en geluidsproductie, dan heb je een goed beeld van wat je kunt verwachten.
Mijn ervaringen met de beoordelingen op deze website zijn zeer goed, dit geldt ook voor de prijsvergelijkingen van deelnemende webshops.

Uiteraard kun je kiezen voor een goedkopere koeler, maar hoe dan ook zul je dat merken in of een hogere processor-temperatuur of meer geluid van de ventilator.
Maar die afweging is aan jezelf, het is jouw portemonnee.
Een goede systeemtemperatuur en luchtstroom is wel uiterst belangrijk voor een stabiel systeem en lange levensduur van je hardware.
Persoonlijk zou ik dan liever een maand langer sparen en het in 1x goed doen dan besparen op belangrijke onderdelen..

Ik wil je toch adviseren om een voeding te nemen van minimaal 500 Watt met 80+ certificering, maar zoals je in dit overzicht van merkvoedingen kunt zien zul je niet veel goedkoper terecht kunnen.

Bedankt, ik denk er even over na, komende week kom ik wel weer met iets :)

Nieuwe moederbord staat niet in het lijstje..
Denk dat je vergeten bent de winkelwagen te updaten...:rolleyes:

Ik vind van wel, maar dat is mijn mening.
Ben er van overtuigd dat je hier lang en veel plezier aan gaat beleven..:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan