Ik raak langzaam data kwijt van mijn HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

steef27

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2007
Aan mijn Asus WL500g router heb ik een HDD (500gb verdeel over 3 partitities FAT32) hangen met data. Nu valt het me op dat steeds meer mappen leeg zijn, terwijl daar bestanden horen te staan. Als ik kijk naar de gebruikte ruimte op de schijf lijkt alles in orde (niets weg). Maar als ik kijk wat de gebruikte ruimte van een map is, dan is dit 0. Mappen waar 5 min. geleden nog bestanden stonden zijn nu leeg. Hoe kan dit?? Wat gaat er fout, please help.

Wie hebben er eigenlijk allemaal toegang tot die harde schijf ....
Heb je de nodige beveiligingen ingesteld op je router waardoor het benaderen van 'buitenaf' is afgedekt?

Ja is afgedekt. Heb nu de schijf direct aangesloten op mijn pc, maar hetzelfde verhaal.

Hoi,

Ja, heel vreemd.
't enige wat ik nog zou kunnen bedenken is, dat je in de verkenner iets zou hebben 'uitgeschakeld' waardoor je de inhoud van mappen 'gefilterd' ziet.
Maar dat zou dan ook op andere schijven zo moeten zijn.

Wellicht moet je opnieuw de partities aanmaken, maar dan in NTFS.

Kijk eens wat er gebeurt als je zo'n map kopieert naar je harde schijf. Is de inhoud dan wél zichtbaar?

En misschien ook niet zo`n gek idee, kijk eens als je zo`n map aanklikt in de eigenschappen en kijk dan eens hoe veel bytes hij groot is

Heb een map naar windows gekopieerd, maar deze is gewoon leeg.
Wat betreft het converteren naar NTFS gaat helaas niet, omdat de router (maakt gebruik van linux) dit niet ondersteund. Het is dan niet mogelijk om te lezen EN schrijven op de schijf.

linux heeft wel schrijf ondersteuning voor ntfs via de ntfs-3g driver.
dit zijn toevallig geen bestanden met vreemde namen zoals beginnend met een punt (.) of andere vreemde karakters?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan