Ik snap het gedoe met videokaart niet, helluuup!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superwoman

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2010
Trouble, trouble, trouble....
Ik loop nu al een week te klooien en zoeken naar hoe ik mijn videokaart moet "reinstaleren" ..
Als iemand mij heel makkelijk kan/wil uitleggen wat ik precies moet doen,
zou ik dat echt geweldig vinden!
Ik moet het wel zelf fixen, want heb niemand die dat voor me kan doen.....
Dus uitleg is hartstikke welkom! :rolleyes:

reinstalleren,

Drivers verwijderen.
Nieuwe drivers downloaden
Nieuwe drivers installeren.

Klaar

Het is niet gelukt en nu snap ik er echt helemaal niks meer van.... :confused:
Hoe ga ik dit nou oplossen? :(

Wat is er dan precies niet gelukt?

Waar liep het mis?

Grt

Rens

Ik was nog niet eens begonnen en ik zei al dat ik hier niet uit kwam....
Laat ik het zo zeggen, een vriendin en ik willen samen een spel doen, Second Life heet het,
en zij logeert hier bij mij voor zo'n 2 a 3 dagen dus zij op me laptop, ik op de pc.
Maar toen klikte ik dat spel aan, en kreeg ik bericht over me "video card driver" dinges...
Dus vandaar dat ik dit en zo snel mogelijk en het liefst zelf wilde oplossen.

Heb je dit al doorgelezen?

En weet je zeker dat je computer het spel aankan?
Je kunt dat weten door naar deze site te gaan, en het spel te selecteren. En dan geeft hij vanzelf aan of je computer het spel aankan of niet.

Grt

Rens

Heb je dit al doorgelezen?

En weet je zeker dat je computer het spel aankan?
Je kunt dat weten door naar deze site te gaan, en het spel te selecteren. En dan geeft hij vanzelf aan of je computer het spel aankan of niet.

Grt

Rens

Ja, want het kon eerder ook al, op de pc heb ik juist voor het eerst uitgevonden dat spel etc.
Maar die pc heb ik uitgeleend aan een kennis (die ik al eeuwen en eeuwen ken dus denk dat er bij haar toen iets mis gegaan is zonder zij dat wist, ik kwam er ook niet gelijk achter, vandaar!)
En inmiddels een laptop dus ging nou altijd op de laptop,
en nu ben ik niet de enige die dit ook heeft, vriendin hier heeft een nieuwe pc, echt net nieuw en hetzelfde probleem...

Ik wilde Second Life in het verleden ook op een pc installeren maar dit spel vereist bijvoorbeeld zeer veel RAM geheugen.
512 MB is verplicht en 2048 MB is zelfs aan te raden!
Veel laptops (en zeker van enkele jaren oud) komen niet verder dan 1024 MB.
Ik weet niet hoeveel ram jouw laptop heeft maar onder de 512 zul je een nieuwe moeten kopen of het op een andere pc installeren.
In een laptop kan je tegen geringe kosten namelijk niks laten vervangen, dat is allemaal moeilijk en als het al kan peperduur.

Over de videokaart gesproken: volgens mij heb je als je een simpele onboard kaart hebt (bijvoorbeeld SiS) geen echte drivers.
Dan kan je het spel dus ook niet spelen: alleen ATI en NVidia beschikken hier tegenwoordig over.

Ik wilde Second Life in het verleden ook op een pc installeren maar dit spel vereist bijvoorbeeld zeer veel RAM geheugen.
512 MB is verplicht en 2048 MB is zelfs aan te raden!
Veel laptops (en zeker van enkele jaren oud) komen niet verder dan 1024 MB.
Ik weet niet hoeveel ram jouw laptop heeft maar onder de 512 zul je een nieuwe moeten kopen of het op een andere pc installeren.
In een laptop kan je tegen geringe kosten namelijk niks laten vervangen, dat is allemaal moeilijk en als het al kan peperduur.

Over de videokaart gesproken: volgens mij heb je als je een simpele onboard kaart hebt (bijvoorbeeld SiS) geen echte drivers.
Dan kan je het spel dus ook niet spelen: alleen ATI en NVidia beschikken hier tegenwoordig over.

Oké...
Mijn laptop heb ik gekocht in december, 2 en half jaar terug, en tot nu toe is die niet traag of langdurend met internet etc.
en Second Life staat er sinds toen ook al op en op laptop doet ie het perfect,
maar misschien is er dus iets mis gegaan toen ik mijn pc zelf uitleende aan die kennis.
Die heeft 3 kids en oudste heeft toen eens iets geinstaleerd toen en toen mijn pc weer terug naar mij ging,
was alles netjes en verzorgd achtergelaten op de pc (dingen weer verwijderd die ze er toen zelf op deed, zo was ze dan wel weer)
En dat er ergens toen wat mis ging, lijkt mij, want daarvoor ging Second Life ook perfect op de pc, niks trager of sloom.
Maar pc is nu al bijna 5 of 6 jaar oud en werkt nog perfect verder...
En als het iets met "video card driver" aangeeft, neem ik aan dat ie opnieuw geinstaleerd moet worden, zo iets stond er (engels)...

kan je geen recovery doen<dan staat alles er weer fris op
als je opstart zie je welke F knop je zou in moeten drukken

iets met "video card driver".

Misschien zou de exacte tekst uitkomst kunnen bieden.

Dus de pc heeft een probleem met het spel?
Een 6 jaar oude computer komt dus uit 2004 en het spel heeft het wel gedaan.
Raar dat hij nu een driver moet hebben.
Je hebt er, neem ik aan, geen ander besturingssysteem opgezet?

Ik zou toch nog wat meer details willen van de pc en met name de videokaart en die zie je bij Uitvoeren > dxdiag
Dxdiag zul je moeten intypen in het uitvoeren-venster.
Bij System staat wat voor een pc je hebt, vooral info van de fabrikant.
In het tabblad Display staat informatie over de videokaart.
Kan je die verkort weergeven door over te typen in een bericht op dit forum?

Sorry mensen, het is opgelost, en toch bedankt voor de hulp nog!
Ik moest gewoon een driver instaleren en dat is gelukt.
Jullie zeiden van alles en nog wat wat mogelijk was, wat ik kon doen, dus ik ging alles eens goed uitpluizen...
Mijn dag was vandaag slecht, maar door dat net gelukt is, is alles weer goed gemaakt!
Thanks again! :d

Sorry mensen, het is opgelost, en toch bedankt voor de hulp nog!
Ik moest gewoon een driver instaleren en dat is gelukt.
Jullie zeiden van alles en nog wat wat mogelijk was, wat ik kon doen, dus ik ging alles eens goed uitpluizen...
Mijn dag was vandaag slecht, maar door dat net gelukt is, is alles weer goed gemaakt!
Thanks again! :d

Graag gedaan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan