Ik verstuur 1 e-mail, en de melding is 6!

• Onderwerp starter Onderwerp starter rugo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rugo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2015
Hallo,
vaak als ik 1 e-mail verstuur, dan zie ik onderaan rechts in het balkje bij Outlook dat het 6 van 6 e-mails verstuurt...???
Hoe kan dat? Heeft dit met geheime spamverzending vanuit mijn Outlook te maken of zo?

Neem de moeite om, voordat je een nieuwe e-mail maakt, even in de map Postvak UIT te kijken, dan weet je of er op dat moment mails al klaarstaan voor verzending of niet.
Verder kun je ook kijken in Verzonden Items om te zien of daar mails verstuurd zijn die je onbekend voorkomen.

Verder is/was het handig van jouw kant aan te geven of je deze melding bij elk nieuw verzonden mailtje krijgt of eenmalig.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo dnties,

ik neem aan dat je nogal domme vragen krijgt, zo te zien aan je antwoord aan mij.
Even nog wat verdere uitleg dan:
Ik krijg deze melding telkens als ik 1 of 2 e-mailberichten stuur. Voor meerdere berichten is het me niet opgevallen, komt niet zo vaak voor.
In UIT staat gewoon het te verzenden aantal, zoals door mij ingebracht. Dan druk ik op verzenden/ontvangen.
Dat aantal te verzenden e-mails komt dus NIET overeen met wat er daarna rechts onderaan staat als verzonden...
Daar staan er telkens precies 5 meer... Dus als ik er 1 verzend dan staat er dat er 6 verzonden worden. Als ik er 2 verzend staat er dat ik er 7 verzend...
Heeft iemand dat ook wel eens?
Hoe zou dat kunnen komen?
Daarna is dat aantal ook niet terug te vinden in "postvak verzonden"...!!

Ik had de toon van mijn vorige posting zojuist al aangepast, want was inderdaad ietwat gepikeerd.

Ok, de informatie is (wat mij betreft) nu compleet. Gegeven dat mijn tips uit de vorige posting geen helderheid bieden heb ik zelf nu (op dit moment) geen directe tips meer voor je, behalve dat je eens zou kunnen proberen om Outlook volledig af te sluiten, dan opnieuw op te starten met de Ctrl-toets erbij vastgehouden waarna je de vraag krijgt of je Outlook in Veilige modus wilt starten. Doe dat (de Ctrl-toets kun je dan loslaten).
Stuur jezelf een kleine test-mail en kijk of er (weer) 5 extra mailberichten worden verzonden.

Indien dan geen 5 extra berichten, dan lijkt er (met Outlook op de normale manier gestart) een plugin in Outlook actief te zijn die (ook) wat probeert te versturen.
Kijk daarna (als je Outlook weer afsluit maar dan Outlook weer op de normale manier gestart) of het gedrag van de 5 extra mailberichten inderdaad terugkomt.

Tijs.

Bedankt.
Ik heb Outlook afgesloten en heb nu in veilige modus opgestart.
Heb e-mail nr mezelf gestuurd en OUTLOOK begint meteen te verzenden, maar ik zie niet hoeveel e-mails er verzonden worden.
Hoe kon ik ook alweer "handmatig verzenden/ontvangen" aanzetten?

Dat zit in Verzend- en ontvangstgroepen.

In Outlook 2013: tabblad Verzenden en Ontvangen -> Kies Groepen en Verzenden en Ontvangen definiëren uit het pulldown-menu van Verzend-/ontvangstgroepen
Je hebt daar generieke ontvangst-/verzendinstellingen en de instellingen die specifiek per mailaccount zijn te bereiken via Bewerken... knop

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad gezien dat er nu maar 1 bericht verstuurd wordt, en geen 6.
Hoe kom ik er nu achter wat er in mijn Outlook verborgen zit?
Heb je een idee?

Eerst nakijken of je misschien met Veilige modus wat hebt opgelost (dat kan namelijk), dus (zoals ik al schreef in mijn posting 2 terug) eerst kijken bij Outlook (nu weer in normale modus gestart) het probleem er nog is...........

Mocht het probleem er in normale modus nog zijn: Er zijn allerlei opdrachtswitches die je helpen om uit te zoeken of het probleem in invoegtoepassingen, opstart-items etc. ligt. Voor Outlook 2013 staan die hier, waarbij vooral /safe:1 en /safe:2 en /safe:3 je een idee kunnen in welke categorie het probleem zit.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan