Ik weet eigenlijk niet wat er precies aan de hand is, maar het is niet goed =S

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yanick369

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Toen ik vandaag aanmeldde op de PC was die duidelijk geïnfecteerd met virussen, m'n achtergrond was vervagen door een rode achtergrond met een soort van nucleair gevaar tekentje waaronder stond "Your privacy is in danger!" en een knop eronder met een link, die ik maar niet geprobeerd heb. Het was ook niet echt een achtergrond, maar een plaatje over het hele beeldscherm heen, die wel achter de icoontjes stond. Als ik met de muis naar bovenaan het scherm ging kon ik dat plaatje wegklikken (de balk verscheen pas als de muis daar was) dus dat heb ik maar gedaan. Ook kwamen er allemaal nieuwe snelkoppelingen bij, allemaal voor sex gerelateede dingen, die ik maar aan de prullenbak heb gedoneerd. Voor de rest kreeg ik allemaal pop-ups van zogenaamde "anti-spyware" programma's, die ik voor geen meter vertrouw. Ik dus absoluut niet blij, ik de nieuwste Hitman Pro geïnstalleerd en laten draaien. Nou is Hitman Pro klaar, maar bij testresultaten stond bij schijfopruiming mijn account naam, zonder sub iets, map ofzo erachter =S. Oftewel heel mijn account zou zijn opgeruimd. Ook is mijn achtergrond nu blauw, en er zijn denk ik 7 snelkoppelingen verdwenen. Dan het minst leuke. In mijn start menu, zijn aardig wat dingen verdwenen. En niet zo maar dingen die je denkt, oh dat kan wel zonder, maar dingen als "Afmelden", "Alle programma's", "Configuratie", "Deze computer", "Mijn Documenten" enz. Zo ziet het er nu uit:
virusmenugq0.png

Ook krijg ik steeds pop-ups van "MS Antivirus" wat ik ook niet vertrouw, het haalt blijkbaar virussen eruit die door Hitman Pro zijn gemist. Die pop-ups zijn steeds:
viruspopupww0.png

Ik ben de enige op de PC waarbij dit is gebeurt met de account, die andere 2 hebben nog hun achtergrond, al hun icoontjes en hun start menu is nog compleet, alleen krijgen zij wel steeds die pop-up van MS Antivirus. Weet iemand wat ik moet doen? Volgens mij zijn er geen back-ups, dus ben ik nou de *** of...?

Okey, je hebt het te pakken haha.
Ik heb het ook gehad, even hijack this logje maken en dan hier neerzetten alsjeblieft:

Vertel ik welke er weg moeten om je pc weer goed te laten draaien,

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het ook gehad, even hijack this logje maken en dan hier neerzetten alsjeblieft:
Nee dus. Dit is al vaker aangegeven Helpmij kijkt geen Hijackthis logs meer na en deze hoeven en mogen ook niet meer geplaatst worden hier.
De TS kan beter eerst het volgende even uitvoeren:
doe eens een scan met deze twee

downloaden -updaten en laten scannen(gratis)

http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

http://www.superantispyware.com/?tag=GOOGLE-SUPERANTISPYWARE

Een Hijackthis log plaatsen op het juiste forum, kan altijd nog.;)

Laatst bewerkt door een moderator:
=d

M'n PC werkt weer normaal, de eerste link was genoeg =D Erg bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan