Ik weet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaatje3939

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
Berichten
3
hoi hoi
ik heb bijna alles gelezen maar vind niet het probleem die ik (mijn man) heeft met zijn comp.
Het probleem is....Mijn man heeft met veel moeite een kabel naar de zolder getrokken,hij heeft dus géén router maar een rechtstreekse verbinding die redelijk goed werkte.hij moest zich elke keer wel weer aanmelden ,maar dat maakte niet zoveel uit.Nu zijn we over gegaan naar Ziggo,omdat onze profeider ermee stopte (introweb).Nu lukt het niet ondanks de vaste kabel naar zolder om internet te krijgen boven.hij en ik zijn niet zo bedreven in allerlij moeilijke usb poorten IP adressen etc....Hij heeft er een Switser achter zitten en een router hebben we ook wel maar die gebruiken we liever niet daar we de boel niet weten te beveiligen.De comp beneden werkt perfect(wat ik graag zo houd)De overgang naar de nieuwe profider ging perfect.
Misschien dat er iemand is die Weetwat we moeten doen.
alvast hartelijke dank K
 
ziggo...
vanaf het modem heb je een router nodig op die router sluit je de pc van beneden aan.
en dan vanaf de router de kabel naar boven en dan daar de pc aansluiten.
aan de switch heb je op dit moment niks.

ik zie staan oosten des lands.....mag ik vragen waar.
 
Simpel aan te sluiten hoor:

Je hebt je modem.
Je hebt een coaxkabel die achter in je modem moet.

Je krijgt een nieuw kastje die je telefoonstekkerdoos vervangt.
Daaruit komt je telefoon vandaan.
De ene stekker gaat van je telefoon naar het kastje, de andere gaat van het kastje naar de modem toe.

In de modem zitten nu 3 kabels vast, de coaxkabel, de telefoonkabel en de internetkabel.
Daarnaast natuurlijk de supply voor stroom.

De internetkabel gaat natuurlijk naar je computer toe, die vast zit door middel van een netwerkkaart achter in je pc. Je kan er ook een splitter tussenhebben, meestal zit dat op je router als je die hebt. Dan doe je de ene kabel in de router voor de ene pc, de andere voor de andere pc. De ethernet kabel komt dan in de andergekleurde, staat er ook op, ethernet.


http://rapidshare.com/files/141676585/Internet_en_Telefonie.pdf
Hier een PDF file met de handleiding erin.
Wil je het PDF file openen, dan heb je acrobat reader nodig, gratis versie:
http://www.adobe.com/nl/products/acrobat/readstep2.html

Je hebt tegelijk de vraag hoe je de boel moet beveiligen met je router, dat is natuurlijk ook op te lossen.
Je hebt een router cd gehad die je even moet installeren op de pc die met kabel vastzit. (Hoofdcomputer), van daaruit stel je een wachtwoord in via een WPA-2-PSK (AES) of WPA-PSK (TKIP) of anders.
Kies de onderste uit het rijtje, geef er een wachtwoord voor.
Je kan voor netwerk mcafee mooi gebruiken, die herkent alle andere pc's in het netwerk zodat je ook doordat mcafee het controleert een veilige netwerkverbinding hebt met de andere pc.
Weet niet hoe het met andere virusscanners precies zit..
 
Laatst bewerkt:
Complete chrass

ziggo...
vanaf het modem heb je een router nodig op die router sluit je de pc van beneden aan.
en dan vanaf de router de kabel naar boven en dan daar de pc aansluiten.
aan de switch heb je op dit moment niks.

ik zie staan oosten des lands.....mag ik vragen waar.
......Enschede

Hoi hoi
sorry voor de late reactie,ik heb dagen niet op het net gekund.maar het is nu weer oke.alleen mijn man heeft nu nog geen internet boven maar er komt iemand volgende week bij ons thuis de boel in orde maken(dat is voor ons beter).
alsnog bedankt voor de snelle reacties.:thumb:
Kaatje3939
 
Beter laat dan nooit

Simpel aan te sluiten hoor:

Je hebt je modem.
Je hebt een coaxkabel die achter in je modem moet.

Je krijgt een nieuw kastje die je telefoonstekkerdoos vervangt.
Daaruit komt je telefoon vandaan.
De ene stekker gaat van je telefoon naar het kastje, de andere gaat van het kastje naar de modem toe.

In de modem zitten nu 3 kabels vast, de coaxkabel, de telefoonkabel en de internetkabel.
Daarnaast natuurlijk de supply voor stroom.

De internetkabel gaat natuurlijk naar je computer toe, die vast zit door middel van een netwerkkaart achter in je pc. Je kan er ook een splitter tussenhebben, meestal zit dat op je router als je die hebt. Dan doe je de ene kabel in de router voor de ene pc, de andere voor de andere pc. De ethernet kabel komt dan in de andergekleurde, staat er ook op, ethernet.


http://rapidshare.com/files/141676585/Internet_en_Telefonie.pdf
Hier een PDF file met de handleiding erin.
Wil je het PDF file openen, dan heb je acrobat reader nodig, gratis versie:
http://www.adobe.com/nl/products/acrobat/readstep2.html

Je hebt tegelijk de vraag hoe je de boel moet beveiligen met je router, dat is natuurlijk ook op te lossen.
Je hebt een router cd gehad die je even moet installeren op de pc die met kabel vastzit. (Hoofdcomputer), van daaruit stel je een wachtwoord in via een WPA-2-PSK (AES) of WPA-PSK (TKIP) of anders.
Kies de onderste uit het rijtje, geef er een wachtwoord voor.
Je kan voor netwerk mcafee mooi gebruiken, die herkent alle andere pc's in het netwerk zodat je ook doordat mcafee het controleert een veilige netwerkverbinding hebt met de andere pc.
Weet niet hoe het met andere virusscanners precies zit..

Zie antwoord bij Puppie
Alsnog bedankt
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan