• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik weet niet welke titel ik hieraan moet geven.

kingrich

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2010
Ik loop vast, en zou graag geholpen willen worden.
In het spreadsheet Planning is op het tabblad Kalender een overzicht opgenomen van alle klassen met de plaatsingsbehoefte ingeboekt op week. Dit is handmatig gedaan maar volgens mij moet het ook mogelijk zijn om de kalender met behulp van een formule in te vullen. Bijvoorbeeld door te checken of de eerste dag van de week op het tabblad Sort, in het bereik ligt van de PBI-periode, kolom C en D. Als dat zo is, dat de waarde uit kolom E ingevuld wordt maar dan zonder macro.

ps. wij werken met excel 2016.

Bijlagen

De kalender is leeg en de gekoppelde werkmap Opstappersoverzicht.xlsx ontbreekt.

Geef eens aan voor een paar klassen wat er precies moet worden ingevuld op werkblad Kalender.

Met behulp van Power Query heb ik geprobeerd om van het tabblad "Sort" wat meer duidelijkheid te scheppen.
De basis is hierbij erg belangrijk voor het geheel van je kalender, want als er rommel in gaat, komt er nog meer rommel uit.

Bijlagen

Geef eens aan voor een paar klassen wat er precies moet worden ingevuld op werkblad Kalender.
Als er op tabblad Sort een klas wordt toegevoegd met in kolom F aantal, kolom G start PBI en kolom H einde PBI, deze gegevens worden ingevuld op het tabblad kalender, en dat de periode word gekleurd.
Bericht automatisch samengevoegd:

Heb het handmatig gedaan zodat jullie weten wat uiteindelijk de bedoeling is.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Klas in tabblad SORT heeft een andere benaming als in tabblad KALENDER
hetzelfde geldt voor dienst en dienstgroep.
Dat maakt het niet makkelijker op kunnen deze niet hetzelfde genoemd worden?

Klas in tabblad SORT heeft een andere benaming als in tabblad KALENDER
hetzelfde geldt voor dienst en dienstgroep.
Dat maakt het niet makkelijker op kunnen deze niet hetzelfde genoemd worden?
Is het dan mogelijk om in tabblad kalender de periode waarin de PBI valt te kleuren en het aantal pax te vermelden in kolom E.
Maar dan zo, dat als de datum verandert of aantal pax dit mee verandert?

Zie bijlage in #5 en koppel aan de tabel een Gantt-chart.

Met voorwaardelijke opmaak en gewijzigde rijen 3 en 4 qua formule en celopmaak:

Bijlagen

Voorgaande was fout, nu met verbeterde voorwaardelijke opmaak en VERT.ZOEKEN functie in kolom E.

Bijlagen

En met deze versie worden naast PAX ook START PBI en EINDE PBI uit werkblad Sort overgenomen.

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan