ik wil draadloos HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Twee van mijn kinderen gaan volgend schooljaar naar het middelbaar onderwijs en zonder PC beginnen ze tegenwoordig niets meer. Ik krijg binnenkort dus 2 PC's extra in huis maar heb op hun kamers geen kabelaansluiting. Ik moet (wil) dus draadloos maar heb hier totaal geen verstand van!

Wie kan mij helpen?
-het mag niet teveel kosten :rolleyes:
-het moet uiteraard wel goed werken :D
-hoe moet installatie uitgevoerd worden
-hoe kan ik e.e.a. beveiligen voor inbreken van buitenaf of roep ik nu iets wat nergens op slaat ? :p :p

Wat je zeker nodig bent is een router met wireless functie en voor elke pc die je wireless wilt hebben een wireless netwerkkaart.

In de handleidingen die erbij zitten staat vaak aangegeven hoe je e.e.a. dient te installeren cq instellen. Beveiliging gebeurt of met een wpa of web key

wpa of web key ???:shocked: Ik ben een aardige dombo op dit gebied.........

Is niks meer dan een code die je in moet voeren in je router en netwerkkaart en bevorderd de beveiliging

Wireless routers (of accespoints) zijn er in verschillende prijsklassen. de 1 zend ook met meer vermogen uit dan de ander en soms is dit ook nog in te stellen. Houd ook rekening met het plaatsen van de router/accespoint. In de meterkast is vaak geen goed idee i.v.m. allerlei metalen delen/bedrading die de straling tegen kunnen houden. Kies b.v. een hoge plek zo ver mogelijk van andere zenders (dect telefoon/magnetron etc.) en zover mogelijk van grote metalen obstructies. Als het signaal naar "boven" moet, kantel dan de antenne zodat deze schuin/horizontaal staat en doe hetzelfde met de antennes van de clients in de pc's. Wat wel handig is, is om apparatuur te kopen dat op elkaar is afgestemd (zelfde merk). Misschien kun je zelfs overwegen om met een soort Homeplugsysteem te gaan werken. oftewel, Internet via het stopcontact.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan