ik wil een invoervak met keuzelijst verwijzen naar ander invoervak met keuzelijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.

compuding

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
30
Hallo ik heb vraagje ik wil een invoervak met keuzelijst verwijzen naar ander invoervak met keuzelijst.

Namelijk, ik heb een tabel met al mijn cd's en dvd's ingevoerd. in een frm waarin alle velden te zien zijn, wil ik gaan zoeken in dat formulier dmv een invoervak met keuzelijst. Daarin selecteer ik bv "country" deze moet dan verwijzen naar een ander invoervak waarin ik dan de artiesten te zien zijn die country muziek spelen in die tweede keuze lijst wil ik dan bv Johnny cash selecteren en vervolgens alle nummers van Johnny Cash in het formulier te zien krijgen. Is dit mogelijk
Ik ben niet goed in Vb meestal los ik de problemen op met behulp van query's

ik hoop dat iemand mij kan helpen

groet Compuding
 
Ik neem aan dat je form is gekoppeld aan de query. Zou me niets verbazen iedereen hier doet dat. Aangenomen dat dat zo is, dan moet je je combobox opnemen in je query
bijvoorbeeld
Code:
SELECT * FROM ARTIESTEN WHERE LAND = frmFormNaam.cmbCountry
Zorg dat je je form refreshed nadat je een keuze gemaakt hebt dan wordt de juiste informatie getoond.


HTH
Weest gegroet,
Guus
 
Even zoeken op deze site

Over dit onderwerp zijn inmiddels op deze site tientallen antwoorden gegeven. De ene keer over CD's, dan weer over bestellingen. Even zoeken op comboboxen en je krijgt de nodige uitleg. Er is maar 1 voorwaarde. In de tabel met nummers zal een unieke verwijzing naar CD (in dit geval CD Cash) moeten zitten en in naam CD's een unieke verwijzing naar Country. Dan is het een kwestie van querie 1 als input gebruiken voor querie 2 en de laatste als input voor querie 3. Nog even wat requeries er op zetten zodat bij tussentijdse wijziging van een keuze een nieuwe keuzelijst wordt gemaakt en klaar. Suc6
 
nog maar een keer dan

Ik ga er van uit dat je een frm hebt [Zoekfrm] genaamd met daarop veld [KeuzeMuzieksoort] (keuzelijst met invoervak) en [KeuzeArtiest] (idem). Verder ga ik er vanuit dat in de tabel artiesten behalve de naam van de artiest ook de soort muziek is opgenomen. Bv Country, Johnny Cash. Maak nu een querie voor het veld KeuzeArtiest waarin je de velden soort en naam artiest opneemt. In het veld soort neem je bij criteria een verwijzing op naar het veld KeuzeMuzieksoort. Dat doe je zo: Forms![Zoekfrm]![KeuzeMuzieksoort]. Nu zullen na selectie muzieksoort alleen de artiesten van de gekozen soort getoond worden. Een derde querie zou een selectie van alleen de albums van Cash op kunne leveren als je op deze manier door redeneert (een 4e alleen de songs van een bepaald album enz.). Wat je nu nog even moet regelen zijn requeries na het bijwerken van de keuzelijsten. Als je eerst country kiest en dan vervolgens Rock zal de querie van de 2e keuzelijst even aangepast moeten worden. Neem bij na bijwerken KeuzeMuzieksoort op Me.KeuzeArtiest.requerie en dit probleem is opgelost. Suc6
 
requery werkt bij mij niet

Beste,
ik heb dit uitgevoerd zoals je beschrijft; het werkt alleen bij opnieuw openen van de databank, maar bij plaatsing van requery in het vak 'na bijwerken' krijg ik bericht dat hij de macro Me.(enz) niet vindt.

Ik heb er dan eens effectief een macro van gemaakt maar ook die werkt niet.
 
Je moet dat ook niet in het vak zetten, maar in de VBA editor.
Maak je vak leeg.
Klik op het icoontje met het pijltje naar beneden.
Kies "Gebeurtenis procedure"

Klik daarna op het icoontje met de puntjes.
In het scherm dat nu wordt geopend, zet je

Me.Requery

tussen de twee regels die er al staan (Private Sub en End Sub)

Tardis
 
In de bijgesloten access mdb zit een voorbeeldje hoe je comboboxen en listboxen aan elkaar kunt koppelen.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.zip
    40,6 KB · Weergaven: 114
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan