ik wil een netwerkje opzetten maar kom er niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Ik heb een desktop computer met een kabelaansluiting via USB!
Ik heb ook een laptop met een usb aansluiting en momenteel trek ik de usb kabel uit de desktop en stop die in de laptop. Dat wil ik niet meer.
Nu wil ik een simpel netwerkje opzetten.

Ik dacht dat te doen met de aanwezige software in W98Se maar dat lukt niet.

Wat moet ik doen?

graag hulp.

groet,

Jean
 
als je begint met de aanschaf van 2 netwerkkaarten een een utp crosskabel.....Lees daarna maar is rond op helpmij en daar buiten...dan kom je er wel uit zo niet.....Dan is hier kennis genoeg.........


groetjes
Harmen
 
kijk hier op helpmij bij tips en handleidingen inetrnet delen how/to van steve daar staat alles beschreven!
 
Dat moet toch zeker ook kunnen zonder dat ik mijn 2 computers totaal moet gaan verbouwen??????

Is er geen router, hub of hoe heet zoiets waarop ik de kabelmodem kan zetten en de laptop?

En die softwarematige oplossing in Windows, kan ik daar niets mee dan?
 
softwarematig is inderdaad ook mogelijk, werkt ook vrij goed, maar hou er dan wel rekening mee dat je dan altijd de hoofd pc aan moet houden + dat dat toch eventjes wat moeilijker is

Dat moet toch zeker ook kunnen zonder dat ik mijn 2 computers totaal moet gaan verbouwen??????
ten eerste, 1 vraagteken is genoeg ;)
ten tweede, totaal verbouwen ? (<== zie 1 vraagteken:D) zo veel hoef je helemaal niet te doen. het zijn gewoon 2 kaartjes die je in je pc ff moeten inpluggen in een PCI slotje en bij de laptop weet ik zo niet, ik werk niet echt met laptops...
ten derde, tis veel makkelijker om gewoon via een hub of router (of 2 ineen) te doen, dan ben je klaar in 10 minuten (instellen dan he)
 
Wil het dan toch eerst softwarematig doen, kun jij me vertellen hoe en of weet jij een duidelijke omschrijving hoe dat te doen. Via de interne hulp van Windows kom ik er niet uit.

Ik heb ook begrepen dat je software programmaas van sygate of winroute kunt gebruiken???????????
 
Geplaatst door crazyheels
Wil het dan toch eerst softwarematig doen, kun jij me vertellen hoe en of weet jij een duidelijke omschrijving hoe dat te doen. Via de interne hulp van Windows kom ik er niet uit.

Ik heb ook begrepen dat je software programmaas van sygate of winroute kunt gebruiken???????????

Je kan inderdaad programma's als sygate, winroute en analogx proxy gebruiken.

Een laptop kan je met een netwerkaansluiting uitrusten door middel van een PCMCIA kaart of een usb adapter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, sorry, ik heb sygate en winroute lite gedownload maar kan er helemaal niets mee, werkt gewoon niet.
 
Hoi,

Het is heel simpel met bijvoorbeeld een router.

Kijk even op www.routershop.nl

Ik heb zelf een Vigor 2200E van Drytek en dit werkt perfekt.

Groetjes.Paul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan