Ik wil een nieuwswebsite maken, maar weet niet hoe...

Status
Niet open voor verdere reacties.

andorcelik

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2012
Ik wil graag een website maken als nu.nl, of vi.nl, maar weet niet hoe ik dit moet doen. Ik heb ervaring en kan goed omgaan met standaard website builders, zoals wix.com of weebly.com. Ik heb geen verstand van codering, maar wil dus wel een nieuwswebsite maken. Het moet niet zomaar een nieuwspagina zijn, maar echt over actueel nieuws.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen,
Andor

Eerst moet je nadenken waarvan je het nieuws zal krijgen :)
Maar zou je niet het best iets blog achtig iets kunnen doen?
Misschien is dit iets http://wordpress.org/ , doe maar een beetje research hoe het werkt :P

Dat heb ik al geprobeert, maar ik wil iets anders dan een blog...

Als je een nieuws-site wilt maken maar
  • zelf zegt dat je niet weet hoe dat moet en geen ervaring met codering hebt
  • alleen ervaring hebt met Wix en Weebly
  • als je bij Wordpress nog steeds alleen maar "BLOG" denkt
dan kun je beter iets anders beginnen.

En die vraag van Alexanderrrr is natuurlijk ook erg relevant: waar ga je het nieuws vandaan halen?

Misschien kan je als bron voor het niet wel http://al-het-nieuws.tk gebruiken.
Dat is een site van mij, het nieuws wordt met Yahoo Pipes in een feed gezet, en daarna via Feedburner op de site gezet.
Alleen heb je soms dubbele nieuwsberichten, maar niet als ze dezelfde naam hebben.

Je maakt een site op weebly.com of wix.com, en kopieert de HTML-bron van de pagina's.

@ iKnow:
Je lanceert:
Weebly Is Slecht !
Een pracht van een kreet: zo zijn er nog veel meer kreten te slaken. :rolleyes:
Maar kan je het ook toelichten? *)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

@ WDHBGS:
Op je site staat een onzichtbaar <iframe> (met breedte 0 en hoogte 0), dat naar een pagina van adpeople.nl gaat. Die pagina is helemaal leeg. En dat klopt, want "ALLE ADPEOPLE DIENSTEN HOUDEN OP TE BESTAAN OP 1 SEPTEMBER 2012" schreeuwt adpeople.nl op z'n homepage.
Het <iframe> mag er dus af zonder dat er iets verschrikkelijks gebeurt. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan