Ik wil een PC bouwen, maar welke moederbord moet ik kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

knightfightx

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Berichten
64
Zoals mijn vraag in de titel luidt :p

Ik wil een pc bouwen waar ik goede spellen op kan spelen, en die snel is. Maar ik weet niet welke moederbord ik het beste kan kopen.

Ik wil wel dat hij ddr heeft, 3 of 4 slots heeft, een pci videokaart slot etc.
Maar ik weet niet welke socket hij nodig heeft, en welke processor hij allemaal aankan, of dat hij maximaal aantal RAM aankan, Iemand enig idee?
Als ik zo kijk naar moederborden op internet, staat er socket etc bij. ik heb egt geen idee welke moederbord ik moet kopen :(

Alvast bedankt.
 
wil je dat er hier een compleet systeem voor je samen gesteld wordt of wil je alleen maar een moederbord naam weten.
Als het een compleet systeem mag zijn wat is dan je budget......
 
ik wil geen compleet systeem kopen, maar maken. Ik wil 2gb tot 3gb ram hebben, 320 hard disk, en is een 2.4 Ghz goed om goede spellen te spelen?

Zo ja, wil ik deze processor kopen:

Deze Of

Deze

Want ze zeiden tegen mij hiervoor eerder dat ik eerst moet zeggen wat voor een processor ik wil, en dan pas konden ze uitmaken welke moederbord ik wil kopen.
 
met compleet systeem maken bedoelen we dus zelf samen stellen.

moederbord
bijbehorende cpu
bijbehorende geheugen modules
videokaart
karddisk
dvd brander...

zo ja....vertel wat je maximaal wil uitgeven.

voor de onderste cpu zou je een van deze moederborden kunnen gebruiken.

Maar waarom een oude processor kopen ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
brander heb ik al, en 160GB hard disk heb ik, dus ;aat dat van 320 maar zitten. Die 2 heb ik al, dus die laten we al vallen.

Maximaal zou ik er graag rond de 300 euro aan willen uitgeven, misschien wel idioot weinig, maar zo ben ik nu eenmaal. Wel 300 euro zonder de videokaart erbei gerekend.
Videokaart koop ik zelf wel naar mijn wensen :)

waarom een oude processor? 2.6 Ghz is toch goed en ik wil er niet veel geld aan uitgeven.

En er staat Met geïntegreerde grafische kaart bij de moederbord, maar ik kan toch wel zelf een videokaart kopen en erin steken right?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een 2e hands Celeron processor voor een game-pc? vergeet het maar, zelfs nieuw nog niet goed genoeg!!

Een Celeron is een budget-cpu van Intel, zo traag als een slak!!
 
videokaart koop je naar je eigen wensen....oké.......maar past die wens dan op je moederbord??

tja nu een PIV kopen terwijl er dual core is dat zou ik dan persoonlijk niet doen.
Maar als je voor het budget gaat...ja dan is het een juiste keuze.......
 
dus geen intel celerron processor kopen? niet goed om te gamen?

En deze dan? hoeveel Ghz heeft deze?

klik :p

of

deze
 
Laatst bewerkt:
Nee, zeker niet doen.

Voor rond de 300,- euro koop je nieuw een goed en modern moederbord, nieuwe Intel Core2Duo processor en 2Gb intern geheugen!!!
En ook nog wel een grote harddisk!
 
Laatst bewerkt:
Ook zeker niet doen, Sempron is de budget-cpu van AMD, zoals de Celeron de budget-CPU van Intel is.

Maar eh... wanneer je een budget hebt van 300,- euro voor moederbord, processor, geheugen en harddisk, waarom kijk je dan naar een CPU met een prijs van rond de 25,- euro??

Wanneer je hier adviezen wil krijgen hoe een game-pc te bouwen met een processor van 25,- euro, dan kun je beter stoppen met vragen, sorry!
 
Oh, oh, oh, ik ben bang dat jij je wellicht een buil gaat vallen.................

Advies: type in Google iets van Spelletejspc of gamepc of goede game pc en ga lezen, heel veel lezen......................
Check op een gamesite welke systeemeisen jouw favorite games vereisen en :

ga vervolgens naar een webwinkel Azerty / Alternate o.i.d. en kijk wat de onderdelen kosten.
Stel daar iets samen en post dat hier. Wat je nu in wezen vraagt is de lezers van jouw vraag een keuze te maken uit 60 processors (20 realistisch) en vele tientallen mobo's.
 
Laatst bewerkt:
Koop een nieuwe Inter Core2Due E6300, rond de 130,- euro
Koop een simpel maar goed Socket 775 moederbord, rond de 60 euro
Koop simpel maar goed 2x 512mb geheugen DDR2 rond de 50,- euro
Koop een 250Gb SATA harddisk voor rond de 50,- euro

En voor onder de 300,- euro heb je wat je hebben wilt, alles splinternieuw!

En dan gewoon XP SP2 erop, klaar!
 
dank je wel voor die tips!

maar die intel2duocore is 1.86 Ghz, dat is toch te weinig om goede spellen te spelen?
 
KnightfightX, een korte tijd geleden overwoog je nog een Celeron..............!!!

In het advies van mrmusic kan ik mij wel vinden.
Misschien een aanvulling:
ik ben een jaar aan het zoeken geweest naar een goed en snel mobo. Mijn keus was begin 2007 gevallen op een P5B van Asus. Door de komst van de 35 chipset ben ik daar van afgeweken. Als je een degelijk en snel moederbord zoekt, neem dan de P5B van Asus (is er overigens in vele varianten)

Als je een echt low budget ( ;) :D )systeem zoekt, kijk dan eens naar mijn systeem, het is vorige week besteld en wordt binnenkort (hoop ik) afgeleverd.
 
Laatst bewerkt:
Als jij mijn "research" van maanden overslaat, is dat jouw keuze, maar de P5B serie is een verrekt degelijk en snel moederbordserietje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan