ik wil een raid tower bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

koren233

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2004
Berichten
3
Mijn collectie aan films in Divx begint uit de klauwen te lopen heb nu twee ext HD 1 van 160 en 1 van 200 GB samen met de interne 160 vol zitten proppen...
Om nu direkt verder te gaan kan ik altijd nog twee schijven in mijn computer inbouwen gezien de prijzen van huidige HD's kom ik dan met 2 x200 GB wel weg.Maar de snelheid waarmee mijn verzameling groeit geeft aan dat dat het einde van de zomer ook niet haalt.
Ik heb gezien dat er Digitale RAID torens bestaan waar je evt. in JBOD configuratie acht of negen schijven in kan hangen maar die krengen kosten 2100 euro!!!!
Kan je zoiets zelf bouwen en wat heb je dan nodig .Lang verhaal voor een korte vraag.
 
Misschien een idee om wat divx films die je niet gebruikt weg te doen? Of je kunt ze branden op dvd!
 
Dat is nu juist niet de bedoeling van een verzameling en branden levert zoveel rommelige zilveren schijfjes op waar je weer plaats voor moet gaan maken.

De volgende stap is een netwerk aansluiting naar een showcenter zoals die van pinnacle en dan lekker film kijken in de woonkamer met films vanaf de PC

Je mot het maar willen ,he
 
Abit BP6

Als je een oude Abit BP6 op de kop kunt tikken, daar kunnen 8 HD's in.

Mischien kan je dan even vooruit.

Eric.
 
Je kan ook een ATA100/133 kopen, daar kan je ook 4 schijven aanhangen, daar moet je wel de ruimte voor hebben in je kast.
 
Big tower

En wat is het bezwaar van een BigTower.

Maar de vraagsteller wilde toch hem in een netwerk zetten. Dan is een extra computer met een minimale instalatie toch minder dat de door hem genoemde 2000 euro.

Dus heeft hij voor een redelijk bedrag toch een toren met 8 schijven.

Eric.
 
Laatst bewerkt:
Ok, dus naast de twee die ik in de huidige kast kwijt wil heb ik dus een nieuw moederbord nodig liefst 1 met veel hd aansluitingen ,een behuizing (met voeding).....etc kortom je moet dus eigenlijk een hele computer als server er in zetten .

Is het niet zo dat als ik een raid controller kaart aanschaf dat ik de verzameling schijven die intern in een kast ide aangesloten zijn en voorzien zijn van een voeding extern via firewire of usb kan aanspreken?

Kosten zijn dan de behuizing,rack,kabels,voeding.HD's kopen naar gelang behoefte.....
 
Raid ??

Een Raid controller brengt je niet verder bij mijn weten.

Dat geeft alleen snelheidswinst (stripe) of zekerheid (mirror)

Mijn voorstel komt op:
Kast met voeding ongeveer 45 euro
Tweedehands bord ongeveer 100 euro
Videokaart van niks tweedehands 10 euro.
8 HD's , maar je kunt met 1 beginnen.

Het is maar wat je wilt.

Eric.

P.S. Als je firewire hebt kun je ook een collectie HD's aanleggen of je wacht tot de hot swapable SATA er is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan