Ik wil een super moederbord maar welke?

• Onderwerp starter Onderwerp starter 666
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

666

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2009
Hallo,

Ik ben verplan om een nieuwe computer te bouwen alleen ik heb geen verstand van moederborden..

Welke is de (beste) super moederbord volgens jullie? Dus hdmi/snelst etc..
En welke video kaart is de beste?
enz..

Kun je het mij dan uitleggen waarom het beter is dan de andere.. Zodat ik dan ook kan leren van jullie meningen...

Alvast bedankt

kijk dit zijn nou vragen waar ik nou echt van hou mensen die wat bij willen leren over het technische gedeelte;)

nou vind ik zelf dat Asus echt hele mooie borden maakt;)

bijvoorbeeld deze:

http://www.azerty.nl/8-844-103404/asus-rampage-ii-extreme-republ.html

of deze:

http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=0ODEkxv4cmlXkqmr&templete=2

en zo heb jer nog wel meer maar vooral de Rampage series van Asus zijn echte mooie borden;)

ja waar moet je op letten bij een moederbord;)

zoiezo welke processor je wilt als je een Core I7 wil dan moet je socket 1156 of 1366 hebben waarvan borden met socket 1366 meestal de snelste zijn;)
dan nog geheugen snelheid DDR3 geheugen dat op 1666 MHZ werkt is heel veel sneller dan DDR3 geheugen dat op 1066 werkt en dat verschil merk je dus echt wel;)

dan moet je nog kijken wat voor PCI-E sloten erop zitten,
als jij er bijvoorbeeld 2 videokaarten in wilt dan is het slim om een bord te kopen met 2 PCI-E 16X sloten

je hebt verschillende PCI-E sloten:

PCI-E 1X (dit is natuurlijk het sloomste: 250 MB/s )
PCI-E 4x (dit is weer net wat sneller: 1GB/s)
PCI-E 8x dit is weer wat sneller dat PCI-E 4x : 2 GB/s)
PCI-E 16X (dit wordt het meest op betaalbare borden gebruikt en is aardig snel: 4 GB/s)
en dan hebben we nog de absolute top PCI-E 32 X dit is het snelste wat er is maar met een bord met een PCI-E 32 X slot is ook wel gruwelijk duur maar de snelheid is ongelooflijk hoog: 8 GB/s

en zo heb je nog wel meer nou kan ik je vertellen dat op de meeste echte Game moederborden niet echt HDMI aansluitingen zitten;) die zitten meer op de huis, tuin en keuken pc's als je je TV wilt aansluiten op je Game PC zal je toch egt een videokaart moeten kopen die dus een HDMI aansluiting heeft;)

Hoop je zo een beetje geholpen te hebben;)

ik hoor het verder wel!

groeten Stephan

Laatst bewerkt:
Hey Stephan,

Je hebt me aardig geholpen ja.. Ik begin het nu wel een beetje te snappen..
Als ik je verhaal goed lees is een moederbord van asus 1 van de beste keuze..
Met als spec;

Core i7
socket1366
1666 MHZ
DDR3
PCI-E 16x of 32x

Ik zal dan maar dan een videokaart moeten kopen want ik heb geen tv die de oude aansluiting heeft.. alleen hdmi.. Weet je dan misschien welke de beste videokaart is en waarom??

Zou jij mij kunnen vertellen wat jij zou kiezen als jij een pc zelf zou bouwen wat nog wel in een betaalbare prijs klasse valt.. Dus welke moederbord, videokaart, werkgeheugen, voeding, etc.. en waarom?
Als je tijd hebt..

Alvast bedankt..

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl.:)

We zijn een jaar verder dus ook een jaar ontwikkeling van moederborden verder. Graag oude topics met rust laten.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan