Ik wil een XP instal cd maken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Ik wil graag een nieuwe install cd voor xp maken. Ik heb er al een gemaakt met XP en SP dmv autostreamer, dat lukte binnen een kwartiertje.

Maar nu wil ik er ook nog eentje maken vol automatisch met alles erop en eraan.

Ik ben al bezig geweest met behulp van http://www.btsunattended.net/NL/Tutorial/index.htm

maar dit is voor mij te moeilijk...ik kom vast te zitten bij http://www.btsunattended.net/NL/Tutorial/beginnen.htm

en dan vooral bij deel 2; service pack 2 integreren..ik zit vooral om het hand met het batchbestand wat daar gemaakt is...ik weet niet wat ermee te doen.

Is er niet of juist wel dus een proggie als Autostreamer die alles mee kan nemen, dus activatiecode, instellingen, drivers, echt alles zodat alles van voor naar achter volautomatisch gaat?!

Ik ben heel benieuwd of iemand mij begrijpt en kan helpen.

Alvast bedankt,

:thumb:
 
Ja en nee....

Zoals ik het lees maak je dus een complete cd, kant en klaar...nou die heb ik; xp met sp2... maar dan moet je dus die automaat gaan maken en weer integreren...maar hoe kan dat nou in een al klare cd????

Dat begrijp ik dus niet.
 
De laatste aliena's begrijp ik niet, das te moeilijk voor me, met alle goede bedoelingen maar dat wordt geschreven door echte computerjongens die even vergeten dat ook *****s zoals ik zoiets willen uitvoeren...

:(
 
Heb je alle schermen doorlopen en alles ingevuld dan klik je op voltooien en krijg je dit scherm te zien klik evt op bladeren om de juiste map aan te geven waar het antwoordbestand neergezet moet worden.

Wil je dat de automatische installatie vanaf cd wordt uitgevoerd en waarom niet dat is wel zo makkelijk nadat je service pack 1 geïntegreerd hebt in Windows XP dan zal de naam van het antwoord bestand veranderd moeten worden.

Verander unattend.txt wat er nu staat in de naam Winnt.sif en kies als locatie de map i386 heb je dit gedaan klik dan op OK.

Er komen twee bestanden te staan een Winnt.sif en een Winnt.bat

Hierboven gaat het dus fout....Die i386 is alleen lezen en ik kan hier dus geen bestanden naartoe kopieren...simpel omdat het al een bestaande nieuwe cd is...

Zal het wel niet begrijpen....
 
Ikben nogal ongeduldig en kan het gewoon niet hebben als ik iets niet begrijp.

Ik zal echter deze gebruiksaanwijzing vanaf het begin gaan doorlopen.

Bedankt voor de tip:thumb:
 
Nou, het lijkt erop dat het me gelukt is, hoewel ik vraagtekens heb hoe iemand met een beperkt begrip de uitleg zou moeten vatten. Er zit iets fout in de volgorde van werking, vooral met het automatisch maken...er wordt in de uitleg eerst helemaal verteld om een cd te branden en daarna hoe je de automaat moet maken. Je kunt dan echter niet meer de automaat op de cd zetten.....ik heb dat overgeslagen en heb de automaat eerst in de betreffende map gezet (hopelijk de goede) en toen ben ik gaan branden.

Hij start wel op zoals het moet...of ie het dan ook doet als dat het zou moeten is afwachten. Ik was niet van plan om een nieuwe installatie te doen.

Maar....nu heb ik nog geen cdtje met alle drivers, andere programmaas, etc. etc. dat moet dus ook nog kunnen.

Misschien dat ik daarvoor toch weer naar die http://www.btsunattended.net/NL/Tutorial/index.htm zal moeten gaan.

Nogmaals dank voor je hulp en ik hoop dat de maker van de uitleg ook wil reageren.

vriendelijke goet:thumb:
 
Nou, ik heb het al gezien, das nog moeilijker dan hiervoor, daar begin ik niet aan.

Nogmaals dank,

:thumb:
 
er staat toch echt heel duidelijk boven aan de handleiding.

Een eigen Windows installatie cd maken inclusief Service pack 2 + een installatie zonder toezicht.

en als je dan een stukje verder leest in het inleidende gedeelte staat er.

Wil je een installatie zonder toezicht toepassen lees dan voor het branden van de nieuwe XP cd even het gedeelte door over een installatie zonder toezicht.


mijn handleiding behandeld inderdaad alleen het intergreren van sp2 en deze cd eventueel automatische installerend maken.

wil je echter ook drivers , programma's enz er bij hebben ja dun zul je toch echt hier verder moeten lezen
http://www.btsunattended.net/NL/Tutorial/index.htm en met batch bestanden gaan werken.
 
He...goed dat je reageert.....ik komer niet uit...uiteindelijk wel uit jouw handleiding maar niet die van die jongens....te moeilijk.

Geeft niet, met een cdtje met sp2 is het ook al ok.

Bedankt voor je reactie:thumb:
 
Probeer het anders eens via de link van Planet , daar is het mij ook mee gelukt.
 
Probeer het anders eens met SYSPREP dat op de CD van Windows XP staat. hier mee maak je een Systeem naar je wensen en dan run je dat tooltje. Moet je alleen wel een programma als bijvoorbeeld Ghost hebben om deze image op andere PC's te kunnen zetten....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan