Ik WIL geen MSN als startpagina

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sidi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sidi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Mijn IE heb ik ingesteld dat als ik 'm open dat ie dan een blanco pagina laat zien. Maar de laatste tijd vind Microsoft dat ik perse naar MSN moet. En dat wil ik niet. Ik haat Messenger, MSN en al dat soort onzin. Is er ook en manier die er voor zorgt dat een site je startpagina nooit meer kan instellen zonder toestemming van de gebruiker? Ik BLIJF maar aan het opnieuw instellen. (Irritant!)

Mischien last van Spyware.
Normaal wordt je startpagina niet zomaar gewijzigd.

Laat de pc op Spyware scannen.
Hier kan je Adaware 6 of Spybot S&D downloaden om je pc te laten scannen op spyware.
De update eerst doen, daarna pas scannen.

klik --> Helpmij tegen spyware offensief (deel 5) <--klik.
Klik in de bovenstaande link op "Reageer op bericht".
Pak Hijack this eerst uit, voordat je het log daar gaat plaatsen!!!

In de link die hierboven staat, moet je goed het eerste bericht lezen!!!
Daarna plaats je daar ook het log van Hijack this.
Je vind daar ook de uitleg hoe je dat doet.

kan waarschijnlijk met 't programma: Spywareblaster
----------------------------------------------------------------

http://majorgeeks.com/download2859.html

en in 't programma:
- Klik op de linkerzijde op "Tools"
- en dan aan de rechterzijde op "Misc. IE Settings"
- en dan 't hokje aanvinken

Heb ik al gedaan. Doe ik elke morgen. Het gaat hier overigens over de computer op m'n werk maar thuis heb ik er ook last van en die worden zo mogelijk NOG nauwkeuriger gechecked en gezuiverd van spam, spyware, adware en dat soort rotzooi. (M'n HJT log is gisteren "schoon" verklaard)
Volgens mij is het iets dat ingebouwd zit in IE. Maar ik zou niet weten wat.

Je was sneller dan ik JKoelman. Mijn tweede berichtje is een antwoord op Crash. Maar ik zal Spywareblaster 's proberen

Hallo,

Ik weet niet of dit wel spyware is. Ik ga er even voor het gemak van uit dat i-explorer de browser is.

De opstartpagina die je noemt is gewoon de standaard opstartpagina van I-explorer. Bij spyware kom je vaak op andere opstartpagina's uit.

Bij opties onder de i-explorer kun je de startpagina weer veranderen. Als dat dan weer terug schiet naar een andere psite, dan waarschijnlijk spyware.

MVG,

Mavaros

Hmja, maar het is dus precies andersom. Ik stel hem bewust in op "Blanco pagina". (Dus geen pagina) en na een tijdje, vaak iedere dag, dan astaat ie weer op msn.nl. Snap best dat Microsoft zijn MSN graag wil promoten maar ik wil het gewoon helemaal kwijt.

Ik heb daar ook last van gehad en heb dat weggekregen met Bazooka . Het programma is gratis. Het verwijdert niets voor je. Dat moet je zelf doen. Maar geeft wél precies aan hoe en waar. Ik was er in ieder geval wel van af:)

Geplaatst door Sidi
Hmja, maar het is dus precies andersom. Ik stel hem bewust in op "Blanco pagina". (Dus geen pagina) en na een tijdje, vaak iedere dag, dan astaat ie weer op msn.nl. Snap best dat Microsoft zijn MSN graag wil promoten maar ik wil het gewoon helemaal kwijt.

Is dat toevallig na een scan met AdAware, dat MSN weer als startpagina blijkt te zijn ingesteld? Dit heb ik ook gehad en blijkt veroorzaakt te worden door een 'schoonheidsfoutje' in AdAware. Wat er gebeurt is: AdAware 'denkt' bij jouw bewuste instelling van de startpagina als about:blank aan een 'possible browserhijack attempt' (dit omdat bepaalde CWS-varianten iets vergelijkbaars doen). Ga je vervolgens met AdAware fixen, dan zit in AdAware geprogrammeerd dat jouw startpagina wordt veranderd in msn.nl. Zet bij je eerstvolgende AdAware scan die zogenaamde 'possible browser hijack attempt' (die dus geen browserhijack is) op de Ignore-list en je startpagina zal niet weer in msn.nl veranderen!

Hier wordt dit probleem besproken: http://www.lavasoftsupport.com/index.php?showtopic=26288
Zie ook dit topic op Beginnersweb: http://www.beginnersweb.nl/forum/viewtopic.php?t=20494

Ha, ha! Die is goed. Ik HEB een snellere browser: Opera maar daarmee kun je dus je Windows niet updaten. Daar heeft die sluwe Gates dus wel voor gezorgd. Tevens komen bepaalde websites niet helemaal tot z'n recht. (Doordat website schrijvers verzuimen om hun site vóór het ftp'en even goed te checken of ie op andere browsers ook goed werkt.) Dus ik heb IE meer nodig dan me lief is. En op mijn werk heb ik geen keuze. Het is daar alleen maar Internet Explorer.

Maar bedankt voor het advies. Als jij nou Opera een keertje probeert, probeer ik Mozilla. Goed? :)

Geplaatst door buffy

Is dat toevallig na een scan met AdAware, dat MSN weer als startpagina blijkt te zijn ingesteld?

Hier wordt dit probleem besproken: http://www.lavasoftsupport.com/index.php?showtopic=26288
Zie ook dit topic op Beginnersweb: http://www.beginnersweb.nl/forum/viewtopic.php?t=20494
Toen ik jouw berichtje las dacht ik: dat is het. (Ik scan namelijk heel vaak op adware) Maar helaas: na een aantal proefjes op 3 computers bleek na het scannen en het verwijderen van alle problemen mijn instelling van blanco pagina nog steeds goed te staan. Het is dus toch iets anders. In elk geval bedankt voor de tip!:thumb:

Buffy zegt:
Ga je vervolgens met AdAware fixen, dan zit in AdAware geprogrammeerd dat jouw startpagina wordt veranderd in msn.nl

met dien verstande dat adaware bij mij steeds een venstertje liet zien waarin de vraag of de nieuwe startpagina idd gebruikt moest gaan worden. Ik gaf dan keurig aan dat de oude instelling gehandhaafd moest worden.
Dankzij jouw tip ben ik iig van dat probleempje af.Tnx!

Geplaatst door hendricus
met dien verstande dat adaware bij mij steeds een venstertje liet zien waarin de vraag of de nieuwe startpagina idd gebruikt moest gaan worden.

Vreemd, dat venstertje kreeg ik nooit te zien. Vandaar dat ik flink moest zoeken totdat ik op een ander forum ontdekte dat AdAware het probleem veroorzaakte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan