Ik wil graag een game pc samenstellen van tussen de 1800-2000 euro. Eerste keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

subtroob

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2011
Beste mensen,

Ik wil graag een gaming pc in elkaar gaan zetten, heb dit
nog nooit gedaan. En wil dus graag advies. Of ik de goede
onderdelen heb. Tot nu toe heb ik deze onderdelen in gedachten:

Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz - LGA1155 Socket = € 254,76
ASUS P8Z68 DELUXE - Moederbord =€ 205
Corsair Vengeance - Geheugen 12 gb ddr3 1600mhz =118,-
OCZ Agility 3 Series - Solid state drive = 100
seagate Barracuda 7200.12 - Vaste schijf =46.80
ASUS ENGTX590/3DIS/3GD5 - Grafische adapter =597
CoolerMaster Silent Pro M1000 - Voeding ( intern ) =141
Cooler Master HAF 932 - Fulltowermode =124
Noctua NH-D14 - Koeler voor processor =70
LG BH10LS30 Super Multi Blue Bulk - Schijfstation =80
Intel PRO/1000 GT Desktop Adapter - Netwerkadapte =22.40

En voor het scherm heb ik mijn 27' imac
geluid wil ik de logitech z 906 kopen

Ik hoor graag de mening van julie hier over.

Alvast bedankt!

Beetje moeilijk om te zien of je de juiste onderdelen hebt, zonder te weten wat het uitgangspunt is ;)

Wel een paar opmerkingen: met zo'n budget zou ik een wat grotere ssd nemen. De voeding is veel te groot voor het systeem en slechts 80+ gecertificeerd. Ik zou voor een iets lichtere, maar zuinigere variant gaan. Verder heeft het door je gekozen moederbord reeds goede netwerkverbindingen, dus waarom wil je een losse intel kaart?

En voor het scherm heb ik mijn 27' imac
Hoe wil je dit doen? Een iMac is een computer, niet alleen een beeldscherm. Als je een Cinema Display had zou het wel kunnen.

Geheugen zou je andere moeten nemen want dit is triple channel. En dat ondersteund het moederbord niet. En aangezien het 3 reepjes zijn, zal het naar single channel omgezet worden. 12 Gb voor gamen is in mijn ogen overkill, maar goed. Bijvoorbeeld: 1x deze: http://tweakers.net/pricewatch/266384/corsair-xms3-cmx8gx3m2a1600c9.html

Ik zou inderdaad voor dat budget ook voor een grotere SSD gaan. Een OCZ Vertex 3 120 Gb of zo(á 200 euro). 60 Gb is vrij weinig!

Waarom een extra netwerkadapter er bij kopen???

Ik doe het maar even zo...

Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz - LGA1155 Socket = € 254,76 Goed spul.
ASUS P8Z68 DELUXE - Moederbord =€ 205 Ook goed, maar wel erg duur, heb je dat wel nodig?
Corsair Vengeance - Geheugen 12 gb ddr3 1600mhz =118,- Neem dan alsjeblieft 8GB, zoals Wouter hierboven al zegt.
OCZ Agility 3 Series - Solid state drive = 100 Deze is niet bijzonder, aanrader: Crucial M4 64GB.
seagate Barracuda 7200.12 - Vaste schijf =46.80 Aanrader: Samsung Spinpoint F3 1TB.
ASUS ENGTX590/3DIS/3GD5 - Grafische adapter =597
CoolerMaster Silent Pro M1000 - Voeding ( intern ) =141
Cooler Master HAF 932 - Fulltowermode =124
Noctua NH-D14 - Koeler voor processor =70 Wellicht Scythe Mugen 2 overwegen.
LG BH10LS30 Super Multi Blue Bulk - Schijfstation =80
Intel PRO/1000 GT Desktop Adapter - Netwerkadapte =22.40 Wat is dit en waarom heb je het nodig? Netwerkadapters zitten al op het moederbord...

Edit: mijn advies: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[397525]=1&product[92110]=1&product[248424]=1

Wat heb ik aangepast: het moederbord (dit is gewoon zonde van je geld, je kunt met deze Gigabyte exact hetzelfde). De processorkoeler is pure overkill, een Scythe Mugen 2 is al voldoende om een 2600K goed te koelen.
De netwerk adapter heb ik weggelaten, deze is echt niet nodig aangezien er al eentje op het moederbord zit die z'n werk net zo goed doet. Tevens ook een snellere en grotere SSD gekozen, en een andere harde schijf (Seagate heeft nog wel eens maandagochtend producten). Ook heb ik je 8GB werkgeheugen gegeven in plaats van 12 aangezien dit echt compleet zinloos zou zijn. Zelfs 8GB is al meer dan genoeg...

De voeding heb ik hetzelfde gehouden. 1000 Watt is inderdaad erg veel voor dit systeem, maar een 850 watt voeding is bijna net zo duur. Als mede-Helpmij'ers nog een goede suggestie hebben hoor ik dat graag.

Laatst bewerkt:
Dank julie wel! Ja ik kan hem aansluiten op mijn imac 27'' op de gtx 590, zit een minidisplay en als je cmd f2 doet gaat je mac naar target display. Ik had de grotere
processor koeler genomen omdat ik de chip graag naar 4.5 ghz overcloak. En zo
blijft deze makkelijk koel. Ik had inderdaad niet gezien dat er een Netwerkadapter
op het moederbord zat.

Heeft me veel geholpen, zoals julie misschien al dachten. Heb ik hier niet
al te veel verstand van. Bedankt!

@ronald89
OCZ Agility 3 Series - Solid state drive = 100 Deze is niet bijzonder, aanrader: Crucial M4 64GB.

Wil je dit even toelichten?

De Agility 3 heeft snelheden van:
HDD leessnelheid:525MB/s
HDD schrijfsnelheid: 475MB/s

De Crucical M4 heeft snelheden van:
HDD leessnelheid:415MB/s
HDD schrijfsnelheid: 175MB/s

In mijn ogen is de Crucical M4 niet bijzonder in vergelijking met de Agility 3. :D

Laatst bewerkt:
Mijn fout. Dacht ergens een test gelezen te hebben waarbij de M4 een stuk beter uit de verf kwam dan een Agility 3, maar kan hem niet meer vinden.

Ja dat was ook een probleemgeval he? Nou ja, thanks voor de oplettendheid ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan