• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik wil graag een top maken van gegevens die ik nu heb in een kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridishere

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hallo,

Ik wil graag een Top 20 maken met namen die ik procenten heb gegeven. Deze heb ik nu zelf ingevuld. Gaande weg veranderen de getallen in kolom D en de namen blijven in kolom A. Ik wil dan dat de Top20 automatisch zal worden aangepast. Het is nog niet helemaal zoals het hoort want ik wil het met formules hebben. Zou iemand me wat willen helpen hiermee? Ik wilde het zelf proberen maar kwam er niet uit.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, anders licht ik het graag nog wat toe.

Bekijk bijlage Voorbeeld.zip

Bij voorbaat dank,

grid

:)

rangorde zoeken

e2 =

Code:
=ALS(ISFOUT(RANG($D1;$D$1:$D$33;0)+(RIJ()/1000));"";RANG($D1;$D$1:$D$33;0)+(RIJ()/1000))

m2 =

Code:
=ALS(ISFOUT(INDIRECT("A"&VERGELIJKEN(KLEINSTE($E$1:$E$32;RIJ()-1);$E$1:$E32;0)));"";INDIRECT("A"&VERGELIJKEN(KLEINSTE($E$1:$E$32;RIJ()-1);$E$1:$E32;0)))

Beste Oeldere, wat ik wil doorvoeren is nog niet zoals het hoort. Wellicht heel logisch wat jou berekeningen laten zien maar voor mij viel het kwartje nog niet. Maar eerst nog een toelichting. In H2 t/m R21 wil ik formules die doorvoeren wat daar nu is te vinden. Zou jij of iemand anders dit ook kunnen doorvoeren?

Wederom bij voorbaat dank,

grid

Laatst bewerkt:
beste grid,

vul de formules eens in in jouw model.

de formule in kolom E geeft de "rang" van de naam aan.

deze rang wordt opgezocht in de formule van kolom M.

de volgorde is anders omdat jij bij gelijke uitkomsten de namen langs elkaar neerzet,

in mijn model zijn de (rang)waarden niet hetzelfde (omdat de rij wordt gedeeld door 1000).

het voordeel hiervan is dat alle waarden onder elkaar getoond kunnen worden.

laat eens weten of het je nu wel lukt.

dan zal ik nog even kijken naar de formule om de percentages erlangs te zetten.

heb je vragen, laat het gewoon even weten.

de formule voor de percentages zijn (A) is vervangen door (D)

Code:
=ALS(ISFOUT(INDIRECT("d"&VERGELIJKEN(KLEINSTE($E$1:$E$32;RIJ()-1);$E$1:$E32;0)));"";INDIRECT("d"&VERGELIJKEN(KLEINSTE($E$1:$E$32;RIJ()-1);$E$1:$E32;0)))

rangorde zoeken met kolommen langs elkaar

@wher

weer een prachtige oplossing van jou.

knap met de uitkomst van de kolommen naast elkaar.:)

wher, heel erg bedankt voor de aanpassing. Wat ziet dat er helder uit. Wat snel! Zo, en nu ziet het er precies zo uit als ik wou. Ik was vergeten nog veel op de reactie van oeldere in te gaan maar ook wederom bedankt.

Dank!

grid

Dank u.
De "groene" formule sleepbaar maken naar beneden én naar rechts was wel even puzzelen.

WHER, nu was ik benieuwd welke aanpassing ik doorvoer wanneer meer waarden berekend worden. Dat was ook even puzzelen maar het werkt dan ook!

Groet,

grid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan