Ik wil graag mijn Harde schijf in 2 delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mans2012

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
Berichten
60
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe Windows XP OS op me pc installeren. Ik wil een schijf bijvoorbeeld D: schijf dat daar windows op staat en dat er op Schijf C: alle spellen en programma's staan.

Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen?

Alvast bedankt,
 
je kunt het beter omdraaien he C is de standaard en daar windows op.
alle data dan op D

je wilt dus schoon beginnen?
http://www.computerfeeling.nl/pages/installwinXP.asp

Hee daar hebben we ons 'stiekummerdje' weer.
Wil je even uitleggen waarom je van D:\ géén systeempartitie zou maken?
Als mans2012 dat nou wil, wat richt hij daar voor onheil mee aan, waardoor jij suffereert dat het 'beter' zou zijn ......
 
omdat je dan bij alles wat je wilt installeren je doel map moet aanpassen.

ik zeg ook niet dat het niet kan

en stiekummerdje hoop ik dat het een beetje lollig bedoelt is.want zou het erg flauw van je vinden als je wel meende.
ik heb met die dame in dat bewuste topic juist in de mail over gehad dat ze niet naar prive emails moet sturen.
en dus terug verwezen naar het topic.
zij was nieuw op het forum en benaderde mij.ik heb haar 1 vraag gesteld meer niet en die was niet eens verder van belang in het topic.

dus je reactie staat mij eigenlijk niet aan!
 
Laatst bewerkt:
De enige manier om windows xp van schijf of partitie te veranderen is door Xp er weer opniew op te zetten. Je zou echter evt wel de systeem lettrer kunnen veranderen. Dit doe je in schijfbeheer. Echter, hierna werken alle snelkoppelingen en een hoop andere dingen niet meer. Ik zou het niet doen. Maar je kan het wel uitproberen.. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Dankje wel allemaal. Wat ik dus hebt gedaan is windows opnieuw geinstalleerd op de D schijf. ik heb nu een C shijf wat leeg is wat ik dus wilde en volgens mij zijn alle programma's ingesteld om alles op c schijf te installeren. en als dat niet zo is hoe kan ik dan mijn C schijf als standaart instalatie schijf instellen?

Alvast bedankt.
 
Dankje wel allemaal. Wat ik dus hebt gedaan is windows opnieuw geinstalleerd op de D schijf. ik heb nu een C shijf wat leeg is wat ik dus wilde en volgens mij zijn alle programma's ingesteld om alles op c schijf te installeren. en als dat niet zo is hoe kan ik dan mijn C schijf als standaart instalatie schijf instellen?

Alvast bedankt.

Als je software niet op D, maar op C wilt installeren, moet je dat bij het begin van de installatie opgeven.
Je kiest dan niet voor een 'Standaard' installatie, maar Custom. Hierbij kan je allerlei zaken zelf opgeven en instellen, zoals de schijf of partitie.

Overigens heeft het weinig zin om programma's op een andere partitie te installeren dan die waarop Windows is geïnstalleerd.
Want je wilt dat waarschijnlijk om bij 'calamiteiten' met windows, D: weer snel te kunnen herinstalleren met het idee dat de programma's op C: dan weer direct te gebruiken zouden zijn. Maar zo werkt het niet; het merendeel van alle programma's veranderen ook een aantal zaken aan de instellingen van Windows en voegen zaken toe. Bij een herinstallatie van Windows zijn dus de programma's op D: onbruikbaar geworden en zullen ook opnieuw moeten worden geïnstalleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan