ik wil graag weten as dezen specs goed zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamesmurf

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2010
Berichten
47
ik wil graag weten as dit een goeie pc is om bf 3 op high the spelen kan iemand mij dat vertellen

pc specs.jpg
 
goeie pc maar je kan veel goedkoper uitzijn als je amd cpu en videokaart neemt
 
ja weet ik maar ik hou niet van amd daarom intel i7 2600k maar kan ik daar bf 3 op high spelen
 
Om gelijk 80 euro te besparen zou je kunnen gaan voor de I5-2500K ..iets langzamer dan de i7-2600K..
en 2 dvdbranders?
 
met intel ben ik niet zo bekend met amd wel dus hier wat ik zou nemen

CPUs Socket AM3+
(Art.-Nr.: HA8A03)
FX-8120 (8x 3100 MHz)

Moederborden Socket AM3+
(Art.-Nr.: GAEA10)
M5A97 PRO (AMD 970) (crossfireX ready )

Geheugen DDR3-1333
(Art.-Nr.: IDIF53J0)
8 GB DDR3-1333 Kit (8192 MB

Behuizingen Midi Tower
(Art.-Nr.: TQXM37)
HAF 922 (5x 5,25" extern, 5x 3,5" intern)


Grafische kaarten ATI/AMD PCIe
(Art.-Nr.: JCXXWM)
HD6870 Dual Fan (HD-687A-ZDFC) (AMD Radeon HD6870) krachtig genoeg om op high te spelen ik heb hem nu zelf ook


Voedingen meer dan 600 Watt
(Art.-Nr.: TN7O13)
ModXStream Pro 700W (700 Watt)


Harddisks 3,5 inch SATA
(Art.-Nr.: AFBQV2)
2 TB SATA3 (2.000 GB)


DVD-reWriters Serial-ATA
(Art.-Nr.: CEBU40)
SH-222AB (22 / 8 / 16 speed) 2x

Kosten € 816,37
 
Laatst bewerkt:
processor is niet echt van belang bij het spelen van games...
de videokaart is de grootste boosdoener
en zeker voor gaming heb niet eens een i7 2600k nodig dit kan prima met een i5 2500k of een FX x 4 processor
wil je betere prestaties in gaming dan kun je beter dat geld van die i7 2600k in een videokaart stoppen zoals een GTX570 of HD6970
 
Laatst bewerkt:
Het is een prima setje wat je samengesteld heb. Ik weet niet waarom mensen je alsnog een AMD systeem proberen aan te smeren als je zelf aan aangeeft per se intel te willen. De GTX560-Ti videokaart is zeker geschikt om BF3 op high te spelen.

Natuurlijk kunnen er mogelijk nog wat kosten bespaard worden op het geheel, door wat verder te neuzen naar geheugen e.d. (geheugen kan mogelijk goedkoper), maar dat kan natuurlijk ook een persoonlijke keus.

Verder nog 1 laatste opmerking: je kiest voor de 2600K, ofwel een processor geschikt om over te klokken. Echter heb je dan ook een moederbord nodig met de Z68 chipset, en heb je dus een ander moederbord nodig om over te klokken. Ga je niet overklokken --> neem de "gewone" 2600 en bespaar een klein beetje geld.
 
Ja sorry, dat is een foutje van mij, met P67 kan je inderdaad ook overclocken. Maargoed, de vraag staat of je wil gaan overclocken of niet, anders kan je natuurlijk besparen op de processor.

Ikzelf vind dus dat je een mooi systeem samen heb gesteld, maar ik zou zelf nog wat kleine besparingen doorvoeren, o.a. op het geheugen. Omdat overclocken niet meer via de FSB gaat, maar via de multiplier, kun je ook met een simpel Kingston setje halen bij wijze van spreke. Mocht je je geheugen willen overclocken (iets wat alleen maar aantoonbaar is in benchmarks, zelf merk je er niets van doordat de bandbreedte van geheugen toch al hoog genoeg is), dan zal je inderdaad een setje moeten nemen zoals jijzelf voorgesteld hebt.

Verder kan je je nog bedenken of je ooit een opstelling gaat hebben met een dubbele videokaart. Zo niet: waarschijnlijk kan je dan ook uit de voeten met een 500-600 watt A-merk voeding en daar ook iets op besparen.
 
overclocken kan ik met de knop achter op me moederboard en geheugen was dezen het goed koopst van 8 gig en voeding heb ik express 700 watt gedaan voor as ik ooit uit wilt brijden van me pc dat ik altijd genoeg volt heb en watt
 
Prima, je hebt er goed over nagedacht zo te zien :thumb:

Je hebt trouwens wel 2 dvd branders erin gestopt.

Wat mij betreft kun je hem bestellen :)
 
Ja sorry, dat is een foutje van mij, met P67 kan je inderdaad ook overclocken. Maargoed, de vraag staat of je wil gaan overclocken of niet, anders kan je natuurlijk besparen op de processor.

Ikzelf vind dus dat je een mooi systeem samen heb gesteld, maar ik zou zelf nog wat kleine besparingen doorvoeren, o.a. op het geheugen. Omdat overclocken niet meer via de FSB gaat, maar via de multiplier, kun je ook met een simpel Kingston setje halen bij wijze van spreke. Mocht je je geheugen willen overclocken (iets wat alleen maar aantoonbaar is in benchmarks, zelf merk je er niets van doordat de bandbreedte van geheugen toch al hoog genoeg is), dan zal je inderdaad een setje moeten nemen zoals jijzelf voorgesteld hebt.

Verder kan je je nog bedenken of je ooit een opstelling gaat hebben met een dubbele videokaart. Zo niet: waarschijnlijk kan je dan ook uit de voeten met een 500-600 watt A-merk voeding en daar ook iets op besparen.

een i5 2500k is kwa benchmarks even goed als een i7 2600k in gaming
het eenige verschil tussen die 2 cpu's is Hyperthreading support en dat is iets wat games niet gebruiken.
waarom dan tog 80 euro extra uitgeven aan een cpu waarvan je de mogenlijkheden niet eens gebruikt.
je kunt beter dat geld in een videokaart stoppen die veel sterker is de meeste games vragen veel meer gpu kracht dan cpu kracht
 
Laatst bewerkt:
ik heb liever een i7 2600k en met nvidia geforce gtx 650 ti twin frozr kan ik ook spellen op high en ultra spelen heb ik gehoord
 
Vertrouw nou maar op firestorm.
Vergeet die i7 2600k als je wilt gamen, en kies voor een i5 2500k. En stop de besparing hiervan in een betere videokaart. Daar heb je echt veel meer profijt van.
 
ik heb liever een i7 2600k en met nvidia geforce gtx 650 ti twin frozr kan ik ook spellen op high en ultra spelen heb ik gehoord

dat licht totaal aan de resolutie en of HBAO/AA (anti-aliasing) aan staat

als jij games op 1080P AA op x16 wilt kunnen spelen dan gaat jou GTX560 TI het niet redden
dan heb je een sterkere videokaart nodig

ULTRA betekent niet alles er zijn andere features die een game mooier maakt en die wil jij als gamer ook hoog hebben staan:rolleyes:
 
is dit beter dan voor spellen?

Western 20EARX Digital Caviar Green 2TB
Artikel: 119650

x € 112,00 = € 112,00
Verwijder
Cooler Master HAF 922
Artikel: 807

x € 92,00 = € 92,00
Verwijder
LG GH22NS70
Artikel: 119734

x € 17,50 = € 35,00
Verwijder
DeLOCK 3m HDMI
Artikel: 46659

x € 8,80 = € 8,80
Verwijder
Asrock P67 PRO3 moederbord
Artikel: 108678

x € 85,10 = € 85,10
Verwijder
Intel Core i5 2500K
Artikel: 110695

x € 194,00 = € 194,00
Verwijder
OCZ ModXStream Pro, 700W
Artikel: 53

x € 75,30 = € 75,30
Verwijder
MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition/OC
Artikel: 123473

x € 320,00 = € 320,00
Verwijder
Corsair CMX8GX3M2A1333C9 geheugenmodule
Artikel: 11716

x € 41,50 = € 41,50
Winkelwagen Legen

Subtotaal: € 963,70
BTW (19% ): € 153,87
Order totaal:€ 963,70
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan