Ik wil leren programmeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nestles

Banned
Lid geworden
11 sep 2010
Berichten
403
Hallo,

Ik ben net klaar met de middelbare school en ga een opleiding doen op het MBO.
Ik ga de opleiding applicatieontwikkelaar volgen en zou graag voor het eind van de zomervakantie een beetje C++ kunnen. Ik kan al redelijk overweg met Visual Basic maar ik snap heel erg weinig van C++. Een nieuwe uitdaging dus om te leren!

Zou iemand mij tot in kleine details een beetje de Begin-Dingetjes willen vertellen?

Meestal kan ik het daarna zelf lekker uitzoeken :D

Alvast bedankt!

Groeten,
Albert de Wit
 
Ik zou gewoon wat boeken van de bieb bij jouw in de buurt lenen. Daar staat ******* veel in.
 
ik ben nog niet naar de bieb geweest maar als daar idd boeken van zijn dan hartstikke bedankt!

die ene site die gelinked is heb ik al gevolgd en ik blijf al haken bij stap 1 :S
 
Die internet tutorialtjes van Youtube etc. zijn vaak in slechte stappen onderverdeeld en zonder enige diepgang. Als je iets op niveau wilt hebben met wat meer achtergronden zou ik je ten zeerste "De programmeertaal C++" van Stroustrup aanraden (die is dus ook in het Nederlands beschikbaar, voor als je Engels niet zo goed is).

Succes :).

Jori.
 
Zoals ik al zei,

deze youtube tutorials doen het heel erg goed.

1. Geen gedoe van "en plak deze code erneer (de uitleg moet je zelf maar uitzoeken)"
2. Geen slechte microfoon/spraak
3. Begint vanaf het begin met steeds verder ontwikkelende aspecten

Oftewel, ZEKER EEN AANRADER voor als je C++ wilt leren:thumb:
 
Ik ben rond m'n 10de begonnen met programmeren en ben er ondertussen vrij handig in, 8 jaar verder:p Een paar globale tips:

1. Hoe vervelend het ook klinkt: probeer niet gelijk iets ingewikkelds. Ik weet uit eigen ervaring dat eenvoudige dingetjes heel snel vervelen, maar zonder een goede basis kom je niet veel verder.
2. Als het niet lukt en je komt er niet uit: ga even iets anders doen, al is het maar een kwartier. Het helpt echt.
3. Lees alles wat los en vast zit! Ik heb misschien wel honderdduizend websites gelezen over PHP en MySQL (waar ik het meest mee werk als webdeveloper), maar dat heeft me wel een unieke hoeveelheid kennis opgeleverd.
 
Er is ook een boek "C++ voor Dummies". Schijnt opzich wel goed te zijn als je al een beetje programmeer ervaring hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan