Ik wil mijn asus rt n12 in repeater mode gebruiken. hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

exeqq

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Hallo,

Ik heb een ASUS RT-N12 router gekocht en wil deze eigenlijk gaan gebruiken in zijn repeater mode, nu heb ik al wat geprobeerd ma het verbinden met mn draadloos modem duurt een half uur zonder resultaat. Nu heb ik gelezen dat je je firmware moet upgrade. Dus ik heb op de asus site de juiste firware update gedownload, maar wanneer ik mijn router in recovery mode wil zetten, brand het wlan2.4 ghz lampje op mn router niet! Dus kan Asus Firmware recovery geen apparaat vinden. Hoe moet ik dit oplossen?

Alvast Bedankt,

linkje toegevoegd

Bekabeld instellen of vlak naast elkaar zetten (dan is er sterk signaal) en op elkaar instellen? Misschien kan de repeater het base station daarom niet vinden? Er zit een speciaal knopje op dus het zou niet moeilijk moeten zijn. Maar vaak is de praktijk weerbarstiger dan de theorie!

Laatst bewerkt:
Maar ik kan de firmware niet upgrade zonder wireless verbinding, ook bekabeld werkt het niet..

Als ie wireless niet werkt en bekabeld ook niet is hij stuk. Toch?

In router mode werkt hij wel, maar in repeater mode niet.
En ik bedoel dat ik de firmware niet kan upgrade omdat dan wireless het niet doet. normaal doet wireless het wel.

Mijn eerste probleem heb ik inmiddels verholpen, alleen nu wil ik mijn repeater verbinden met mijn draadloos modem van KPN. Alleen geeft hij een IP conflict. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

In de instellingen van het 2e apparaat DHCP uitzetten (de repeater mag geen ip adressen uitdelen, dat mag alleen de hoofd-router) en verder op "automatisch ip adres ontvangen" zetten.
Lukt dat onverhoopt niet dan moet je handmatig een vrij ip adres toewijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan