Ik wil mijn computer upgrade maar weet niet precies wat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaleotter2

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2010
Hallo, ik heb vorig jaar mijn video kaart geupgrade naar een NVIDIA GeForce 9600 GT.
Nu Call of Duty Black Ops uit is, wil ik die gaan kopen.
Maar ik heb op een site gekeken of mijn computer het wel aankon. En het bleek van niet.
Mijn CPU speed is te laag, dus zou ik een nieuwe processor moeten aanschaffen.
Maar waarschijnlijk moet ik daarvoor nog meer aanschaffen. Nu is mijn vraag,
Zou ik met het (zie hier) moederbord voldoende hebben om spellen zoals call of duty en andere nieuwe games te spelen?
Ik zal even mijn computer specificaties sturen:
Video kaart: NVIDIA GeForce 9600 GT.
Moederbord: ASUS p5n-mx
Processor: Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2180 @2.00GH
RAM: 2,00 GB

Als je nog iets anders moet weten meld dat dan maar even.
En stel dat ik ook het probleem kan oplossen door iets anders te upgrade, zou ik dat graag willen weten.

cpu is idd aan de lagen kant

maar als je al gaat gamen raad ik de phenom ii van AMD aan inplaats van de Athlon ii
de phenom zijn gemaakt voor gamen en de Athlon zijn voor huis tuin en keuken pctjes
het lijkt me ook handig om rekening te houden met de voeding

Zoiets als dit dus? ziehier? (edit: kzie dat er geen processor bij zit.. dan word het dus wel wat te duur denk is :S)
Enuh passen alle moederborden normaal gesproken gewoon in mijn computer kast?
en als het goed is heb ik een 400w voeding

edit: Ik even gekeken, en ik denk dat deze twee wel voldoende zijn, is dat zo?
Processor
Moederbord

Laatst bewerkt:
Well, 400w peak .
staat er op mijn voeding, merk staat er niet echt op.
Er staat wel AOpen kweet niet of je dat bedoelt.
Enuh ja misschien heb je gelijk dat dat inderdaad een te duur moederbord is.
Maar moet ik mijn moederbord eigenlijk wel vervangen? of kan ik ook gewoon alleen die processor kopen of past die er niet in?

Met je voeding lukt 't nog wel even dan.
En als het je lukt om een AMD processor te laten werken op een Intel moederbord krijg je van mij 1000 euro ;)
In andere woorden: nee dat gaat niet, je moet een nieuwe kopen.
Evenals werkgeheugen, aangezien jij DDR2 hebt en dit inmiddels is opgevolgd door DDR3. En nee, dat past ook niet.

Welkom op Helpmij...

Wel grappig dat er voor een game van pak hem beet 60 euro weer meerdere honderd uitgegeven moet worden.:D:D

Even off-topic; maar die game is zijn geld voorlopig niet eens waard. De cpu management is werkelijk dramatisch, elke processor (ook een i7-950) heeft het er moeilijk mee. Om de minuut staat ie 10 seconden vast, talloze connection failures, lag spikes.. En zelfs het menu freezed af en toe. Met een E8400 op 3.6 GHz en een HD4870 met 20% OC draait MW2 als een zonnetje, Black Ops is maar net iets hoger qua eisen maar loopt voor geen meter...
Maar dat even terzijde ;) Aan de andere kant voel ik wel een gratis DLC aankomen als goedmakertje :P

Laatst bewerkt:
dat heb ik ook gehoord maar er zou wel een patch komen hoop it.
Even terug naar topic,
2gb geheugen vond ik al te weinig dus ga ik naar 4gb
Kheb weer een nieuw lijstje gemaakt:
Geheugen
Moederbord
Processor

Kheb zo goed mogelijk gekeken.. past dit allemaal in elkaar?

Bestellen maar hoor.
Die Aopen 400 watt voeding zou het wel moeten trekken. Een Phenom II X4 965 is niet heel veel zwaarder als je Pentium, qua stroomverbruik dan.

Ok kdenk ook dat het zo wel voldoende is.
Alleen ik neem aan dat het beter is als ik bijvoorbeeld 6gb RAM koop.
Alleen is dat nodig? of kan ik ook vlot vooruit met 4gb.
En als ik 6gb zou kopen dat ga ik denk ik deze kopen.
Alleen kvind hem best goedkoop dus kweet niet of de kwaliteit wel zo goed is?

En om het nog goedkoper te maken heb ik een upgrade pakket gevonden Zie hier.
Alleen het is dus een geen phemon II maar een athlon II. En volgens firest0rm is deze niet geschikt voor gamen.
Maarja als ik er COD en spellen zoals GTA IV ect mee aankan dan is het genoeg.
En het spaart mij zo'n 100 euro. Dus zijn deze heel zker niet geschikt?

Laatst bewerkt:
Waarom zouden we het anders zeggen? Niet om je te pesten in ieder geval.

4 GB is voorlopig meer dan genoeg, daar red je het wel mee. En die Athlon II is inderdaad niet geschikt om te gamen.
Uiteraard, je mag het doen, but we told you so...

zit dit nog in je budget?
klik
het verschil zul je zeker merken m.b.t de Athlon ii

en het moederbord ondesteund usb 3.0 en stata600 en 2 videokaarten
dan kun je in de toekomst nog upgraden, maar dan zul je wel de voeding moeten vervangen als je dat wilt gaan doen.

Ik had een paar dagen geleden ook al een Phenom II X4 voorgesteld, alleen dan de 965 op 3.4 GHz. Is gewoon het beste voor zijn geld, klaar.

Je kunt 50 euro uitsparen door een Athlon II X4 te kopen, maar die presteren gewoon veel minder. Klaar. Maarja, het is jouw keuze en als jij liever 50 euro uitspaart dan dat je pc gewoon sneller is, kan ook :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan