Ik wil mijn harde schijf wissen. Ècht wissen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo !

Lees s.v.p EERST wat er al geschreven is voordat je het vraagt !!

In m'n vorige post stond o.a. dat je met de gratis versie maar 1 keer kunt overschrijven !!!!!!

Greetz,

Harry.

Als je vaker wil kunnen erasen dan kun je ook dban (Dariks Boot And Nuke) downloaden, is eveneens een bootable ISO daarmee kun je onder andere ook Department Of Defense wipe uitvoeren naast een aantal andere.

Ik snap alleen de mensen niet die aangeven dat een partitie verwijderd moet worden. Een beetje Wiper wiped je partities gewoon weg en is dat een onnodige handeling....

@ Ellasar, dat klopt maar niet elk programma doet dat, dus daarom wordt het gezegd.
Als een programma maar 1 partitie kan leegmaken en dat programamma moet worden gebruikt, is het verwijderen van de partities een optie.
Makkelijker kan inderdaad wel.

@ McMeller, Directe downloadlink voor ISO-bestand voor dban van Ellesar.

Laatst bewerkt:
Pffffff,

Ik wil niet vervelend doen of zo, maar begint dit niet een beetje een gebed zonder eind te worden??

- er is al meerdere malen verteld dat dit hele verhaal uberhaupt niet nodig is
- eraser met uitleg is aangedragen maar niet goed genoeg...
- killdisk is aangedragen maar niet goed genoeg
- nu is dit programma weer voorgesteld met alles er op en er aan, maar weer niet.....

En dat voor een in veler ogen zinloze actie. maar goed

Laatst bewerkt:
Ellasar, ik heb de image van het programma dat je me aanraadde (Dariks Boot And Nuke)
gedownload en gebrand. Resultaat: een schijfje met de naam 'dban-1.0.7', met daarop elf
items, waarvan vier mappen, drie tekstbestanden, twee HTML-documenten, een IMA
bestand en een CATALOG-bestand. Het voor jou bekende schijfje.

Zou je me nog even willen helpen met het verwijderen van alle informatie op mijn harde schijf?

Alvast hartelijk bedankt :D.

Bij alles is het principe: ISO branden als Image.
Je moet dus ook een image-bestand ( in dit geval een iso-bestand ) downloaden

Gebruik dus deze directe downloadlink.
Brand dit bestand op een cd-r / cd-rw en start de pc hiermee op.

Ehm... Dat schijfje heb ik al: een schijfje met de naam 'dban-1.0.7', met daarop elf
items, waarvan vier mappen, drie tekstbestanden, twee HTML-documenten, een IMA
bestand en een CATALOG-bestand
.

Alleen hoe ik dat schijfje nu moet gebruiken om mijn volledige harde schijf te wissen
begrijp ik niet goed.

Bedankt voor je antwoord! :rolleyes:

@McMeller, als je nu opstart van dat CD'tje kun je zodra hij opgestart is jou schijf volledig leeggooien

Als je opgestart bent zul je volgende scherm zien:
http://www.taosecurity.com/images/dban_1.png

Hierin kun je de schijven in je systeem wissen zonder verder instellingen te wijzigen door het ingeven van autonuke, je kunt ook nog kiezen voor een speciaal type wipe door eerst op F3 te klikken en je krijgt het volgende scherm te zien:
http://www.taosecurity.com/images/dban_3.png
met de commandoś als dod of gutmann kun je een type starten

Als je alles in wil stellen dan vul je niets in en druk je gewoon op enter
dan kom je in onderstaande scherm
http://www.taosecurity.com/images/dban_4.png

en hier kun je doormiddel van de aangegeven toetsen onder aan het scherm de verschillende opties handmatig instellen. na het instellen druk je op F10 en je machine zal een poosje ratelen

Pffffff,
..............
maar goed

@mrmusic Lijkt mij dat jij hier helemaal niets over te zeggen hebt maar dat dat ten eerste een beslissing van de TS is. Daarna zou een Mod er nog iets over kunnen roepen. Mijn advies aan jou: Zodra je niets nuttigs zegt, zeg dan niets......

@mod sorry voor deze flame

Laatst bewerkt:
Het staat hier al heel vaak uitgelegd.

Oke, nog een keer stap voor stap.

1) Je hebt dus nu 1 ISO-bestand ( een bestand wat eindigd op .iso ) gedownload.
2) Dit bestand moet je als image branden. Dit kan met Nero door in Nero StartSmart te kiezen voor onderdeel Kopieren en backup en dan te kiezen voor Image branden naar schijf. Of met Nero Burning ROM, dan kies je voor CD linksbovenaan en dan in de lijst voor CD-ROM Boot en dan laad je ook de ISO in en brand je deze.
Of misschien makkelijker met het programma ImgBurn.

3) Dan doe je de cd in de cd /dvd-drive en start je je pc opnieuw op.
4) Dan wordt de pc gestart van de cd en dan start dban, volg dan verder de instructies en opties op het scherm.

Succes!:thumb:

Kijk, we zijn al een hele stap verder, bedankt allebei.

Dat schijfje brandde ik al een paar dagen geleden, die ligt al klaar.
Maar ik zou het alleen even fijn vinden als iemand me helder kan
uitleggen wat ik exact moet doen. Dat ik vanaf de CD moet booten
en dan de schijf kan wissen is natuurlijk al lang helder, maar ik ben
bang dat ik fouten maak.

Ik zal wel eens precies opschrijven voor welke opties je moet kiezen als je eenmaal hebt opgestart van de cd.
Morgen staat het hier in dit topic.
Dan kan je die volgen en heb je genoeg info om zelf aan de slag te gaan.

Toppie Micheal :thumb:.
Alvast harstikke bedankt! :D

Hoi allemaal,

Vandaag had ik dan eindelijk even tijd. Al mijn data is netjes ingedeeld en is extern
gezet. Toen ik wist dat al het te bewaren apart stond, heb ik de DBAN-schijf geplaatst
en geboot. Vervolgens autonuke getypt en op enter geragt.

Hij is nu dus bezig, lijkt erg lang te duren (niet erg, was bekend). Ik heb dus niet
eerst in Windows setup partities verwijderd, maar gewoon opnieuw opgestart.
Als ik het goed begrijp wordt alle data op mijn computer dus op dit moment overgeschreven
en dus onleesbaar gemaakt, inclusief de informatie over partities?

Wanneer het voltooid is, wat gebeurt er dan en welke stappen dien ik dan te ondernemen?
Ergens las ik iets van 'fdsiken' ofzo... Gewoon Windows-schijf erin en installeren maar?
Vanzelfsprekend deel ik in de setup alles weer naar wens in.

http://www.taosecurity.com/images/dban_4.png draait nu.
Bijlage is de foto van mijn beeldscherm op dit moment.

Hij geeft trouwens drie 'passen' aan, zijn dit niet de partities en worden deze dus bewaard? :confused:

Melvin.

Laatst bewerkt:
Volgende reactie bleef helaas uit. Heb het geannuleerd, duurt me uiteindelijk veel
te lang. Windows setup draait nu. Allemaal bedankt voor de medewerking. Ik
heb me afgemeld voor dit topic.

3 passes betekend dat hij er 3x over heen gaat heeft nix met partities te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan