ik wil naar phpbb

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelmathers

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2002
ik had hier al eerder vraag gesteld, maar ben alk verder. IK heb nu converter gevonden van invision naar yabb en van yabb naar phpbb werkt dit of niet?
en hoe gaat zo converter in ze werking??
alvast bedankt

deze converter zet de tabellen met bijvoorbeeld de users en wachtwoorden om in tabellen die door yabb te lezen zijn. Een forum maakt gebruik van een database met tabellen, zo'n tabel moet je zien als een tabel in exel, vol met waarde's en die maakt hij leesbaar voor een ander forum.

Meestal is het een kwestie van de readme.txt lezen ;)

Je moet die converter.php (of hoe dat bestand ook maar heet) vaak in de admin dir zetten en vanuit daar runnen. :)

Wel even een backup van je database maken!

ik heb dit:
Onze gebruikers hebben een totaal van 1410 berichten gemaakt
We hebben 69 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Eurkie1
Meeste gebruikers ooit online waren 12 op Mar 20 2003, 03:26 PM
zal ik dan gewoon alles eraf gooien?????

Geplaatst door michelmathers
nou dat ik gewoon alles eraf gooit en dan phpbb installeert

Nee waarom? Je hebt toch converters? Het zal best mogelijk zijn eerst naar Yabb te converten en daarna naar phpBB. Gewoon kwestie van proberen en als het niet lukt gewoon overnieuw doen.

Daarom zeg ik : Wel een backup maken van je database voor je begint.. anders ben je straks echt alles kwijt. ;)

En btw.. ik denk niet dat die 69 users het op prijs stellen als ze weer opnieuw moeten registreren enzo..

heb het al gedaan, ik las dat je best veel moest doen en snapte de helft niet, en van die 69 zaten 10 echte goede posters en die zullen zich wel weer inschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan