Ik wil windows mail als standaardprogramma instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

brendatimmer

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Hallo,

Ik wil Windows mail als standaardprogramma gebruiken, maar mijn computer wil iedere keer via Outlook verzenden. Ik heb per ongeluk op Ja geklikt bij de vraag "instellen als standaard programma". Hoe kom ik daar weer vanaf?

Bij Programmatoegang en standaardprogramma's instellen heb ik al de wijziging naar Windows mail aangebracht.....alleen het werkt niet.
Bij de opmerkingen in Help staat het volgende vermeld:

De eerste keer dat u sommige e‑mailprogramma's start, wordt er een bericht weergegeven waarin u wordt gevraagd of u dat programma wilt gebruiken als standaardinstelling. Als u daarvoor kiest, wordt dit programma het standaard-e‑mailprogramma, zelfs als u een ander programma hebt gekozen via Programmatoegang en standaardprogramma's instellen in het Configuratiescherm.

Wat nu? Kan ik nu niet meer terug??

Graag jullie hulp.

vriendelijke groet,

Brenda

Heb even gekeken bij mij.
Standaard gebruik ik Outlook 2007, in Windows Mail kan ik ook niet aangeven dat dat de standaard moet zijn (vakje is uitgegrijst).
Probeer anders eens in Outlook: klik op extra -> opties -> tabblad overige
en vink dan onder 'algemeen' de 2e optie uit (outlook instellen als standaard .......)

Wellicht krijg je dan wel de mogelijkheid.

EDIT:
Via de standaard programma's kan ik prima Windows Mail als standaard instellen. (optie hierboven had ik uitgevinkt)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken. Deze optie had ik al uitgezet.
Helaas zonder resultaat......

Heee....gelukt...
Via programmatoegang en standaardprogramma's instellen (via config) lukt het niet,
maar via standaardprogramma's in het menu bij start wel.
Raar....maar het werkt weer.

bedankt voor het meedenken.

:thumb:
Alleen 1 ding Standaardprogramma's via het configuratiescherm en via het startmenu is hetzelfde. Wel vreemd dat het ene niet werkt en het andere wel. Maar goed het is opgelost en daar gaat het om.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan