Ik word gek(ker) !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

P.de Gast

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
Beste Helpmij-ers

De History:

Na heel wat geklooid te hebben met diverse harde schijven gebeurde het dan toch:
Compy¡ startte niet meer op...
Na diverse opstart opties te hebben geprobeerd (incl Repair) besloot ik XP opnieuw te installeren (nieuwe partitie gemaakt-dus naast de oude).
Dit betekende dus dat ik alle software opnieuw moest installeren.........

Enfin waar ik nu tegen aan loop is het volgende probleem: als ik Windows Media Player wil gebruiken krijg ik de volgende fout melding:
De audiogegevens stroom kan niet worden afgespeeld: er is geen audiohardware beschikbaar of deze reageert niet---> Details: Er is geen geluidskaart. Fout-id = 0x80040256, Oplossings-id = 0x00000000 en dan denk ik ??????????????

Wie heeft dit wiel al s uitgevonden ??

Groet
Peter

Denk dat je de driver van je geluidskaart moet installeren.

Wat heb ik al geprobeerd :

Wanneer ik in configuratiescherm\geluiden en audioapp.\ kijk geeft i geen standaard apparaten weer (terwijl ik mij kan herinneren dat daar wel iets heeft gestaan (???) Realtec AC’97 volgens mij.) alleen bij “afspelen van Midi muziek”staat: ”MPU 401” Kijk ik in: System\Hardware\Apparaatbeheer kijk geeft i onder “geluiden en audioapp” geen fouten weer.
Bij “Overige app.”staan wel een stapel gele !!!!!
-Multi media audio controller.
-PCI Simple Communications Controller
-Video Controller (VGA compatible)
Bij geen van deze kan i een stuurprogramma vinden (Orgi XP CD-Rom)

Ahaa goeie tip op Help- Mij:
In de Bios de Soundcard “geabled” helaas niet t verwachtte resultaat....

Weer iets gelezen op Help Mij:
Met “Everest” een check gedaan : -Menu\Multimedia\PCI/PnP audio staat : SIS 7012 Audio Device, ik neem aan dat dit mijn geluidskaart is toch ?????
En verder-Menu\Apparaten\PCI Apparaten\ SIS 7012 Audio Device\Apparaat functies: 66 MhZ werking------> niet ondersteund. Bus Mastering----------> Geactiveerd.

Dan maar op zoek op het WWW naar drivers voor SIS 7012 Audio Device en Realtec ’97.....Gevonden maar geen resultaat.....(Als ik m wil installeren krijg ik de volgende foutmelding:Updatedriverforplugmplaydevices: 536870397 gevolgd door :Set up will exit !!

Weer iets op Help Mij gelezen: Belarc Advisors : Resultaat: “Multimedia”alleen de MPU 401 vindt i.

Die sis 7012, is dat niet een onboard geluidskaart? Zo ja, heb je dan wel de drivers die op de cd van je moederbord staan geinstalleerd?

Ik weet bijna zeker dat de rest van de drivers ook op die moederbord cdrom staan (netwerkdrivers en videokaart driver, evt. USB ook)

Laatst bewerkt:
Ja dat is on board.

CD van het moederboard ????

Iets zegt mij dat je niet de orginele XP cd-rom bedoelt ?
Maar wat dan wel ???

Kijk ik in: System\Hardware\Apparaatbeheer kijk geeft i onder “geluiden en audioapp” geen fouten weer.
Bij “Overige app.”staan wel een stapel gele !!!!!
-Multi media audio controller.
-PCI Simple Communications Controller
-Video Controller (VGA compatible)
Bij geen van deze kan i een stuurprogramma vinden

Vandaar bovenstaande ?

Peter

Normaal krijg je bij je pc ook een cd met drivers van je moederbord. Al deze apparaten zitten waarschijnlijk ingebakken in je moederbord. Vandaar dat je ook de cdrom van je moederbord nodig hebt.

Ik bedoel dan inderdaad niet de originele xp cd.

Is het toevallig een Medion Computer? Daar heb ik op helpmij meer drivers van gezien.

Tanja 1968: Ja het is een Microstar
Volgens mij hetzelfde als Medion.

Nog een cd-rom ?? Nee ik kan mij niets herinneren

Witte pagina : pfoe ...gelukkig ligt t niet aan Compy

Ik ga ff moederboard checke....

Tot zo
Peter

Doet Aida hetzelfde als Everest en Belarc Advisors ???

Dan is het :
Main circuit board
Micro-star international co.
LTD MS-6701
Bus clock : 133 MhZ
Bios: Phoenix Techn., LTD 6.00 PG

Genoeg info ?

Groet
Peter

Ja, die programma's doen hetzelfde.

Het is dus een MS-6701. Ik ga voor je zoeken.

Die audiodriver kun je vast proberen.

Geprobeerd:
Wanneer ik die driver binnen heb open ik die met winzip.
Hij plaatst zichzelf in de unzipped map.

Als ik in die map met dat bestandje op het Set Up.Exe logo klik start i de installatie, maar geeft een foutmelding:
UpDatDriverForPlugAndPlayDevices---->536870397--->OK
Nieuwe fout melding: Fail to install Driver for XP --->Set up will Exit.----> OK = exit !

Was ik weer..

Bij elke driver die ik tot nu toe probeer te installeren geeft i tijdens de installatie dus dezelfde foutmelding (te lezen in mijn vorige bericht)

Is dat een teken ??

Groet Peter

Oh ja die laatste duurt nog wel ff (nog 54 min ???)
Krijg ik nu heel XP opnieuw binnen zeker ha ha ....
Wordt vervolgd

Heel vreemd. Heb je al op een andere partitie gekeken of er een map "Drivers" in staat? Dat schijnt bij medion heel normaal te zijn.

54 min?? Heb je een telefoonverbinding dan?

Ik weet verder ook niet waarom die bestanden bij jou niet willen installeren.

Misschien dat iemand anders met ook een Medion PC het antwoord weet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan