Ik wordt er niet goed van ... alinea's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Les 1: zet alle automatsiche funkties van Word uit (auto-aanvullen, spellings- en grammaticacontrole, stijlen baseren op invoer, etc.)
Les 2: kopieer alleen platte tekst uit andere bestanden.
Les 3: beschouw de opmaak als sluitstuk/afwerking van je document; maak eerst de inhoud, totdat je daarover tevreden bent.
Je bedoelt waarschijnlijk o.a. bij Controle - autocorrectie opties". Daar heb ik alles uitgevinkt nu, behalve dingen zoals "rechte aanhalingstekens vervangen door gekrulde" en dergelijke. Ik heb nu in het standaard sjabloon de optie "automatisch bijwerken" uitgeschakeld. Dit verhielp inderdaad meteen een groot aantal problemen. Platte tekst plakken deed ik al. Het probleem dat ik eerst had, hoofdtekst voor een deel kleiner maken waardoor alle tekst kleiner werd en waardoor de voetnoten ineens ook verder onder de streep kwamen, is opgelost. Wat betreft het hele document eerst afmaken en dan pas de stijl en opmaak controleren, dat wordt bij een document van ongeveer 700 pagina's wel wat veel werk.

Laatst bewerkt:
mogelijk helpt dit

Wijzigingen in word opslaan:

STAP1:Maak eerst verborgen mappen zichtbaar:
>open “deze computer”
>klik vanboven op “extra”
>”mapopties…”
>vanboven klik je op “weergave”
>scroll naar beneden in de lijst
>ergens onderaan klik je op “verborgen bestanden en mappen weergeven”
>Toepassen
>nu zijn verborgen mappen zichtbaar<

STAP2:Verander in word alles wat je wil veranderen (liefst via de office knop en dan opties voor word).

STAP3:BEVESTEGING VAN VERANDERINGEN
>klik op opslaan als (zonder tekst in je document anders staat dit bij elk document er op)
>in opslaan als:
>open “deze computer”
>open “Windows”(dit is meestal de C)
>” Documents and Settings”
>”gebruiker”
> “Application Data” (dit is een verborgen map daarvoor moet je STAP1 uitvoeren!)
>”Microsoft”
>” Sjablonen”
>Hier sla je dit op maar let op kies opslaan als: “Word-sjabloon met ingeschakelde macro’s”
>je mag dit opslaan onder vb: “sjabloon1”
>Ga nu naar de map: deze computer,windows,documents and settings, gebruiker, aplication data, microsoft, sjablonen.
>verwijder het bestand Normal enkel het donker gekleurde bestand (dit kan je mogelijk enkel verwijderen wanneer word gesloten is)
>verander jouw opgeslagen bestand van naam (vb:sjabloon1) Verander dit naar de naam: Normal
>Heropen nu word

NU zou alles naar wens moeten zijn.

Om je verborgen bestanden weer te verbergen herhaal je STAP1 maar vink je verborgen bestanden en mappen niet weergeven aan, dan toepassen.

Hopelijk helpt dit je wat vooruit

Laatst bewerkt:
Ik zal dit eens doen. Dat van die verborgen mappen wist ik. Via de map "application data moet je overigens dan naar de map "roaming", want je hebt ook nog de map "local" en "LocalLow".

Laatst bewerkt:
Maakt niets uit. Het gekke is, als ik het document vervolgens open, en rechtsklik in de tekst en bij de alinea instellingen kijk, deze instellingen ook zijn zoals het moet (in beide tabbladen is alleen "zwevende regels" aangevinkt.

Selecteer ik vervolgens echter de hele tekst en klik ik op alinea, en klik alles weer weg zodat alleen "zwevende regels" is aangevinkt en klik ik op OK, dan staat de tekst weer zoals het moet. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om het document zo te openen zoals ik het afsloot. Heel raar.

Als ik van de tekst een pdf maak houdt hij gewoon steeds wel de goede opmaak aan. Dus dat is het probleem niet.

Zou het ook te maken kunnen hebben met het aangepaste paginaformaat? Dat is 16 bij 24 cm. Maar volgens mij moet dat niet uitmaken want hij opent gewoon met dat formaat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan