Ik zie USB-stick niet na aansluiting

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Ik heb een Sweex usb stick (64 mb). Wanneer ik de stick in een usb ingang steek, zie ik haar niet staan of kijk ik op de verkeerde plaats?

Altijd even kijken of Windows, na insteken, aangeeft een nieuw apparaat te hebben gevonden.

Indien ja, maar je ziet het ding niet terug in Verkenner, dan naar Schijfbeheer (Start -> Uitvoeren -> Diskmgmt.msc), maximaliseer het venster, en kies Beeld -> Boven -> Schijvenlijst, en kijk of je USB apparaat in het bovenste venster te zien is.

Indien ja, dan moet je waarschijnlijk nog een partitie aanmaken, formatteren, en een schijfletter toekennen aan je usb-stick (dat doe je weer in het onderste venster). Beste Fat danwel Fat32 gebruiken als bestandssysteem.

Succes,

Tijs.

het kan ook nog zo zijn dat je in schijfbeheer ,bij verwisselbare opslag je usb stick nog aan moet zetten.

Laatst bewerkt:
reactie

Altijd even kijken of Windows, na insteken, aangeeft een nieuw apparaat te hebben gevonden.

Indien ja, maar je ziet het ding niet terug in Verkenner, dan naar Schijfbeheer (Start -> Uitvoeren -> Diskmgmt.msc), maximaliseer het venster, en kies Beeld -> Boven -> Schijvenlijst, en kijk of je USB apparaat in het bovenste venster te zien is.

Indien ja, dan moet je waarschijnlijk nog een partitie aanmaken, formatteren, en een schijfletter toekennen aan je usb-stick (dat doe je weer in het onderste venster). Beste Fat danwel Fat32 gebruiken als bestandssysteem.

Succes,

Tijs.

Ik heb gedaan wat je beschreef maar niet te zien.
Trouwens, tijdens insteken van de usb-stick melde xp dat er een usb apparaat aangeloten werd, dus dat zit wel goed, maar nu?

rechts klik op deze computer/beheren/verwisselbare opslag en daar zou je je stick moeten zien en dan rechts erop klikken en activeren

Herkenning

HERKENNING USB STICK DOOR PC(of niet herkenning) Het komt vaker voor dat een pc de hardware niet herkent.In apparaatbeheer wordt de stick wel vaak herkent. Het niet herkennen kan verschillende oorzaken hebben. Probeer de stick op een andere usb-ingang,of op een usb-ingang achter op de pc. Een eventuele verlengkabel van de stick kan ook voor deze problemen zorgen. Maar meestal heeft het te maken met de stroomvoorziening van de USB-poort(ingang).De pc kan n.l. maar beperkte stroom leveren aan externe apparaten,dat veroorzaakt dan problemen met het uitlezen,in dit geval van de stick. Eigenlijk is er hiervoor maar een goefde oplossing en dat is de volgende: Schaf een extra USB-2 hub(een soort verdeelstekker) aan.Deze is voor een paar tientjes te koop in de computerwinkel o pde hoek van de straat.Let bij de aankoop er wel o pdat de hub een eigen stroomvoorziening heeft want anders heeft Uw pc er nog een stroomverbruiker bij en dan wordt het probleem nog niet opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan