• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ik zoek de slagroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

doe-dit-dan

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2001
Hoi,ik zoek de slagroom op de taart
Waar het om draait,in de bijlage vindt men 3 tabbladen
met elk de functie dienst zoeken op datum
nu wil ik een 1x de zoekfunctie neerzetten die ook onderscheidt maakt tussen een door de weekse dag
zaterdag en de zondag
zodra de datum herkent wordt als zijn de zaterdag dus dan de dienst afhaald van tabblad zaterdag
dit geldt dus ook voor een door de weekse datum of die van de zondag
wie zet mij op het juiste spoor? alvast :thumb:

Bijlagen

Nou heb maar meteen je sheet aangepast

dus de slagroom is als bijlage toegevoegd :D
heb 'm getest en werkt zoals het hoort volgens mij

hoop dat je er veel plezier aan hebt, kom je er niet uit dan hoor ik het wel.

:thumb:

Bijlagen

oeps

Hoi Wildboy,weet echt eerlijk niet wat ik moet zeggen
anders dan heel hartelijk bedankt

oef dit gaat mijn pet toch nog wel ff te boven,maar ik ga proberen om het te ontleden,je hebt mij echt een uitdaging gegeven waar je U tegen zegt
dit gaat wat uurtjes kosten,dat weet ik nu al

Wildboy je bent een topper, Bedankt voor je moeite:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Nou heb je teminste iets te doen op je vrije dag :D

Het enige waar ik mee zat was dat de dag ook herkend moest worden als tekst maar die formule stond ook ergens op een forum dus dat was ook snel opgelost.

Om de zaterdag en zondag te scheiden van de overige dagen heb ik de code's 1 voor ma t/m vr , 2 voor zaterdag & 3 voor de zondag gebruikt.

In cel c1 staat de dag in cel D1 wordt daar verticaal op gezocht in de tabel A1 t/m B7 op het 2de blad ....(deze zou je ook een naam kunnen geven maar zo werkt het ook) zo ontstaat de dag code

in het blad dagberekening zijn de cellen gewoon gekopelt met de door jou gemaakte tabellen ...dus gewoon ='dst_Ma-Vr_2004-05-29'!A2 . etz...

je de door jou gemaakte tabel ook nog kunnen verplaatsen naar het werkblad dagberekening....
maar zo werkt het ook :D :thumb:

Dat was even een korte uitleg :8-0:

PS: zet nog even je vraag op afgehandelt :thumb:

Hoi doe-dit-dan,

Wildboy werkt met vert.zoeken om de code van een werkdag op te zoeken, dat is niet nodig:
D2: =ALS(WEEKDAG(B2;2)<6;1;WEEKDAG(B2;2)-4)

Jeroen

Die kende ik niet,

Maar ja daavoor is Jeroen ook senior member en ik niet :p

Ik ben ook nog niet zolang bezig met excel en heb het meeste van mijn Excel ervaring op forum site's behaalt
dus...

...Jeroen wat vond je verder van mijn oplossing?
niet gek toch voor een beginner ?

heb jou oplossing wel meteen in mijn database gestopt :D moet 'm nog eens goed uit elkaar halen.

Hoi Eric,

Ook jouw oplossing werkte en is dus goed, maar als wel vaker met Excel er zijn meerdere (goede) oplossingen.

Ook ik leer (nog steeds) veel van dit forum, niet in de laatste plaats door oplossingen voor anderen te zoeken.

Jeroen

het laatste stukje

Hoi Wildboy,ik heb het in zoverre aangepast dat de rest van de diensten erin staan en ook dat werkt
:D :cool::cool: :thumb: :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan