Ik zoek een CMS die geschikt is voor een gaming community (clan-achtig)

Status
Niet open voor verdere reacties.

fANAT1C

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2014
Hallo allemaal

ik ben al enkele weken op zoek naar een (gratis) Content Management System voor mijn gaming community/clan. Al vele malen heb ik tevergeefs via Google naar waardige CMS gezocht maar ik kom alleen resultaten tegen die ofwel qua security zo lek zijn als een zeef, ofwel zijn er al heel lang geen updates meer voor uitgebracht en in de meeste gevallen zelfs beide.

Ik heb het dan over PhpNuke, webSPELL, Clansphere, PhpFusion, en dergelijke. Joomla, WordPress, Drupal en dergelijke lijken mij ook niet echt geschikt voor hetgeen dat het moet dienen.

Bestaat er anno 2014 geen enkele opensource CMS meer voor gamers? Mijn community is vooral gericht op first person shooters (Wolfenstein Enemy Territory), maar ik ben van plan later uit te breiden naar andere genres zoals League of Legends e.d. Momenteel gebruik ik voor mijn website WordPress, maar dit is uiteraard niet erg geschikt voor een gaming community. Ik zou graag pagina's toevoegen zoals 'roster' met alle leden van de community gerangschikt volgens 'taak' binnen de community, leeftijd enz. Vroeger bestonden er vele alternatieven maar tegenwoordig kost het ofwel geld ofwel zijn ze al lang gestopt met het ontwikkelen van de CMS.

Heeft er iemand voor mij enkele ideeën? Als forum-software wil ik SMF gebruiken, wat ik al doe op dit moment. Ik zit nu immers nog op een gratis webhost dus veel heeft het allemaal nog niet om handen maar ben van plan dit uit te breiden en te groeien als community.

Veel dank

Tja. Veel ontwikkelaars in de gratis versies stoppen ermee, omdat het toch wel erg veel moeite kost allemaal. Daarnaast worden er steeds meer aanvallen gepleegd op je platform, dus ben je op een gegeven moment alleen nog maar bezig om aan de beveiliging te werken in plaats van aan de features. Een ander deel van de ontwikkelaars ontdekt dat ze toch wel een goed product hebben ontwikkeld en gaan dit dan verkopen.

Inhoudelijk zou je ook niet echt verder kunnen adviseren anders dan de al genoemde WordPress, phpNuke, BBpress.

het klopt wat je zegt dat vele ontwikkelaars simpelweg de interesse verliezen in het maken van zulk CMS omdat de ontwikkeling van de beveligingsupdates meer werk en tijd in beslag neemt, waardoor er niets meer over blijft voor andere bijkomende features. Maar ondertussen is het wel een spijtige zaak dat gamers een beetje in het ongewisse worden gelaten op dit gebied, aangezien CMS zoals WordPress, Joomla of Drupal wel aardig uit de kluiten gewassen zijn hiertegen. Daarmee heb ik niet gezegd dat deze systemen helemaal geen gaten/lekken in de beveiliging kennen, maar over het algemeen toch het betrouwbaarst zijn van de hoop. Alleen zijn deze niet echt geschikt om een clan/gaming community website mee te maken. Ik herinner me gewoon dat er een paar jaren geleden wel zulke dingen waren (ook schaars), alleen zijn die op moment van spreken nogal 'outdated' en zo lek als een zeef.

het enige wat ik zelf kon vinden via Google en wat enigszins mijn vraag beantwoordt is:

Code:
- Ravens Nuke >> www.ravenphpscripts.com
A simple yet very effective CMS, features news, downloads, web links, forums and more.

- Evo Xtreme >> www.evolution-xtreme.com
A heavily modified version of PHPNuke Evo with modified phpbb forums, downloads and lots more.

- PNC >> www.phpnuke-clan.net
Used to be the best of the best of CMS for clans, still is a good contender, with integrated vWar, Server viewers, map managers, vent + teamspeak viewers all ready to go, plagued by vWar security problems in the past let it slip in the past.

- WebSpell >> www.webspell.org
Clan Edition has built in Scoreboard, Clan Members and various other clan stuff, my only comment is all the sites look the same style of layout and design...and its very hard to theme.

- CCMS >> www.customcms.net
A paid for CMS @ $55, AND $20 every year thereafter !! based on a gaming platform has all the things you would expect to manage a clan, matches, forums but ive read everywhere that it is encoded so you could not make modifications or add to your site. Also themes look very very limited and stereotypical, I think you could get similar for free to be honest.

- Clan Tiger >> www.clantiger.com/
Very similar to the above CCMS but for free. Features Squads, Forums, Matches and lots more clan related and says its easy to theme as well.

- Clan Sphere >> www.csphere.eu
Has everything a clan needs code wise, Clan Member, Matches, Servers, Downloads... only problem I can see is the lack of decent templates or themes..

bron: http://www.clanthemes.com/ftopict-6641-best-gaming-cms.html

maar de links die hij geeft zien er allemaal best oldschool uit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan