Ik zoek een goede rechtermuis knop beveiliging.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hallo,

Ik wil voor iemand een aantal foto`s op een website plaatsen zonder
dat anderen deze foto`s van de site halen met de rechtermuisknop.

Zijn hier goede java-scripts voor en waar?

Had er al wel 1 die zogenaamd de helesite beveiligde maar op het moment dat de pijl van de muis op een foto of gifje werd gezet, verschenen die tekens van mail, copyeren en verzenden per mail en konden ze er nog alles vanaf halen.

heatseeker

De beste beveiliging is om op de foto's een watermerk te zetten wat net zichtbaar is.
Een rechtermuisknop beveiliging lastig.....

Een goed scriptje om muisknoppen uit te schakelen bestaat niet. Want ook zonder muis kunnen die plaatjes gevonden worden.

Dus dan is een watermerk nog een redelijke oplossing.

Om die toolbar in IE6 uit te schakelen:
PHP:
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no">
:)

Kun je dit iets nader uitleggen? wat is trouwens een watermerk... als je bedoeld om op elke foto een soort van text te plaatsen, die is met een beetje fotobewerkingsprogramma ook zo weg te werken!

Dus zou graag zo`n rechtermuisknop beveiliging willen plaatsen... is toch gewoon een htmlcode copyeren en met control v op de site zetten!

heatseeker

Maar wat is nu precies een watermerk, ik ben beginnend in deze matherie dus die termen zeggen me nog niet zo heel erg veel... Toolbar in IE6 ???

Als ik de door japie geplaatste text copyeer en plak op deze site wat gebeurt er dan?

heatseeker

Wat voor nut heeft zo'n beveiliging nou eigenlijk? Wanneer iemand een plaatje toch wil hebben is het met Alt+PrintScreen zo binnengehaald, geen beveiliging die daar iets tegen kan doen.

Groetjes,
Neleke

Leesvoer

Wil je evt toch die beveiliging gebruiken(wat je goed recht is), lees hier verder.

Mvg Patrick

Laatst bewerkt:
Een watermerk is inderdaad een tekst die je over een plaatje heen schrijft:

1. Het bederft je plaatje/foto
2. In veel gevallen is deze inderdaad weg te photoshoppen

De code die ik je gaf is om de toolbar die je beschreef (die tekens van mail, copieren en verzenden per mail) niet te laten verschijnen als je met je muis op een plaatje blijft hangen.

Lees de link van patrickt eens door..

Zoals ik eerder zei, er is geen manier om je foto's te beschermen tegen "dieven".

Ok bedankt allemaal, het is wat duidelijker nu, zal eens overdenken wat ik ga doen!

heatseeker

hier heb je 2 scripts, maar ze kunnen altijd nog aan je plaatjes of tekst komen. Denk maar eens aan:

beeld-> bron
Bestand->opslaan
shift+F10

1e script:

<script language="JavaScript1.1">

<!-- Begin
function right(e) {
if (navigator.appName == 'Netscape' &&
(e.which == 3 || e.which == 2))
return false;
else if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' &&
(event.button == 2 || event.button == 3)) {
alert("XXXXXXX NIET PIKKEN XXXXXXXXX");
return false;
}
return true;
}

document.onmousedown=right;
document.onmouseup=right;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEUP);
window.onmousedown=right;
window.onmouseup=right;
// End -->
</script>

Je kunt ("XXXXXXX NIET PIKKEN XXXXXXXXX") dit aanpassen voor een andere tekst in het venstertje.

script 2:

<body oncontextmenu="return false">
<body ondragstart="return false">
<body onselectstart="return false">

Veel plezier ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan